Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, στο πλαίσιο επεξεργασίας του νομοσχεδίου με τίτλο «Σύσταση και οργάνωση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», τοποθετήθηκε ως εισηγητής ο κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, Βουλευτής Δράμας και υπεύθυνος του Κοινοβουλευτικού Τομέα Ευθύνης Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.

Ο κ. Νικολαΐδης στάθηκε αρχικά στο γεγονός ότι οι αεροπορικές μεταφορές στη χώρα μας βρίσκονται υπό επιτήρηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στη βάση ενός σχεδίου δράσης με συγκεκριμένους στόχους και τακτικές εκθέσεις προόδου. Όπως επεσήμανε, «αποτελεί συνέπεια της αποτυχίας της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να προχωρήσει στην αναγκαία αναβάθμιση των αεροπορικών μεταφορών στη χώρα μας», υπογραμμίζοντας ότι η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο «ήρθε ως συνέχεια της έλλειψης πρωτοβουλιών από το αρμόδιο Υπουργείο και της πλήρους αποτυχίας και στον τομέα των μεταφορών».

Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, ο κ. Νικολαΐδης στάθηκε ιδιαίτερα στα σημαντικά προβλήματα που παρουσιάζονται στις αεροπορικές μεταφορές με έμφαση στην ακραία υποστελέχωση και στην έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού. Συγκεκριμένα επεσήμανε: «Τα απαρχαιωμένα συστήματα, κάποια εκ των οποίων προέρχονται από τον προηγούμενο αιώνα, δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση και στην αλλαγή των δεδομένων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την περιορισμένη δυναμικότητα του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και τον ανεπαρκή αριθμό εργαζομένων, αναδεικνύουν την μακροχρόνια αδράνεια της κυβέρνησης, η οποία διανύει τον έβδομο χρόνο της. Η ολιγωρία ολοκλήρωσης του εκσυγχρονισμού των συστημάτων και οι καθυστερήσεις στη διαδικασία ενίσχυσης με προσωπικό, επιτείνουν το πρόβλημα. Οι κινήσεις που γίνονται σήμερα είναι καθυστερημένες και απαιτούν χρόνο για να αποδώσουν, γεγονός που αποδεικνύει ότι έχετε αργήσει». Ακόμη, σημείωσε: «Δεν γίνεται όμως το σύστημα να κρατιέται χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εργαζομένων, οι οποίοι αθόρυβα και αδιάκοπα κρατούν ασφαλή τον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, με υπερεργασία στα όρια της εξουθένωσης. Απαιτείται επίσπευση του εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού και των υποδομών και φυσικά προγραμματισμός, ώστε από εδώ και πέρα η ενίσχυση με προσωπικό να γίνεται εγκαίρως, χωρίς να χρειάζεται πρώτα να εντοπίζεται το πρόβλημα και στη συνέχεια να ξεκινάει η διαδικασία».

Επίσης, ο κ. Νικολαΐδης ανέδειξε σημεία του νομοσχεδίου που προκαλούν προβληματισμό και αναδεικνύουν τις ουσιώδεις διαφορές του ΠΑΣΟΚ με την κυβέρνηση και τον τρόπο διακυβέρνησης που η ίδια υπηρετεί. Συγκεκριμένα, στάθηκε στον τρόπο επιλογής της διοίκησης της ΥΠΑ, όπου όλα τα μέλη του Δ.Σ. θα επιλέγονται από τον αρμόδιο Υπουργό. Όπως είπε, «δεν μπορούμε να αποδεχτούμε την ανυπαρξία προκαθορισμένων αντικειμενικών κριτηρίων για την επιλογή και μοριοδότηση των προσόντων. Είναι σημαντικό το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να προκύψει μέσα από διαγωνιστική διαδικασία, απολύτως διαφανή, χωρίς μάλιστα να υπάρχει εμπλοκή της πολιτικής ηγεσίας στην επιλογή τόσο του Διοικητή και των Υποδιοικητών όσο και των μελών». Επιπλέον, ζήτησε να ισχύσουν οι διατάξεις περί σύγκρουσης συμφέροντος, καθώς και συμμετοχή στο Δ.Σ. τουλάχιστον ενός εκπροσώπου από την πλευρά των εργαζομένων.

