Σε Ανακοινώσεις, Ρυθμός Επικαιρότητας

Δηλώσεις Βούλτεψη: Ο κ. Μητσοτάκης οφείλει σήμερα να διαγράψει τη βουλευτή της N.Δ. Σοφία Βούλτεψη

Την ώρα που εκατοντάδες χιλιάδες αγρότες μένουν απλήρωτοι και οι αγροτικές επιδοτήσεις αγνοούνται, η ευλογιά αφανίζει την κτηνοτροφία, οι καθημερινές αποκαλύψεις για την εγκληματική δράση του κυκλώματος του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι συγκλονιστικές, οι πολίτες εμβρόντητοι παρακολουθούν το παραλήρημα της βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Σ. Βούλτεψη με επαναλαμβανόμενες επιθέσεις στο πρόσωπο της Ευρωπαίας Εισαγγελέα Λάουρα Κοβέσι, γεγονός το οποίο το ΠΑΣΟΚ έχει ήδη επισημάνει και απερίφραστα καταδικάσει. Σήμερα, σε τηλεοπτική της εμφάνιση, κορύφωσε την επίθεσή όχι μόνο στο πρόσωπο της κας Κοβέσι -επαναλαμβάνοντας μάλιστα ότι η χώρα της είναι το ακρωνύμιο της διαφθοράς-, αλλά επιτέθηκε στον θεσμό της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, αμφισβητώντας ευθέως τη λειτουργία του στο δικαιϊκό μας σύστημα. Ενώ επισήμανε ότι η ίδια…αναγνωρίζει κι εμπιστεύεται μόνο τον OLAF για να διαχειριστεί την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, εξαπολύοντας πρωτοφανείς απειλές απευθυνόμενη στους εκπροσώπους της αντιπολίτευσης, με χαρακτηριστική τη φράση της «θα σας κανονίσει όλους ο OLAF». Η Σ. Βούλτεψη είναι βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου και ανέλαβε τα καθήκοντά της υπηρετώντας το Σύνταγμα και τους νόμους της Ελληνικής Πολιτείας. Η απαράδεκτη, δημόσια και ρητή αμφισβήτηση του θεσμού της Ευρωπαΐκής Εισαγγελίας και οι απειλές στα κόμματα της αντιπολίτευσης με εργαλειοποίηση του OLAF, αποτελούν μια νέα, πρωτοφανή πρόκληση για τη δημοκρατία μας και το κράτος δικαίου. Ανακύπτουν πλέον σοβαρά και αμείλικτα ερωτήματα :

  • Η κυβέρνηση αμφισβητεί τον θεσμό της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και το έργο της;
  • Ποιος εκφράζει την κυβερνητική πολιτική; Οι Υπουργοί που δηλώνουν ότι συνεργάζονται με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ή η κα. Βούλτεψη που της επιτίθεται;
  • Υπάρχει κάποιος «ειδικός λόγος» ή «ειδική σχέση», που η κυβέρνηση «προτιμά» τον OLAF, έναντι της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας;
  • Τι εννοεί η βουλευτής και πρώην υφυπουργός της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, όταν απευθύνεται στην αντιπολίτευση και δηλώνει ότι «θα σας κανονίσει όλους ο OLAF;»

Καλούμε την κυβέρνηση άμεσα να απαντήσει και τον Πρωθυπουργό να αποπέμψει από την Κοινοβουλευτική του Ομάδα την κα Βούλτεψη, αποδεικνύοντας τουλάχιστον ότι δεν υιοθετεί τις ακραία αντιδημοκρατικές και αντισυνταγματικές απόψεις της. Όσο την κρατάει στην Κοινοβουλευτική Ομάδα, υιοθετεί τις αδιανόητες επιθέσεις στη δικαιοσύνη.

Περισσότερα ΕΔΩ

Δηλώσεις Φεύγα: Ο κ. Φεύγας θεωρεί πραγματικούς αγρότες τον «Φραπέ» και τον «Χασάπη» και αγνοεί τους τίμιους αγρότες που βλέπουν το οικονομικό τους τέλος να πλησιάζει με ευθύνη της κυβέρνησης

Ο γραμματέας στρατηγικού σχεδιασμού  της Νέας Δημοκρατίας, Β. Φεύγας, εχθές, στη βραδινή εκπομπή του ΚΟΝΤRA χαρακτήρισε «βολεμένους» τους αγρότες που ετοιμάζονται να κάνουν κινητοποιήσεις γιατί στραγγαλίζονται από την κυβερνητική αναποτελεσματικότητα και τη διασπάθιση των χρημάτων που τους αναλογούσαν από τη «γαλάζια» εγκληματική οργάνωση, όπως τη σκιαγραφεί το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Απευθύνθηκε στους αγρότες ειρωνικά, λέγοντας «ας κλείσουν και τους δρόμους» και χαρακτηρίζοντας όσους ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας ως «μη πραγματικούς αγρότες». Μάλιστα ανέφερε πως μόνο στην Κρήτη θα κλείσουν τους δρόμους γιατί «ξεβολεύτηκαν». Ο γραμματέας στρατηγικού σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας χλευάζει τα θύματα της πολιτικής  Μητσοτάκη στον πρωτογενή τομέα. Μάλλον ο κ. Φεύγας θεωρεί πραγματικούς αγρότες τον «Φραπέ» και τον «Χασάπη» και αγνοεί τους εκατοντάδες τίμιους αγρότες που ετοιμάζουν κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα, καθώς βλέπουν το οικονομικό τους τέλος να πλησιάζει.

Περισσότερα ΕΔΩ και ΕΔΩ

ΕΛΤΑ: Στον αέρα η καθολικότητα των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Η δραματική μείωση του δικτύου απειλεί την κοινωνική συνοχή

Κλείνουν άμεσα εκατοντάδες καταστήματα των ΕΛΤΑ σε πολλές αγροτικές και αστικές περιοχές, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα ως προς τη συμμόρφωση της ΕΛΤΑ Α.Ε. με τις υποχρεώσεις της ως παρόχου καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας. Οι διαδοχικές αποφάσεις αναστολής λειτουργίας ή συγχώνευσης ταχυδρομικών καταστημάτων, χωρίς επαρκή πρόβλεψη για εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης των πολιτών (όπως κινητές μονάδες, τοπικοί πράκτορες ή ψηφιακές υποστηρικτικές δομές), δεν υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και εντείνουν τις συνθήκες ερήμωσης της  υπαίθρου. Οι κάτοικοι αυτών των περιοχών στερούνται πλέον βασικών υπηρεσιών — πληρωμών, αποστολών και παραλαβών, ταχυδρομικών δεμάτων και συναλλαγών μικροχρηματοοικονομικού χαρακτήρα, που συνδέονται άμεσα με την καθημερινή οικονομική και κοινωνική ζωή. Δεδομένου ότι, τα ΕΛΤΑ δεν αποτελούν απλώς πάροχο ταχυδρομικών υπηρεσιών, αλλά κρίσιμο κρίκο κοινωνικής συνοχής, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει :

1. Ποια είναι τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που έχουν ήδη αναστείλει τη λειτουργία τους ή επίκειται να κλείσουν βάσει του σχεδίου αναδιοργάνωσης της ΕΛΤΑ Α.Ε.;

2. Έχει προηγηθεί αξιολόγηση ή γνωμοδότηση της ΕΕΤΤ σχετικά με τις επιπτώσεις των παραπάνω αποφάσεων στην παροχή της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας;

3. Ποια είναι τα κριτήρια και η διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη συγχώνευση ή κατάργηση καταστημάτων ΕΛΤΑ, και αν υπάρχει πρόβλεψη δημόσιας διαβούλευσης με τους οικείους δήμους και περιφέρειες;

4. Πώς διασφαλίζεται ότι οι πολίτες σε απομακρυσμένες, ορεινές και νησιωτικές περιοχές διατηρούν πρακτική πρόσβαση στις ταχυδρομικές υπηρεσίες που ορίζονται από τη σύμβαση του 2022;

