Ν. Ανδρουλάκης: Η νομιμότητα δεν εφαρμόζεται επιλεκτικά. Δεν μπορεί να υπάρχει δικαίωση για το μέλλον και συγχρόνως αδικία για το παρελθόν
Το κυβερνητικό αφήγημα ότι όλα στη χώρα βαίνουν καλώς αποδόμησε μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης. Έκανε λόγο για μια κυβέρνηση που επενδύει στην εικόνα και στην επικοινωνία, αλλά αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα πραγματικά σοβαρά προβλήματα της κοινωνίας και της αγοράς, όπως αποδεικνύει και το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. «Ένα νομοσχέδιο-σκούπα, με ετερόκλητες διατάξεις, διαφορετικά αντικείμενα, σκοπιμότητες», σημείωσε και στάθηκε στη ρύθμιση μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου για τους δανειολήπτες. «Δεν είναι δικής σας πολιτική πρωτοβουλία, δεν είναι γιατί ακούσατε την κοινωνία, τους ανθρώπους που έχουν ταλαιπωρηθεί. Πήρε μια απόφαση η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου και σας ανάγκασε να έρθετε σήμερα εδώ και να νομοθετήσετε», ανέφερε, θυμίζοντας ότι η ηγεσία του υπουργείου μιλούσε για «χρυσές τομές», «βέλτιστους τρόπους εφαρμογής» και περιθώρια ερμηνείας. Ο κ. Ανδρουλάκης επέμεινε ότι πρόκειται για μια καθυστερημένη συμμόρφωση σε μια δεσμευτική δικαστική απόφαση. «Και τελικά αναγκαστήκατε να αποδεχθείτε αυτό που εξαρχής υποστήριζε το ΠΑΣΟΚ, οι δικηγορικοί σύλλογοι, οι ενώσεις καταναλωτών και χιλιάδες δανειολήπτες», είπε εμφατικά, ότι δηλαδή ο νόμιμος εκτοκισμός γίνεται επί της μηνιαίας δόσης που όρισε το δικαστήριο και όχι επί του συνόλου του κεφαλαίου, όπως αυθαίρετα, παράνομα και καταχρηστικά εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα. «Ας σταματήσετε λοιπόν τα επικοινωνιακά παιχνίδια. Γιατί οι πολίτες ζητούν σεβασμό στη νομιμότητα. Ζητούν προστασία των δικαιωμάτων τους», τόνισε και ανέδειξε την κρίσιμη παράμετρο για την οποία η κυβέρνηση δεν είπε κουβέντα: «Τι θα γίνει με τους χιλιάδες δανειολήπτες των οποίων οι ρυθμίσεις καταγγέλθηκαν γιατί δεν άντεξαν; Και δεν άντεξαν από μια παράνομη, καταχρηστική πρακτική». Υπογράμμισε ότι είναι χιλιάδες άνθρωποι που είχαν ενταχθεί στον νόμο-τομή του ΠΑΣΟΚ, πλήρωναν, και οι τράπεζες καταχρηστικά τους πίεζαν με αποτέλεσμα να μην διατηρήσουν τη ρύθμισή τους. «Σε αυτούς εσείς σήμερα γυρνάτε την πλάτη. Εμείς λέμε ότι η νομιμότητα δεν εφαρμόζεται επιλεκτικά. Δεν μπορεί να υπάρχει δικαίωση για το μέλλον και συγχρόνως αδικία για το παρελθόν», επέμεινε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και στάθηκε στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ για μια δεύτερη ευκαιρία αξιοπρέπειας. «Κάθε καταγγελία ρύθμισης που στηρίχθηκε -για εμάς- στον παράνομο αυτό υπολογισμό οφείλει να θεωρηθεί αυτοδικαίως άκυρη, κ. Πιερρακάκη. Αυτό είναι δικαιοσύνη. Αυτό είναι διαφάνεια. Αυτό είναι σεβασμός στη νομιμότητα. Να επανέλθουν αυτοί οι άνθρωποι στο καθεστώς προστασίας που δικαιούνται», τόνισε.
Εν συνεχεία, ο κ. Ανδρουλάκης ανέλυσε τις τρεις τροπολογίες που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται για ασκήσεις αντιπολιτευτικής τακτικής, αλλά για πρωτοβουλίες που δίνουν συγκεκριμένες λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα της κοινωνίας. Ως προς τον εξωδικαστικό μηχανισμό, που έξι χρόνια τώρα παρουσιάζετε ως μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση, με πενιχρά όμως αποτελέσματα -από τα 250 δισ. ευρώ ιδιωτικού χρέους, ρυθμίστηκαν 18,64 δισ. ευρώ. «Ο εξωδικαστικός σας μηχανισμός δεν δίνει δεύτερη ευκαιρία στον πολίτη που έχει πραγματικά ανάγκη. Δίνει πολλές ευκαιρίες στα funds, τους servicers και τους κερδοσκόπους», άσκησε κριτική στην κυβέρνηση και παρουσίασε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ:
– Κάνουμε δεσμευτικό τον Κώδικα Δεοντολογίας της Τράπεζας της Ελλάδος, με συγκεκριμένες υποχρεώσεις και πραγματικές κυρώσεις για τράπεζες και servicers.
– Καθιερώνουμε ανεξάρτητες Επιτροπές Διευθέτησης Οφειλών -επιτροπές κράτους, δανειολήπτη και τράπεζας ή servicer-, ώστε ο πολίτης να μην είναι έρμαιο της μονομερούς κρίσης των πιστωτών σε αδιέξοδο.
– Ενισχύουμε την προστασία των ευάλωτων οφειλετών, με αύξηση των σχετικών ορίων κατά 25% και ειδική μέριμνα για τους αγρότες.
– Βάζουμε τέλος στην αδιαφάνεια των servicers, με πλήρη πρόσβαση του οφειλέτη στον φάκελό του και πραγματικές υποχρεώσεις ενημέρωσης για όλη τη διαδρομή του δανείου. Πότε, πού ήταν και τι παραπάνω μπήκε στο χρέος του.
«Η κυβέρνηση έχει κάνει την επιλογή της. Με την αδιαφάνεια, τις καθυστερήσεις και τα ημίμετρα. Εμείς επιλέγουμε διαφάνεια, λογοδοσία και βιώσιμες λύσεις. Γιατί το ιδιωτικό χρέος δεν είναι λογιστικό μέγεθος. Είναι η καθημερινότητα. Είναι ζήτημα βιώσιμης ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής, σταθερότητας και κράτους δικαίου», αντέτεινε. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε τροπολογία και για τη θεσμοθέτηση πραγματικά ακατάσχετου επαγγελματικού λογαριασμού, που θα προστατεύει ένα ελάχιστο κεφάλαιο κίνησης και θα δίνει ανάσα σε ελεύθερους επαγγελματίες, μικρές επιχειρήσεις, αυτοαπασχολούμενους. «Γιατί μια επιχείρηση δεν μπορεί να επιβιώσει όταν κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να δεσμευθούν τα χρήματα με τα οποία πληρώνει μισθούς, προμηθευτές, ασφαλιστικές εισφορές και λειτουργικά έξοδα», εξήγησε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Όσο για την κυβερνητική ρύθμιση 72 δόσεων για οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία, ΕΦΚΑ, εφορία, έκανε λόγο για «ένα σχήμα που κινδυνεύει να αποδειχθεί ανεφάρμοστο από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του», καθώς είναι τόσο αυστηρές οι προϋποθέσεις που αποκλείει ακριβώς εκείνους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. «Εμείς καταθέτουμε ξανά σήμερα τροπολογία για 120 δόσεις για οφειλές προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, με κίνητρο κουρέματος έως 30% για τους συνεπείς. Για να τους δώσουμε το κίνητρο βιώσιμων μακροπρόθεσμων και σταθερών ρυθμίσεων. Για να μπορούν να σχεδιάσουν με ασφάλεια το οικονομικό μέλλον των επιχειρήσεών τους. Η λύση δεν είναι να παγιδεύεις τους πολίτες στα χρέη. Η λύση είναι να τους δίνεις ρεαλιστικές επιλογές για να τα αποπληρώσουν με αξιοπρέπεια», είπε. Ο κ. Ανδρουλάκης αναφέρθηκε, όμως, και σε ορισμένες επιλεκτικές εξυπηρετήσεις σε οικονομικά συμφέροντα που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο. «Όπως των εργολάβων του Ταμείου Ανάκαμψης και του Υπερταμείου, αλλά και των golden boys που φωτογραφίζετε με συγκεκριμένες διατάξεις. Φοροελαφρύνσεις, αλλά και άλλα πράγματα. Όπως οι υπερβολικές αυξήσεις μητροπολιτών και υπαλλήλων της Προεδρίας της Δημοκρατίας. Προκαλούν αυτές οι επιλογές σας μία κοινωνία που περνά πάρα μα πάρα πολύ δύσκολα, κύριε Πιερρακάκη», επισήμανε.
Τροπολογίες ΠΑΣΟΚ: 120 δόσεις για οφειλές σε εφορία, ΕΦΚΑ, Δήμους – Θέσπιση ειδικού ακατάσχετου επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού – Αναβάθμιση των εξωδικαστικών μηχανισμών
Οι τρεις τροπολογίες της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών:
Α. 120 δόσεις
Για 5η φορά από τον Δεκέμβριο του 2022, το ΠΑΣΟΚ επαναφέρει την πρόταση για πραγματικές 120 δόσεις:
1) Για όσους δεν έχουν ενταχθεί μέχρι σήμερα σε ρύθμιση οφειλών: νέα βιώσιμη ρύθμιση έως 120 μηνιαίων δόσεων με προκαταβολή από 0% έως 5%, επί των υφιστάμενων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση, τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και τους Δήμους. Η ένταξη στη ρύθμιση γίνεται χωρίς προκαταβολή για οφειλές ως 100.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται έκπτωση 40-85% επί των προσθέτων τελών και προσαυξήσεων ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων (όσο λιγότερες οι δόσεις τόσο μεγαλύτερη η έκπτωση). Ειδικά στην περίπτωση εφάπαξ καταβολής του συνόλου της οφειλής εντός 30 ημερολογιακών ημερών από την αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση, εκπίπτει το σύνολο των προσαυξήσεων και προστίμων. Η οφειλή χωρίζεται σε δύο μέρη. Σε ρύθμιση έως και 120 δόσεις υπάγεται το 70% της οφειλής, ενώ το υπόλοιπο 30% παραμένει άτοκο. Εφόσον ο οφειλέτης ολοκληρώσει την αποπληρωμή του πρώτου μέρους, σύμφωνα με τους όρους που έχουν οριστεί, το δεύτερο μέρος διαγράφεται.
2) Για όσους είχαν ενταχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση και την έχασαν: αναβίωση της παλιάς ρύθμισης οφειλών.
Β. Ακατάσχετος επαγγελματικός τραπεζικός λογαριασμός
Θεσπίζεται ειδικός ακατάσχετος επαγγελματικός τραπεζικός λογαριασμός για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική ή αγροτική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων των φορέων που διατηρούν αγροτική εκμετάλλευση, καθώς και των Ομάδων Παραγωγών και Αγροτικών Συνεταιρισμών. Προορίζεται αποκλειστικά για την είσπραξη εσόδων από ηλεκτρονικές συναλλαγές και για την κάλυψη αναγκαίων υποχρεώσεων που συνδέονται άμεσα με τη συνέχιση της οικονομικής δραστηριότητας.
Γ. Αναβάθμιση εξωδικαστικών μηχανισμών
α) Ως προς τον Κώδικα Δεοντολογίας:
• Θα ελέγχεται επί της ουσίας η προτεινόμενη ρύθμιση. Οι πιστωτές θα υποχρεούνται να αιτιολογούν την απόρριψη της αντιπρότασης των δανειοληπτών, ενώ ιδρύονται επιτροπές εκτός τραπεζών ή εταιρειών διαχείρισης που θα μπορούν να προσφεύγουν οι δανειολήπτες για την επιδίωξη της κατάλληλης διευθέτησης ή ρύθμισης της οφειλής.
• Θεσπίζεται η τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας του ν.4224/2013 της Τράπεζας της Ελλάδος ως υποχρέωση των πιστωτικών ή χρηματοδοτικών ιδρυμάτων και των Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (Ε.Δ.Α.Δ.Π.) απέναντι στον Δανειολήπτη. Η μη επιδίωξη της κατάλληλης ρύθμισης, με βάση τις διατάξεις του Κώδικα, παρέχει στον δανειολήπτη τη δυνατότητα να απαιτήσει την αποκατάσταση κάθε ζημίας που υφίσταται από αυτή, αλλά και την ακύρωση πράξεων καταγγελίας ή εκτέλεσης σε βάρος του.
• Καθιερώνεται η υποχρέωση των πιστωτικών ή χρηματοδοτικών Ιδρυμάτων και των Ε.Δ.Α.Δ.Π. να αιτιολογούν, βάσει των αρχών και κριτηρίων του Κώδικα Δεοντολογίας, την προσωπική κατάσταση του οφειλέτη, τις μεταβολές στην ικανότητά του αποπληρωμής των οφειλών και το εκτιμώμενο κόστος της πίστωσης, λαμβάνοντας υπόψη και την ενδεικτική αναφορά τύπων λύσεων που εμπεριέχεται στο Παράρτημα ΙΙ, την προτεινόμενη λύση ρύθμισης ή διευθέτησης της οφειλής όταν ιδίως απορρίπτεται η αντιπρόταση του Δανειολήπτη.
• Προβλέπονται αστικές κυρώσεις σε βάρος του πιστωτή για την παραβίαση των υποχρεώσεών του από τον Κώδικα Δεοντολογίας, όπως στέρηση της δυνατότητας να προχωρήσουν σε ενέργειες αναγκαστικής εκτέλεσης και απώλεια απαιτήσεων για τόκους υπερημερίας.
• Καθιερώνεται το δικαίωμα προσφυγής του δανειολήπτη, σε περίπτωση που δεν είναι ικανοποιημένος με την προτεινόμενη ρύθμιση, σε Επιτροπή εκτός Τράπεζας ή Εταιρείας Διαχείρισης, για την επιδίωξη βελτιωμένης πρότασης.
β) Ως προς τον εξωδικαστικό μηχανισμό του Ν. 4738/2020
Εισάγονται επτά αλλαγές στη λειτουργία του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών.
– καθιερώνεται ως υποχρεωτική η συμμετοχή των πιστωτών στη διαδικασία
– η πρόταση ρύθμισης που παράγεται από την πλατφόρμα περιέρχεται σε γνώση του οφειλέτη, ακόμα και όταν ο πιστωτής δεν την αποδεχθεί
– η άρνηση του πιστωτή να την αποδεχθεί δεν τον απαλλάσσει από την υποχρέωση αιτιολόγησης με βάση τις αρχές και τα κριτήρια του Κώδικα Δεοντολογίας
– βελτιώνονται οι όροι ρύθμισης των οφειλών για αδύναμες κατηγορίες οφειλετών, προβλέποντας, κατ’ αρχή, αύξηση κατά 25% των εισοδηματικών και περιουσιακών ορίων για την έκδοση βεβαίωσης ευάλωτου οφειλέτη. Για να αποτραπεί το φαινόμενο των εξοντωτικών δόσεων, αναβαθμίζεται η βαρύτητα του κριτηρίου του εισοδήματος, καθώς και η δυνατότητα πρόβλεψης και ατόκων δόσεων σε περίπτωση ασφυκτικού εισοδήματος. Ειδικά για τους αγρότες, δεν λαμβάνεται υπόψη αξία αγρών μέχρι το ποσόν των 50.000 ευρώ.
– δυνατότητα προσφυγής στην ανεξάρτητη Επιτροπή Διευθέτησης Οφειλών, η οποία και θα εκδίδει σχετική σύσταση για τη σύναψη και το περιεχόμενο της σύμβασης αναδιάρθρωσης λαμβάνοντας υπόψη ένα πλήθος παραγόντων, ώστε να προκύπτει μία βιώσιμη και ρεαλιστική ρύθμιση.
– για τους πιστωτές που αρνούνται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις συμμετοχής και υποβολής αιτιολογημένων προτάσεων, κύρωση ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν, τουλάχιστον για ένα έτος, σε καταγγελία σύμβασης ή να εκκινήσουν ή να συνεχίσουν αναγκαστική εκτέλεση ή να απαιτήσουν εφεξής τόκους υπερημερίας.
– σε περίπτωση που οι δανειολήπτες απωλέσουν τη ρύθμιση, εφόσον την έχουν τηρήσει για μία τριετία, η αναβίωση των μη ρυθμισμένων χρεών θα περιοριστεί ανάλογα με το ρυθμισμένο χρέος που αποπληρώθηκε.
γ) Μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων των οφειλετών απέναντι στις εταιρίες διαχείρισης
Κράτος Δικαίου: Βαθιά ανησυχητική η εικόνα διαρκούς έντασης με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία
Η σημερινή απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, με την οποία απορρίφθηκε η προσφυγή της Ευρωπαίας Γενικής Εισαγγελέως για τη θητεία των Ευρωπαίων Εντεταλμένων Εισαγγελέων, προστίθεται σε μια σειρά γεγονότων που προκαλούν βαθιά θεσμική ανησυχία. Η εικόνα έντασης που διαμορφώνεται με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, με ανοιχτό πλέον το ενδεχόμενο για προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, δεν λειτουργεί επ’ωφελεία της χώρας. Εκθέτει την Ελλάδα διεθνώς, εμφανίζοντάς την ως ένα κράτος σε διαρκή αντιπαράθεση με τα ευρωπαϊκά ελεγκτικά όργανα. Μια εικόνα που δεν αρμόζει σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος δικαίου, το οποίο οφείλει να σέβεται, να θωρακίζει και να διευκολύνει τους ανεξάρτητους μηχανισμούς ελέγχου. Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατη ευθύνη, καθώς με τη στάση της έχει συμβάλει καθοριστικά στην πυροδότηση της έντασης, καθώς υπουργοί και στελέχη της εξαπέλυσαν μια συντονισμένη επίθεση κατά της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, ώστε να μην διερευνηθούν στελέχη της Νέας Δημοκρατίας για εμπλοκή στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Η χώρα δεν αντέχει άλλες εκπτώσεις στο κράτος δικαίου. Η διαφάνεια, ο σεβασμός στη Δικαιοσύνη και η ειλικρινής συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς αποτελούν αδιαπραγμάτευτα θεμέλια για κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή δημοκρατία, τα οποία η κυβέρνηση και ολόκληρο το πολιτικό σύστημα οφείλουν να διασφαλίζουν.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ανακοίνωση ΔΕΗ: Το μέλλον της Δυτικής Μακεδονίας δεν το αποφασίζει και δεν το ανακοινώνει καμία εταιρεία
Με καθυστέρηση ημερών και στρυμωγμένη στη γωνία από το κύμα έντονων αντιδράσεων, μετά το video των ανατινάξεων των εκσκαφέων στη Μαυροπηγή, η ΔΕΗ εξέδωσε σήμερα επτασέλιδη ανακοίνωση, σε μια απέλπιδα απόπειρα να αποκαταστήσει το επικοινωνιακό της προφίλ που τσαλακώθηκε. Το «αναπτυξιακό μέλλον» της Δυτικής Μακεδονίας, το όραμα και τον τρόπο για την «αναγέννηση», τον «μετασχηματισμό», την «οικονομική μεταμόρφωση» και πάνω απ’ όλα το «βιώσιμο μέλλον για τις επόμενες γενιές» κάθε περιφέρειας -όλες φράσεις από την ανακοίνωση Στάσση-, δεν το αποφασίζει και δεν το ανακοινώνει καμία εταιρεία. Όλα αυτά τα σχεδιάζει, τους δίνει περιεχόμενο, τα αποφασίζει και ορίζει πώς και από ποιους θα δρομολογηθούν, μόνο ένας: οι κάτοικοι και οι αρμόδιοι αιρετοί που εκλέχθηκαν να τους εκπροσωπούν. Όλοι οφείλουμε να θυμόμαστε ότι ζούμε στην Ελληνική Δημοκρατία του 2026, όπου προ πολλού οι «κολίγοι» επαναστάτησαν, οι «ραγιάδες» κέρδισαν την ελευθερία τους και η «δουλεία» απαγορεύεται εκ του Συντάγματος. Στο Κράτος Δικαίου, πριν από κάθε ενέργεια, προηγούνται ανοιχτοί διαγωνισμοί, άδειες και εγκρίσεις αρμοδίων φορέων. Το μέλλον, λοιπόν, της Δυτικής Μακεδονίας το αποφασίσουν οι Δυτικομακεδόνες, όπως οι ίδιοι επιθυμούν. Ως τις εκλογές, λοιπόν, θα πρέπει να σταματήσει κάθε τετελεσμένο εκ μέρους της ΔΕΗ που δένει τα χέρια της νέας κυβέρνησης -την οποία ο λαός θα αποφασίσει- στο να αποδεχτεί το πάνδημο αίτημα της Δυτικής Μακεδονίας: Παράταση ζωής των λιγνιτικών μονάδων, τουλάχιστον έως ότου αποδώσει η δρομολογηθείσα αξιοποίηση των εγχώριων υδρογονανθράκων, προκειμένου η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας να διασφαλίζεται με τις εγχώριες πηγές ενέργειας.