Ένα ακόμη προβληματικό στοιχείο του νομοσχεδίου, συνέχισε ο κ. Νικολαΐδης, είναι η αναφορά περί παρέκκλισης της νομοθεσίας για τις δημόσιες συμβάσεις στον κανονισμό έργων, προμηθειών, μελετών και υπηρεσιών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Όπως είπε, «Δεν μπορούμε να είμαστε σύμφωνοι με τη μόνιμη παρέκκλιση της νομοθεσίας. Είναι σημαντικό να προχωρήσει άμεσα ο προγραμματισμός της ΥΠΑ στον τομέα των έργων, των προμηθειών, των μελετών και των υπηρεσιών, ώστε οι όλες διαδικασίες να γίνονται σύμφωνα με όσα ορίζονται από τη νομοθεσία, με τα χρονοδιαγράμματα που πρέπει και με τρόπο που θα διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον».

Ο κ. Νικολαΐδης άσκησε κριτική και στην πρόβλεψη του νομοσχεδίου με την οποία δίνονται υπερεξουσίες στη διοίκηση της ΥΠΑ όσον αφόρα την απόσπαση και μετακίνηση προσωπικού. «Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε με τις αποσπάσεις προσωπικού χωρίς να ερωτηθούν εάν συμφωνούν οι ίδιοι και χωρίς να συνεδριάσει το υπηρεσιακό συμβούλιο για να γνωμοδοτήσει σχετικά» σημείωσε και πρόσθεσε: «Δεν γίνεται με την επίκληση κάλυψης των όποιων αναγκών, να αφήνεται έκθετο το προσωπικό σε μετακινήσεις που μπορεί να προέρχονται από λάθος εκτίμηση, καταπατώντας τον όποιο οικογενειακό ή προσωπικό προγραμματισμό».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο κ. Νικολαΐδης ανέφερε: «Η εφαρμογή και υλοποίηση του σχεδίου δράσης που επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ως χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2028. Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, παρόλο που είχε δύο θητείες στη διάθεσή της, δεν κατάφερε να αναβαθμίσει τον τομέα των αεροπορικών μεταφορών στη χώρα μας». Μάλιστα, επεσήμανε ότι «η αναγνώριση της αποτυχίας της κυβέρνησης στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών ήρθε από τον ίδιο τον κύριο Υπουργό, ο οποίος στις 15 Σεπτεμβρίου ανέφερε: “Είναι η πρώτη φορά που η χώρα μας έχει ένα ολοκληρωμένο ολιστικό σχεδιασμό, όχι μόνο για τη διοικητική αναμόρφωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, για τη στελέχωσή του, αλλά και για τις υποδομές των αερομεταφορών στη χώρα και φυσικά για τον εκσυγχρονισμό όλων των συστημάτων αεροναυτιλίας, ώστε και να κουμπώνουν μεταξύ τους και να είναι πιο σύγχρονα σε όλα την Ευρώπη”».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Νικολαΐδης επεσήμανε: «Η κυβέρνηση έχει την εξουσία από το 2019, όμως έπρεπε να φτάσουμε στο 2025, για να υπάρξει για πρώτη φορά ένας ολοκληρωμένος ολιστικός σχεδιασμός. Μετά από 6 χρόνια για πρώτη φορά η χώρα έχει σχέδιο, που για να είμαστε απολύτως ακριβείς δεν είναι δικό της, αλλά της επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το συμπέρασμα είναι ότι υπήρξαν έξι χαμένα χρόνια και στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, όπως και σε πολλούς ακόμη τομείς».

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής
Επισκόπηση Πολιτικής Απορρήτου

Το Κίνημα Αλλαγής εγγυάται τον σεβασμό του ιδιωτικού απορρήτου των μελών του, καθώς και την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, είτε αυτά τηρούνται διαδικτυακά είτε στις εγκαταστάσεις του. Για το λόγο αυτό, στο πλαίσιο του ισχύοντος εθνικού και ενωσιακού νομικού πλαισίου που διέπει την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ιδίως του Γενικού Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Προστασία Δεδομένων 2016/679 (εφ’ εξής «ΓΚΠΔ»), το Κίνημα Αλλαγής γνωστοποιεί την παρούσα νόμιμη και διαφανή πολιτική προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, με σκοπό να παρέχει στα φυσικά πρόσωπα («υποκείμενα των δεδομένων») επαρκή ενημέρωση για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα οποία συλλέγει και επεξεργάζεται κατά την παροχή των υπηρεσιών του προς το κοινό. Με την παρούσα πολιτική καθορίζονται οι βασικές αρχές και οι κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους το Κίνημα Αλλαγής συλλέγει, επεξεργάζεται και αποθηκεύει δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως αυτά ορίζονται από την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία.