Ν. Ανδρουλάκης: Ο μόνος παράγοντας που διασφαλίζει τη σταθερότητα, τη συνέπεια, την αξιοπιστία, χωρίς εξαρτήσεις από τα συμφέροντα, είναι η επιλογή στο ΠΑΣΟΚ
Στην οπισθοδρόμηση που έχουν επιφέρει τα δύο συστήματα εξουσίας που βίωσαν οι πολίτες από τη διακυβέρνηση των κ.κ. Μητσοτάκη και Τσίπρα, αναφέρθηκε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης. «Το “επιτελικό κράτος” του Κυριάκου Μητσοτάκη με ό,τι έχει επιφέρει σε θεσμούς, δημοκρατία, οικονομία, κοινωνία, και ένα προσωπικό κόμμα ΙΧ με ό,τι έγινε εκείνα τα χρόνια και που θυμόμαστε πάρα πολύ καλά –“θα σκίσουμε τα μνημόνια”, “ένας νόμος-ένα άρθρο”, δημοψηφίσματα που άλλαζαν αποτελέσματα, στησίματα πολιτικών αντιπάλων, παιχνίδια με τη δικαιοσύνη-. Βαθύ κράτος τότε και τώρα-. Αυτά σημαίνουν σταθερότητα;», αναρωτήθηκε. Και αντέτεινε: «Η επιλογή της ελληνικής κοινωνίας στο πρόσωπό μου και στην παράταξή μας είναι επιλογή προόδου, συνέπειας, αξιοπιστίας, πολιτικής αλλαγής, αλλά και μια επιλογή χωρίς εξαρτήσεις. Αυτή η επιλογή είναι σήμερα η σύγχρονη επιλογή για να γίνουμε μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα και όχι να ζήσουμε τις περιπέτειες του χθες». Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε πως πολιτική αλλαγή σημαίνει όρια στην πολιτική εξουσία, όρια στη σχέση με τους ολιγάρχες, ισχυρή δικαιοσύνη, διάκριση των εξουσιών. Ξεκαθάρισε, δε, ότι με μια εικόνα «Μητσοτάκη-Τσίπρα» στις επόμενες εθνικές εκλογές θα μπούμε στη μηχανή του χρόνου, γυρίζοντας σε μια εποχή τοξικότητας, μισαλλοδοξίας, μηδενικού σεβασμού των θεσμών και αστάθειας. Απαντώντας στο ερώτημα αν μπορεί να φέρει την πολιτική αλλαγή ο κ. Τσίπρας, έθεσε το ζήτημα της κουλτούρας διακυβέρνησης, καθώς σήμερα ο Κ. Μητσοτάκης έχει μετατρέψει τη Νέα Δημοκρατία και το Μαξίμου μια υπόθεση προσωπική και της παρέας του. «Και λέμε σήμερα ότι η πολιτική αλλαγή είναι να έρθει ένα άλλο πρόσωπο που έχει ήδη κυβερνήσει με γνωστά αποτελέσματα, με ένα κόμμα Ιδιωτικής Χρήσης; Δηλαδή, να φύγει το ένα σύστημα ΙΧ και να έρθει ένα άλλο σύστημα ΙΧ;», αναρωτήθηκε. «Η βασική διαφορά η δική μου και του ΠΑΣΟΚ σήμερα από αυτά τα συστήματα εξουσίας είναι κάτι πολύ απλό: έχω και έχουμε αξιοπιστία, δεν έχουμε και δεν έχω εξαρτήσεις», ξεκαθάρισε. «Ο μόνος παράγοντας που διασφαλίζει τη σταθερότητα, τη συνέπεια, την αξιοπιστία, χωρίς εξαρτήσεις από τα συμφέροντα, είναι η επιλογή στο ΠΑΣΟΚ. Διότι έχει πρόγραμμα, στελέχη, κουλτούρα δημοκρατίας και διακυβέρνησης», τόνισε. Ως προς τα πολιτικά διακυβεύματα, επέμεινε ότι «πολιτικός αντίπαλος του ΠΑΣΟΚ είναι η σημερινή κυβέρνηση. Είμαστε αξιωματική αντιπολίτευση, ο στόχος είναι η πολιτική αλλαγή, η νίκη στις εκλογές, για να γίνει παρελθόν η Νέα Δημοκρατία». Σχολιάζοντας, δε, την αντιμετώπιση που έχει το ΠΑΣΟΚ από τα μίντια, έφερε σε αντιδιαστολή το γεγονός ότι ενώ μία διαφορετική προσέγγιση δύο στελεχών του ΠΑΣΟΚ έγινε πρώτο θέμα για μία εβδομάδα, η χθεσινή απαξίωση της πρότασης του Πρωθυπουργού από την κα. Μπακογιάννη και τον κ. Αθανασίου έγινε μονόστηλο. «Αν είχα κάνει στη χώρα, στους θεσμούς, στην οικονομία και στην κοινωνία, ό,τι έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αλέξης Τσίπρας, θα είχα εξαφανιστεί από το πολιτικό προσκήνιο. Εδώ, λοιπόν, κάποιοι έχουν προστάτες, που προσπαθούν ό,τι λάθος και να κάνουν, να το φτιασιδώσουν», σημείωσε.
