Επίκαιρη ερώτηση Αναστάσιου Νικολαΐδη, Βουλευτή Νομού Δράμας -ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
ΘΕΜΑ: Έντονη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα της Δράμας από τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων σε δημοτικά σχολεία
Κύριε Υπουργέ,
Έντονη αναστάτωση έχει προκληθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα της Δράμας (εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς) από τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε δημοτικά σχολεία, μετά από σχετικές αποφάσεις που λήφθησαν αρχές Αυγούστου και σε χρονικό διάστημα άνω του ενός μήνα πριν από την επίσημη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, όταν και θα έχει αποτυπωθεί πλήρως ο αριθμός των μαθητών και οι πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ερωτήματα δημιουργούνται για τα κριτήρια με τα οποία αποφασίστηκαν οι συγχωνεύσεις και αν αυτές έγιναν οριζόντια χωρίς εκπαιδευτικά κριτήρια ή μόνο με οικονομικούς όρους (μείωση δαπανών και αναγκών, δημιουργία πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό).
Ιδιαίτερα στον Νομό Δράμας οι συγχωνεύσεις έγιναν χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος γιατί υπάρχει εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και σχολικές αίθουσες για να ικανοποιήσουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επίσης η συγκεκριμένη απόφαση δεν έλαβε υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες του Νομού Δράμας, ενός Νομού στα σύνορα της χώρας με πολύ σοβαρά προβλήματα.
Επιπροσθέτως, η απόφαση αυτή της δημιουργίας τμημάτων με μεγάλο αριθμό μαθητών ή ακόμα συνδιδασκαλίας τάξεων σε ορισμένες περιπτώσεις, θα λειτουργήσει σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
Περαιτέρω, η ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα επιτείνεται καθώς ήδη υπάρχουν σενάρια ότι την επόμενη σχολική χρονιά ενδέχεται να πραγματοποιηθούν ακόμη και συγχωνεύσεις σχολείων.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
Ποιος και γιατί έδωσε την εντολή για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στις σχολικές μονάδες του Ν. Δράμας, πώς αυτές αποφασίστηκαν, με ποια κριτήρια πραγματοποιήθηκαν και τι θα συμβεί με το εκπαιδευτικό προσωπικό το οποίο πλεονάζει;
Δεσμεύεται το Υπουργείο Παιδείας ότι στον σχεδιασμό του δεν περιλαμβάνονται συγχωνεύσεις σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά;