5. Προτίθεται το Υπουργείο να επανεξετάσει το υφιστάμενο σχέδιο αναδιάρθρωσης της ΕΛΤΑ Α.Ε., ώστε να μην θιγεί ο καθολικός χαρακτήρας των υπηρεσιών και να ενισχυθεί η παρουσία του Οργανισμού στις τοπικές κοινωνίες;

6. Προτίθεται το Υπουργείο να διασφαλίσει, σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τη λειτουργία ενός ελάχιστου εγγυημένου δικτύου ΕΛΤΑ ανά Δήμο;

Η διατήρηση ισχυρού δημόσιου πυρήνα διανομής και εξυπηρέτησης, ο πλήρης ψηφιακός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ, η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και ο εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, είναι οι βασικές προϋποθέσεις για καθολική ταχυδρομική εξυπηρέτηση και στήριξη της κοινωνίας.

Περισσότερα ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ

Προτάσεις Γκελεστάθη: Η ασφάλεια των πολιτών δεν είναι πεδίο επικίνδυνων πειραματισμών

Οι «προτάσεις» της Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, κυρίας Γκελεστάθη, που είδαν το φως της δημοσιότητας, σχετικά με τη λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας, δεν αποτελούν πολιτική τοποθέτηση, ούτε συνιστούν απλώς μια διαφορετική άποψη. Αποτυπώνουν μια επικίνδυνη και εκτός πραγματικότητας αντίληψη για τον ρόλο και τη φυσιογνωμία της αστυνομίας σε μια σύγχρονη δημοκρατία και κοινωνία. Εισηγείται ένα μοντέλο συγκεντρωτισμού, που υπονομεύει τη λειτουργία των τοπικών αστυνομικών δυνάμεων και αποψιλώνει τον ρόλο των Αστυνομικών Τμημάτων. Με πρόσχημα την «αναδιοργάνωση», προτείνει τη μεταφορά αρμοδιοτήτων και την «απορρόφηση» υπηρεσιών, την κατάργηση ή συγχώνευση Τμημάτων και Σταθμών και τη λειτουργία «ενός Αστυνομικού Τμήματος ανά Δήμο». Πρόκειται για πρόταση που δεν αντέχει σε καμία σοβαρή αξιολόγηση. Η άποψη ότι «οι Νομοί της περιφέρειας μη έχοντες μητροπολιτικά χαρακτηριστικά δεν χρειάζονται υπηρεσίες άμεσης ανταπόκρισης» είναι επικίνδυνη. Υπονοεί ότι οι πολίτες των νησιών, των ακριτικών περιοχών και των επαρχιακών δήμων δεν δικαιούνται το ίδιο επίπεδο ασφάλειας και προστασίας με τους πολίτες των μεγάλων αστικών κέντρων, προκαλώντας απορία και αγανάκτηση. Το να γίνεται λόγος σήμερα από τη Νέα Δημοκρατία για νέες «τομές» στην αστυνομία, χωρίς να έχει αξιολογήσει τις αστοχίες και την αποδιοργάνωση που η ίδια έχει προκαλέσει με τις προηγούμενες αναδιαρθρώσεις, συνιστά ένδειξη πολιτικής ανευθυνότητας και θεσμικής ελαφρότητας. Η ΕΛΑΣ δεν χρειάζεται θεωρίες επί χάρτου, αλλά στήριξη, προσωπικό, μέσα, κίνητρα και σεβασμό. Το ΠΑΣΟΚ έχει ήδη καταθέσει ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες προτάσεις:

  • ενίσχυση των μάχιμων υπηρεσιών και της παρουσίας στις γειτονιές,
  • ψηφιοποίηση και αποσυμφόρηση των τμημάτων από γραφειοκρατικές υποχρεώσεις,
  • αξιοκρατία, εκπαίδευση και σύγχρονα μέσα,
  • αναβάθμιση του ανθρώπινου παράγοντα που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ασφάλειας του πολίτη.

Η ασφάλεια δεν είναι θεωρητική κατασκευή ούτε πεδίο επικοινωνιακής εκμετάλλευσης. Απαιτεί γνώση, σχέδιο και σεβασμό, όχι πρόχειρες θεωρίες και επικίνδυνους πειραματισμούς.

