
Στην Ολομέλεια της Βουλής, στο πλαίσιο τη συζήτησης του νομοσχεδίου με τίτλο «Σύσταση και οργάνωση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», τοποθετήθηκε ως εισηγητής ο κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, Βουλευτής Δράμας και υπεύθυνος του Κοινοβουλευτικού Τομέα Ευθύνης Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.
Ο κ. Νικολαΐδης εξέφρασε τους λόγους καταψήφισης του νομοσχεδίου, οι οποίοι σχετίζονται με την αντίθεση προς τον τρόπο διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και αναδεικνύουν τις διαφορετικές αξίες που υπηρετεί το κόμμα του. Όπως είπε, παρουσιάζοντας τα πιο σημαντικά στοιχεία που γεννούν προβληματισμό, «η διαδικασία επιλογής της διοίκησης δεν παρέχει εγγυήσεις για ουσιαστική αναβάθμιση και διαφάνεια. Προβλέπεται παρέκκλιση από όσα ορίζει η νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις. Δημιουργείται κλίμα επισφάλειας για τους εργαζομένους λόγω των υπερεξουσιών που αποδίδονται στη διοίκηση».
Ακόμη, εξέφρασε τη διαφωνία του για πλήθος διατάξεων του νομοσχεδίου, οι οποίες «εύλογα αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο επικράτησης πελατειακών πρακτικών» και «δεν ταιριάζουν με μια σύγχρονη υπηρεσία που θα πρέπει να επιτελέσει τον ρόλο της με συνέπεια και να συμβάλλει στην αναβάθμιση των μεταφορών στην Ελλάδα». Παράλληλα, στάθηκε στην αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής, καθώς νόμος που προέβλεπε τη μετατροπή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου είχε ψηφιστεί και το 2020, αλλά δεν εφαρμόστηκε.
Όσον αφορά τα βασικά προβλήματα στον χώρο των αεροπορικών μεταφορών στη χώρα μας, τα οποία είναι η έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού και η υποστελέχωση, ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε ότι «δεν πρόκειται να λυθούν με το νομοσχέδιο». Όπως είπε, «δεν γίνεται το σύστημα να κρατιέται χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εργαζομένων, όλων των κλάδων και όλων των ειδικοτήτων». «Απαιτείται επίσπευση του εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού και των υποδομών και φυσικά προγραμματισμός, ώστε από εδώ και πέρα η ενίσχυση με προσωπικό να γίνεται εγκαίρως», πρόσθεσε.
Σχετικά με το σχέδιο δράσης που επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά την καταδίκη της χώρας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ο κ. Νικολαΐδης ανέφερε ότι «ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του σχεδίου δράσης είναι ο Δεκέμβριος του 2028. Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, παρόλο που είχε δύο θητείες στη διάθεσή της, δεν κατάφερε να αναβαθμίσει τον τομέα των αεροπορικών μεταφορών στη χώρα μας. Όπως και σε πολλούς άλλους τομείς, υπάρχουν έξι χαμένα χρόνια με ξεκάθαρη ευθύνη της κυβέρνησης». Χαρακτηριστικά, επεσήμανε ότι «το σχέδιο δράσης και η ευρωπαϊκή επιτήρηση αποτελούν συνέπεια της αποτυχίας της κυβέρνησης να προχωρήσει στην αναγκαία αναβάθμιση των αεροπορικών μεταφορών στη χώρα μας».