Ακρίβεια – Ιδιωτικό χρέος
Ως προς τα αδιέξοδα της καθημερινότητας, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατέδειξε ότι η ακρίβεια στη χώρα μας φτάνει στα ευρωπαϊκά δεδομένα, αλλά οι μισθοί δεν ακουμπούν καν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. «Τα κέρδη των επιχειρήσεων ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι τρίτα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και οι μισθοί ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι οι δεύτεροι μικρότεροι στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Άρα, εδώ, έχουμε μία χώρα με τεράστιες ανισότητες. Τεράστια ακρίβεια, τεράστιες ανισότητες», είπε. Σχολιάζοντας τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου για τα κόκκινα δάνεια, σημείωσε: «Ο κ. Πιερρακάκης πήρε πολιτική πρωτοβουλία ή έρχεται να εφαρμόσει “κουτσά” μία απόφαση του Αρείου Πάγου για μια καταχρηστική πρακτική εις βάρος των δανειοληπτών; Είναι πολιτική πρωτοβουλία της Νέας Δημοκρατίας; Όχι. Ήρθαν να εφαρμόσουν την απόφαση του Αρείου Πάγου, που είπε ότι καταχρηστικά και παράνομα οι τράπεζες, αντί να βάζουν τον τόκο βάσει της μηνιαίας δόσης των δανειοληπτών που είχαν ενταχθεί στο νόμο του ΠΑΣΟΚ το 2010, υπολόγιζαν τον τόκο στο σύνολο του ποσού παρανόμως». Και ανέδειξε το μεγάλο κενό στη ρύθμιση, που αφορά αυτούς που δεν άντεξαν την παράνομη πρακτική των τραπεζών και πετάχτηκαν έξω από τη ρύθμιση του νόμου του ΠΑΣΟΚ, στους οποίους η κυβέρνηση γυρίζει την πλάτη. «Όταν οι τράπεζες τους πίεσαν με υπερβολικά ποσά τόκων και δεν άντεξαν, πρέπει το κράτος, από τη στιγμή που δικαιώθηκαν από τον Άρειο Πάγο, να έρθει και να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία αξιοπρέπειας», τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης. Ως προς τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους, ο κ. Ανδρουλάκης επέμεινε στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ για 120 δόσεις για όλους, έναντι των 72 δόσεων της κυβέρνησης, διότι το ιδιωτικό χρέος έχει πνίξει την οικονομία φτάνοντας σχεδόν στα 270 δισ. ευρώ. Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα των funds, θυμίζοντας ότι αυτός που τους άνοιξε την πόρτα ήταν ο κ. Τσίπρας, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας να είναι σε ομηρία. Επανέλαβε το περιεχόμενο της τροπολογίας που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ για σεβασμό του Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος, με κυρώσεις για τα funds που τον καταπατούν. «Πρέπει να δημιουργηθεί ένας εξωδικαστικός μηχανισμός που θα στηρίζει τον δανειολήπτη. Και όχι λύσεις τύπου win-win που ακούω από κάποια στελέχη του κ. Τσίπρα. Τι σημαίνει win-win; Δηλαδή, και παραδώσατε τα “κόκκινα” δάνεια στα funds και τώρα απέναντι στη Νέα Δημοκρατία που δεν κάνει τίποτα, αλλά κάνει τον Πόντιο Πιλάτο προς όφελος των funds, δίνετε μία λύση win-win. Δεν υπάρχει win-win. Υπάρχει στήριξη των ανθρώπων που προσπαθούν να αντέξουν. Αρκεί να τους δώσουμε ρυθμίσεις και κίνητρα», πρόσθεσε.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ν. Ανδρουλάκης: Ισχυρή Δημοκρατική Παράταξη – Η πιο δυνατή και ευθύβολη απάντηση στα σχέδια της εγχώριας ολιγαρχίας και της διαπλοκής
«Ο Ανδρέας είναι ο μεγάλος απών. Παραμένει όμως αδιάλειπτα παρών. Παρών στις μεγάλες δημοκρατικές κατακτήσεις του τόπου μας. Παρών στη συλλογική μνήμη του ελληνικού λαού. Παρών και στις αγωνίες των νεότερων γενεών, που αναζητούν απαντήσεις σε έναν κόσμο γεμάτο ανασφάλεια, ανισότητες και αβεβαιότητα. Ο Ανδρέας εξακολουθεί να εμπνέει. Όχι μόνο όσους βίωσαν το ριζοσπαστικό του έργο, αλλά και νέους ανθρώπους που δεν είχαν την ευκαιρία να τον γνωρίσουν», είπε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, μιλώντας εχθές στην εκδήλωση στο Καλέντζι για τα 30 χρόνια από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου. Συμπύκνωσε την πορεία του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ στο τρίπτυχο: «Ανάλυση, Δράση, Υπέρβαση», επιλέγοντας να αγωνιστεί για την Αλλαγή μέσα από τον δύσκολο δρόμο του Δημοκρατικού Σοσιαλισμού. Εστίασε, όμως, σε αυτό που πέτυχε ο Ανδρέας όταν πολλοί το θεωρούσαν αδύνατο: «Ένωσε. Ένωσε ανθρώπους διαφορετικών γενεών και καταβολών», από το βενιζελικό ρεύμα, τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης ως τη γενιά του Πολυτεχνείου, παλιούς και νέους, πόλη και περιφέρεια. «Δεν δημιούργησε απλώς ένα κόμμα. Δημιούργησε μια μεγάλη κοινωνική και πολιτική συμμαχία», ανέφερε και στάθηκε στο περιεχόμενο της Υπέρβασης. «Για πρώτη φορά, ο πολίτης ένιωσε ότι το κράτος δεν είναι ένας μηχανισμός εξουσίας των λίγων, αλλά ένας θεσμός που υπηρετεί τους πολλούς. Αυτό σημαίνει “ο λαός στην εξουσία”», εξήγησε ο κ. Ανδρουλάκης και συνέχισε: «Γιατί η Αλλαγή δεν ήταν απλώς μια εκλογική νίκη. Ήταν η είσοδος μεγάλων κοινωνικών δυνάμεων στο προσκήνιο της Ιστορίας. Ο Ανδρέας έδωσε ουσιαστικό περιεχόμενο σε έννοιες που έως τότε έμεναν κενό γράμμα: στην κοινωνική δικαιοσύνη, στη λαϊκή συμμετοχή, στην εθνική αξιοπρέπεια». Ως προς τη θέση της Ελλάδας στον κόσμο, τόνισε πως με τον Ανδρέα «η φωνή της πατρίδας μας απέκτησε κύρος, σιγουριά και αυτοπεποίθηση που ξεπερνούσαν το μέγεθος της χώρας. Η Ελλάδα δεν ήταν πια ένας παθητικός παρατηρητής των εξελίξεων. Ήταν μια χώρα με άποψη, πρωτοβουλίες και ενεργό ρόλο στα διεθνή δρώμενα». Υπενθύμισε το ενιαίο αμυντικό δόγμα με την Κύπρο, την Πρωτοβουλία των Έξι για την αφύπνιση της διεθνούς κοινότητας υπέρ του πυρηνικού αφοπλισμού, την καθοριστική συμβολή του στην διεθνή ορατότητα του Παλαιστινιακού, καθώς και στην προσέγγιση Γαλλίας και Λιβύης. «Ο Ανδρέας Παπανδρέου δεν περίμενε στις τρεις τα ξημερώματα να χτυπήσει το τηλέφωνο της Ιστορίας. Ήταν ανά πάσα στιγμή παρών στο προσκλητήριό της», σημείωσε ο κ. Ανδρουλάκης και συνόψισε το πιο επίκαιρο μήνυμα για τις νεότερες γενιές: «Ο Ανδρέας δεν ήταν o πολιτικός του “ναι σε όλα”. Για εκείνον η Ελλάδα ήταν αδιαπραγμάτευτη. Μια Ελλάδα που στεκόταν με αυτοπεποίθηση στο διεθνές προσκήνιο. Μια περήφανη Ελλάδα που πίστευε ότι η εξωτερική πολιτική είναι διαρκής αγώνας για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων, της ειρήνης και του διεθνούς δικαίου». Αναφέρθηκε στον διχασμό, τη μοιρολατρία και την αποχή από την πολιτική, που καλλιεργείται από διάφορα κέντρα, γιατί δεν θέλουν ισχυρά κόμματα μελών, αλλά θέλουν κόμματα αρχηγών, κόμματα Ι.Χ. «Τα κόμματα του λαού, των μελών, τα δημοκρατικά κόμματα είναι τα κύτταρα της δημοκρατίας και ένα τέτοιο κύτταρο ίδρυσε ο Ανδρέας Παπανδρέου. Αυτό το κύτταρο πρέπει να δυναμώσουμε και να είναι ο νικητής στις επόμενες εθνικές εκλογές. Κύτταρο με όραμα και σχέδιο, που υπηρετεί τους πολλούς, το Ελληνικό λαό και όχι τους λίγους και τα συμφέροντα», επέμεινε, σημειώνοντας πως η απάντηση στις μεγάλες προκλήσεις δεν μπορεί οι δήθεν «Μεσσίες» ή οι δήθεν «αναντικατάστατοι». «Η απάντηση σε όλους αυτούς είναι η ενότητα, ο αγώνας, το προοδευτικό μας σχέδιο και η πίστη στις αρχές και τις αξίες της δημοκρατικής παράταξης. Χρέος μας είναι να ξανακάνουμε τη δημοκρατία πραγματικά ισχυρή και να ενισχύσουμε την πίστη του ελληνικού λαού στη Δημοκρατία. Γιατί μια ισχυρή Δημοκρατική Παράταξη, είναι η πιο δυνατή και ευθύβολη απάντηση στα σχέδια της εγχώριας ολιγαρχίας και της διαπλοκής που αυτή η παράταξη δεν υπηρέτησε ποτέ και δεν θα υπηρετήσει ούτε και σήμερα», κατέληξε.
Υπόθεση Αβραμόπουλου: Η Νέα Δημοκρατία και ο Πρωθυπουργός δεν νοιάζονται για τη διαφθορά, παρά μόνο για τη συνοχή της Κοινοβουλευτικής τους Ομάδας
Το βασικό ζήτημα που προκύπτει, με την υπόθεση του εντάλματος σύλληψης του Δημήτρη Αβραμόπουλου από τις βελγικές αρχές, είναι ότι αυτή η κυβέρνηση φαίνεται συνεχώς να πρωταγωνιστεί σε ελέγχους ή σε έρευνες που έχουν να κάνουν με διαφθορά. Είτε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, είτε οι υποκλοπές, είτε οι πολεοδομίες, είτε ακόμα και η ενοχή της κυρίας Ασημακοπούλου. Είναι αναγκαίοι να έρθουν όλα στο φως. Όταν στο παρελθόν υπήρξε αντίστοιχη διαδικασία ελέγχου ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, ανεστάλη η ιδιότητά της σε δύο λεπτά. Αντιθέτως, εδώ έχουμε τον κ. Χιλετζάκη μέσα στη φυλακή και δεν έχει διαγραφεί, ενώ κατηγορείται ως ο εγκέφαλος του κυκλώματος του ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη. Έχουμε την κυρία με τη Φεράρι που δεν θυμούνταν αν την έχουν διαγράψει, πότε και πώς. Είναι ξεκάθαρο ότι η Νέα Δημοκρατία και ο Πρωθυπουργός έχουν μια λογική πως ό,τι και να γίνει δεν τους νοιάζει, αρκεί να διατηρήσουν τη συνοχή της Κοινοβουλευτικής τους Ομάδας. Όσο για τις χθεσινές δηλώσεις του κ. Αβραμόπουλου, προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι πολλά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να τις καταδικάσουν. Αν θέλουμε να λέμε ότι είμαστε μια ευρωπαϊκή χώρα, δεν νοείται ένας βουλευτής που αυτή τη στιγμή εκπροσωπεί τον ελληνικό λαό, να χρησιμοποιεί τέτοιους χαρακτηρισμούς.
Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Ένσταση Αντισυνταγματικότητας από το ΠΑΣΟΚ κατά των άρθρων 54, 56 και 57 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
Ένσταση λόγω αντισυνταγματικότητας κατά του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης» προέβαλαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ειδικότερα κατά των άρθρων 54, 56 και 57. Ειδικότερα, με τους προτεινόμενες διατάξεις, εισάγεται για πρώτη φορά στις αυτοδιοικητικές εκλογές το εκλογικό σύστημα τους συμπληρωματικής ψήφου (Supplementary Vote), καταργώντας την ισχύουσα σήμερα η επαναληπτική ψηφοφορία. Αυτή αντικαθίσταται από τη δυνατότητα των εκλογέων να επιλέξουν ως εναλλακτική ψήφο έως έναν από τους λοιπούς συνδυασμούς. Έτσι, επιτυχών στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές θα θεωρείται ο συνδυασμός που πλειοψήφησε σε ποσοστό 42% + 1 ψήφο επί των έγκυρων ψηφοδελτίων, με δήμαρχο και περιφερειάρχη να εκλέγεται ο επικεφαλής των οικείων επιτυχόντων συνδυασμών. Σε περιπτώσεις, ωστόσο, που κανένας συνδυασμός δεν λαμβάνει το ποσοστό αυτό, θα ακολουθεί δεύτερο στάδιο προσμέτρησης ψήφων για τους δύο επικρατέστερους συνδυασμούς βάσει των εναλλακτικών ψήφων που τους αντιστοιχούν από τα ψηφοδέλτια των λοιπών συνδυασμών. Σε αυτή την περίπτωση, επιτυχών συνδυασμός θα αναδεικνύεται εκείνος που έλαβε την απόλυτη ή σχετική πλειοψηφία και δήμαρχος ή περιφερειάρχης ο επικεφαλής του επιτυχόντος συνδυασμού αντίστοιχα. Η προτεινόμενη ρύθμιση των άρθρων 54, 56 και 57 του σχεδίου νόμου αντίκειται στο Σύνταγμα, καθώς προσκρούει στην αρχή τους λαϊκής κυριαρχίας. Πρώτον, η καθιέρωση συστήματος συμπληρωματικής ψήφου για την εκλογή μονοπρόσωπων οργάνων (δήμαρχος, περιφερειάρχης) εγείρει σοβαρά ζητήματα συμβατότητας με τη δημοκρατική αρχή και την απαίτηση αυθεντικής έκφρασης τους λαϊκής βούλησης. Η δημοκρατική αρχή προϋποθέτει ότι η βούληση του εκλογικού σώματος διαμορφώνεται και εκφράζεται ελεύθερα, υπό συνθήκες πλήρους πολιτικής ενημέρωσης και πραγματικής δυνατότητας επιλογής αντιπροσώπων του. Σε αντίθεση με το ισχύον σύστημα δύο γύρων, στην προτεινόμενη ρύθμιση ο εκλογέας καλείται να δηλώσει εκ των προτέρων μία εναλλακτική προτίμηση χωρίς να γνωρίζει ποιοι υποψήφιοι θα αναδειχθούν τελικώς ως επικρατέστεροι στο δεύτερο στάδιο προσμέτρησης και χωρίς να έχει τη δυνατότητα να διατυπώσει εκ νέου τη βούλησή του επί τη βάσει των πραγματικών δεδομένων που θα προκύψουν από το πρώτο στάδιο. Το προτεινόμενο σύστημα τους συμπληρωματικής ψήφου μπορεί να οδηγήσει σε εκλογή υποψηφίου χωρίς την πραγματική υποστήριξη τους πλειοψηφίας του εκλογικού σώματος. Η πρόβλεψη, δε, ότι επιτυχών συνδυασμός και, κατ’ επέκταση, δήμαρχος ή περιφερειάρχης, δύναται να αναδειχθεί ακόμη και με σχετική πλειοψηφία αποδυναμώνει τη δημοκρατική νομιμοποίηση των εκλεγόμενων οργάνων, ιδίως όταν πρόκειται για αξιώματα με αυξημένη πολιτική και θεσμική βαρύτητα.
Περισσότερα ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ
Βουλευτές ΠΑΣΟΚ: Κλήση για ακρόαση των διοικήσεων του ΑΔΜΗΕ και του ΔΕΔΔΗΕ στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας
Την κλήση για ακρόαση στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ και του ΔΕΔΔΗΕ ζήτησαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να παράσχουν εξηγήσεις και διευκρινίσεις για ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, τις περικοπές παραγωγής από έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, την ανάπτυξη συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας και τις επιπτώσεις των επιλογών αυτών στην ενεργειακή πολιτική της χώρας. Οι πρόσφατες δηλώσεις του Αντιπροέδρου του ΑΔΜΗΕ κ. Μάργαρη, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η καθυστέρηση ανάπτυξης της αποθήκευσης ενέργειας «δεν είναι τεχνικό θέμα, αλλά αμιγώς πολιτικό», κάνοντας λόγο και για «συμφέροντα τα οποία συγκρούονται» στον χώρο της ενέργειας, εγείρουν σοβαρά ερωτήματα που άπτονται ευθέως της διαφάνειας, της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς ενέργειας και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, τα οποία η Βουλή οφείλει να διερευνήσει.
Περισσότερα ΕΔΩ
Δηλώσεις Τουρνά: Η κυβέρνηση επιλέγει να παρουσιάζει μια εξωραϊσμένη εικόνα της Πολιτικής Προστασίας
Οι δηλώσεις του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας επιβεβαιώνουν για ακόμη μία φορά ότι η κυβέρνηση επιλέγει να παρουσιάζει μια εξωραϊσμένη εικόνα της Πολιτικής Προστασίας, αποφεύγοντας να απαντήσει στα πραγματικά προβλήματα του επιχειρησιακού μηχανισμού. Ο κ. Τουρνάς μίλησε για τον μεγαλύτερο εναέριο στόλο που είχε ποτέ η χώρα. Παρέλειψε, όμως, να αναφέρει ότι η επιχειρησιακή κάλυψη εξακολουθεί να στηρίζεται κυρίως σε μισθωμένα εναέρια μέσα και ότι ο εθνικός στόλος εξακολουθεί να υπολείπεται των πραγματικών αναγκών. Επίσης, δεν εξήγησε γιατί, ενώ παραλαμβάνονται νέα εναέρια μέσα μέσω του προγράμματος ΑΙΓΙΣ, εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά ζητήματα ως προς τη διαθεσιμότητα χειριστών, την εκπαίδευση του προσωπικού και τις απαραίτητες υποδομές για την ασφαλή υποστήριξη και στάθμευσή τους. Τα μέσα από μόνα τους δεν αρκούν. Αντίστοιχα, η εξαγγελία για την πρόσληψη 600 Πυροσβεστών επταετούς θητείας δεν μπορεί να παρουσιαστεί ως απάντηση στις ανάγκες του Πυροσβεστικού Σώματος όταν, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, διατηρείται το ηλικιακό όριο των 30 ετών, αποκλείοντας τη συντριπτική πλειονότητα των εποχικών πυροσβεστών. Πρόκειται για μια ανεξήγητη διοικητική εμμονή. Μίλησε, επίσης, για πρόληψη και εκατοντάδες χιλιάδες δηλώσεις καθαρισμού οικοπέδων. Η πρόληψη δεν μετριέται με δηλώσεις, αλλά με την αποτελεσματικότητά της στο πεδίο. Τέλος, δεν είπε ούτε μία λέξη για τα διαχρονικά προβλήματα των πυροσβεστών: τις ελλείψεις προσωπικού, τις υπερωρίες, τα οφειλόμενα ρεπό, τις μετακινήσεις και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες καλούνται να δώσουν για ακόμη ένα καλοκαίρι τη μάχη με τις φλόγες.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ύδατα: Έκθεση ιδεών η «Εθνική Στρατηγική» της Νέας Δημοκρατίας – Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής χαιρετίζει την ανάρτηση της Εθνικής Στρατηγικής για τα Ύδατα σε δημόσια διαβούλευση. Το νερό είναι δημόσιο αγαθό και θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Η χώρα μας χρειάζεται ένα συνεκτικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας και των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. Δυστυχώς, σχεδόν έναν χρόνο μετά τη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για τη λειψυδρία, η Νέα Δημοκρατία παρουσιάζει ένα κείμενο γενικών κατευθύνσεων και όχι ένα πραγματικό σχέδιο δράσης. Αναπαράγει υφιστάμενους σχεδιασμούς, χωρίς συγκεκριμένα μέτρα, δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα, υπεύθυνους φορείς υλοποίησης και μετρήσιμους στόχους:
• Δεν συνοδεύεται από επιχειρησιακό σχέδιο που να συνδέει τους στρατηγικούς στόχους με συγκεκριμένες δράσεις και δείκτες αποτελέσματος.
• Δεν περιλαμβάνει σαφές χρηματοδοτικό πλαίσιο, κοστολόγηση παρεμβάσεων και κατανομή πόρων.
• Δεν δεσμεύεται για καθολική ψηφιακή παρακολούθηση των υδάτων σε πραγματικό χρόνο, ούτε για ουσιαστικά μέτρα περιορισμού της σπατάλης, την ώρα που η γεωργία καταναλώνει πάνω από το 80% των υδατικών πόρων της χώρας.
Η Ελλάδα δεν χρειάζεται άλλη μία έκθεση ιδεών. Χρειάζεται άμεσα ένα κοστολογημένο και εφαρμόσιμο εθνικό σχέδιο για το νερό. Το ΠΑΣΟΚ προτείνει:
• Πλήρη ψηφιοποίηση και ενοποίηση του Εθνικού Δικτύου Παρακολούθησης Υδάτων με υποχρεωτική τηλεμετρία στις μεγάλες υδροληψίες έως το 2027.
• Εθνικό πρόγραμμα εξοικονόμησης νερού στην άρδευση, με εκσυγχρονισμό δικτύων και στόχο μείωσης της κατανάλωσης κατά 20% έως το 2030.
• Υποχρεωτική σύνδεση του χωροταξικού σχεδιασμού με τη διαθεσιμότητα υδατικών πόρων, ιδιαίτερα σε τουριστικές και βιομηχανικές επενδύσεις.
• Διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα του νερού, κοινωνικά τιμολόγια για τις ευάλωτες ομάδες και επιτάχυνση της επαναχρησιμοποίησης λυμάτων.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ανήλικη παραβατικότητα: Μια δημοκρατική κοινωνία κρίνεται από τα παιδιά που προστατεύει, όχι από τα παιδιά που φυλακίζει
Η δημόσια πολιτική για την ανήλικη παραβατικότητα θα πρέπει να μετατοπιστεί από την καταστολή στην πρόληψη. Πίσω από σχεδόν κάθε ανήλικο που φτάνει ενώπιον της Δικαιοσύνης βρίσκεται μια ιστορία φτώχειας, κοινωνικού αποκλεισμού, παραμέλησης ή αποτυχίας έγκαιρης παρέμβασης των θεσμών. Η συζήτηση για τους ανήλικους στις φυλακές είναι πρωτίστως μια συζήτηση για την αποτελεσματικότητα του κοινωνικού κράτους. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της UNICEF και της Eurostat, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταγράφει ιδιαίτερα ανησυχητικούς δείκτες παιδικής φτώχειας και κοινωνικής στέρησης, γεγονός που αυξάνει τους παράγοντες κινδύνου για κοινωνική περιθωριοποίηση και παραβατικότητα. Το ΠΑΣΟΚ προτείνει:
– τη δημιουργία ολοκληρωμένου εθνικού δικτύου έγκαιρης παρέμβασης για παιδιά σε κίνδυνο
– την ενίσχυση εναλλακτικών μέτρων αντί της κράτησης, με έμφαση στην αποκαταστατική δικαιοσύνη, την εκπαίδευση και την ψυχοκοινωνική υποστήριξη,
– και την υλοποίηση ενός ισχυρού εθνικού σχεδίου για την καταπολέμηση της παιδικής φτώχειας, σε πλήρη εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Εγγύηση για το Παιδί.
Μια δημοκρατική κοινωνία δεν μετριέται από τον αριθμό των παιδιών που φυλακίζει. Μετριέται από τον αριθμό των παιδιών που καταφέρνει να προστατεύσει.
Περισσότερα ΕΔΩ