Περισσότερα ΕΔΩ

Ταμείο Ανάκαμψης: Φωτογραφικοί όροι, εικονικός ανταγωνισμός και υπερτιμολογήσεις στο πρόγραμμα επιδότησης χιονοδρομικών κέντρων

Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται σχετικά με τη διαχείριση πόρων ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης για το πρόγραμμα που εξήγγειλε το υπουργείο Τουρισμού για την αναβάθμιση πέντε χιονοδρομικών κέντρων της χώρας. Δεν πρόκειται για μεμονωμένες αστοχίες, αλλά για επαναλαμβανόμενες, προβληματικές και αδιαφανείς πρακτικές στη διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο το δημόσιο συμφέρον και την αξιοπιστία της χώρας έναντι των ευρωπαϊκών θεσμών. Το πρόγραμμα αφορά στην αναβάθμιση των χιονοδρομικών κέντρων Ανηλίου, 3–5 Πηγαδιών, Σελίου, Παρνασσού και Βελουχίου–Καρπενησίου. Η επιλογή χρηματοδότησης ως και 100% χωρίς αντικειμενική αξιολόγηση (μέγεθος, παλαιότητα εξοπλισμού, αναπτυξιακή προοπτική κ.ά.) δημιουργεί εύλογα ερωτήματα, ιδίως σε μια ολιγοπωλιακή αγορά βασικού εξοπλισμού (αναβατήρες, τεχνητή χιόνωση, μηχανήματα διάστρωσης), όπου είναι κρίσιμη η απαρέγκλιτη τήρηση κανόνων διαφάνειας και ανταγωνισμού. Καταγγελίες κάνουν λόγο για φωτογραφικούς όρους, υπερκοστολογήσεις και εικονικό ανταγωνισμό. Πώς θα διασφαλίσουν οι αρμόδιοι υπουργοί τη διαφάνεια, προτίθενται πχ. να ζητήσουν, μεταξύ άλλων, ανεξάρτητο έλεγχο κόστους (benchmarking) για όλες τις δαπάνες ή άμεσο έλεγχο νομιμότητας των διαδικασιών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την ΕΑΔΗΣΥ και την Αρχή Διαφάνειας; Πώς θα διασφαλίσουν την τήρηση των κανόνων του Ταμείου Ανάκαμψης;

Περισσότερα ΕΔΩ

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Να μπει ένα τέλος στην αδικία που υφίστανται οι πρώην εργαζόμενοι των Ναυπηγείων

Η αδικία σε βάρος πρώην εργαζόμενων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά συνεχίζεται. Μετά τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων των Ναυπηγείων και την απόλυση συνολικά 126 εργαζομένων, 71 πρώην εργαζόμενοι της θυγατρικής εταιρείας «ΕΤΥΕ» δεν έχουν λάβει ούτε μισθούς ούτε αποζημιώσεις, ενώ ο Άρειος Πάγος και το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) έχουν κρίνει ότι η μεταβίβαση της μονάδας τους ήταν εικονική και καταχρηστική, επιβεβαιώνοντας ότι παρέμειναν εργαζόμενοι της «ΕΝΑΕ» και δικαιούνται τα δεδουλευμένα τους. Ακόμη, παρά τη συμφωνία που είχε επιτευχθεί το 2022 μεταξύ των εργαζομένων και του τότε Υπουργού Οικονομικών, σύμφωνα με την οποία οι εργαζόμενοι θα αποζημιώνονταν, μέχρι σήμερα δεν έχει καταβληθεί το ποσό των 29,5 εκατ. ευρώ, που αφορά προνομιακές απαιτήσεις (διαφορές αποδοχών και αποζημιώσεις), ενώ παραμένουν αχρεωστήτως παρακρατημένα περίπου 13 εκατ. ευρώ από φόρους και λοιπές κρατήσεις. Επιπλέον, η πρόσφατη απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου (ICC), με συμψηφισμό εκατέρωθεν ποσών, είχε ως αποτέλεσμα να μην αποδοθούν ούτε τα 82,8 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν σε μισθοδοσίες εργαζομένων, επιτείνοντας την υπάρχουσα αδικία. Η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσεις για τις ενέργειες που θα αναληφθούν για την άρση αυτών των αδικών.