Περισσότερα ΕΔΩ
ΑΕΙ: Άμεσα λύση στα προβλήματα των κατατακτήριων εξετάσεων
Υποψήφιους δύο ταχυτήτων έχουν δημιουργήσει οι ασάφειες, οι καθυστερήσεις και οι διαφορετικές πρακτικές μεταξύ τμημάτων στις κατατακτήριες εξετάσεις των ΑΕΙ. Τα φαινόμενα αυτά αποτελούν συνέπεια των αποσπασματικών παρεμβάσεων του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς επαρκή διάλογο με τα Ιδρύματα και χωρίς ενεργοποίηση των θεσμικών μηχανισμών διασφάλισης ποιότητας. Η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) έχει θεσμική αρμοδιότητα, μεταξύ άλλων, να διασφαλίζει την ποιότητα των ακαδημαϊκών διαδικασιών, να παρακολουθεί την τήρηση ενιαίων προδιαγραφών, να εισηγείται βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο και να αξιολογεί την εφαρμογή των διαδικασιών από τα ΑΕΙ. Ωστόσο, δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς στον σχεδιασμό και την εποπτεία των κατατακτηρίων. Για το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, η ΕΘΑΑΕ πρέπει να έχει ενισχυμένο ρόλο στη διαμόρφωση ενός σταθερού, αξιόπιστου και ποιοτικού πλαισίου και για τις κατατακτήριες εξετάσεις. Επίσης, το αυτοδιοίκητο δεν αποτελεί διακοσμητικό στοιχείο. Τα Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο στον καθορισμό της εξεταστέας ύλης, στα ακαδημαϊκά κριτήρια εισαγωγής και στην οργάνωση των εξετάσεων. Χρειάζεται μια άλλη αντίληψη για την τριτοβάθμια εκπαίδευση από αυτή τη σημερινής κυβέρνησης. Ας φροντίσει τουλάχιστον η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου να βρει άμεσα λύση, ειδικά για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε φέτος, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη και τις προτάσεις των υποψηφίων.
Περισσότερα ΕΔΩ
Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας: Άνιση μεταχείριση επικουρικών εργαζομένων στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της προστασίας, ιδιαίτερα ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως άτομα με αναπηρία, χρονίως πάσχοντες, ηλικιωμένοι. Για την κάλυψη των αυξημένων και έκτακτων αναγκών, προσλήφθηκε επικουρικό προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων, το οποίο εργάστηκε επί σειρά ετών υπό συνθήκες αυξημένης ευθύνης, επαγγελματικής επιβάρυνσης και υγειονομικού κινδύνου. Ωστόσο, ενώ η πολιτεία αναγνώρισε την ειδική εμπειρία COVID-19 σε άλλες κατηγορίες επικουρικών εργαζομένων, οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας εξαιρέθηκαν αδικαιολόγητα από την αντίστοιχη μοριοδότηση στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ. Δημιουργούνται, έτσι, συνθήκες άνισης μεταχείρισης μεταξύ εργαζομένων με ίδια προσόντα, ίδιες ειδικότητες και αντίστοιχη προσφορά. Παράλληλα, η απώλεια έμπειρου προσωπικού θα επιβαρύνει περαιτέρω τη λειτουργία των Παραρτημάτων ΑμεΑ και των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας της χώρας. Το ΠΑΣΟΚ παραμένει σταθερά προσηλωμένο στην ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και στη διασφάλιση δίκαιων συνθηκών εργασίας για όλους τους εργαζομένους στις δομές κοινωνικής πρόνοιας.
Περισσότερα ΕΔΩ