Περισσότερα ΕΔΩ

Εγνατία Οδός ΑΕ: Οριστικό κλείσιμο και απώλεια εποπτικού ρόλου στην παραχώρηση

Το διαφαινόμενο κλείσιμο της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει προκαλέσει έντονη αναστάτωση, σε επιστημονικούς φορείς, μηχανικούς, εργαζόμενους και εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Με πρόσφατα ψηφίσματά τους, τα Περιφερειακά Συμβούλια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και Δυτικής Μακεδονίας, αναδεικνύουν τη σημασία διατήρησης της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και μετεξέλιξής της σε φορέα εποπτείας, σχεδιασμού και διαχείρισης έργων υποδομής δημοσίου χαρακτήρα. Ο Σύλλογος Μελετητών Δημοσίων Έργων Κεντρικής Μακεδονίας, με επιστολή του, ζητά από το Υπουργείο να επανεξετάσει τις αποφάσεις του και να δώσει ρόλο, αρμοδιότητες και αντικείμενο στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί ως φορέας δημόσιου χαρακτήρα στη Βόρεια Ελλάδα, με τη δεδομένη εμπειρία και τεχνογνωσία της, είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού. Στην πρόσφατη συνάντηση του Υφυπουργού Υποδομών με το Δ.Σ. του σωματείου των εργαζομένων της εταιρείας ειπώθηκε ότι έχει αποφασιστεί το οριστικό κλείσιμο της εταιρείας στις 31/12/2025 και μετάβαση αυτής σε καθεστώς οικονομικής εκκαθάρισης, λόγω της επικείμενης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη επενδυτή για τα επόμενα 35 έτη. Είναι οι πολιτικές επιλογές που άφησαν τα τελευταία χρόνια την εταιρεία σε διαχειριστική αδράνεια, παρά τη σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία. Το οριστικό κλείσιμο της εταιρείας χωρίς ολοκληρωμένο πλάνο για τη διαχείριση του σχεδιασμού και της υλοποίησης έργων υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα αναδεικνύει ξανά την απουσία ουσιαστικής αποκέντρωσης και περιφερειακού σχεδιασμού. Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, για παράδειγμα, κρίσιμα έργα υποδομής (ThessIntec, Στρατόπεδο Γκόνου, Ανάπλαση ΔΕΘ, Μαρίνα Καλαμαριάς, Δυτικός Προαστιακός, Flyover) σχεδιάζονται και υλοποιούνται από κεντρικές υπηρεσίες, γεγονός που καταδεικνύει μια συγκεντρωτική διαχείριση, χαρακτηριστικό γνώρισμα της κυβερνητικής πολιτικής.

Περισσότερα ΕΔΩ

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής
Επισκόπηση Πολιτικής Απορρήτου

Το Κίνημα Αλλαγής εγγυάται τον σεβασμό του ιδιωτικού απορρήτου των μελών του, καθώς και την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, είτε αυτά τηρούνται διαδικτυακά είτε στις εγκαταστάσεις του. Για το λόγο αυτό, στο πλαίσιο του ισχύοντος εθνικού και ενωσιακού νομικού πλαισίου που διέπει την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ιδίως του Γενικού Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Προστασία Δεδομένων 2016/679 (εφ’ εξής «ΓΚΠΔ»), το Κίνημα Αλλαγής γνωστοποιεί την παρούσα νόμιμη και διαφανή πολιτική προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, με σκοπό να παρέχει στα φυσικά πρόσωπα («υποκείμενα των δεδομένων») επαρκή ενημέρωση για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα οποία συλλέγει και επεξεργάζεται κατά την παροχή των υπηρεσιών του προς το κοινό. Με την παρούσα πολιτική καθορίζονται οι βασικές αρχές και οι κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους το Κίνημα Αλλαγής συλλέγει, επεξεργάζεται και αποθηκεύει δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως αυτά ορίζονται από την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία.