Ν. Ανδρουλάκης: Μετά τις επόμενες εκλογές πρέπει να υπάρχει άλλη κυβέρνηση με σεβασμό στα προβλήματα του ελληνικού λαού
Το περίγραμμα της πολιτικής αλλαγής που χρειάζεται η χώρα, με μία κυβέρνηση που θα σέβεται τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός λαός, έδωσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, μιλώντας στο συνέδριο «Μεταπολίτευση 1974-2024: 50 χρόνια Εξωτερικής Πολιτικής». Αναρωτήθηκε τι θα γίνει με τους ρυθμούς ανάπτυξης της χώρας όταν τελειώσει το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. «Όταν η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι μείωσε τους συντελεστές φορολόγησης, είναι έτσι ακριβώς; Μείωσαν κάποιους συντελεστές φορολόγησης, αλλά έχουν υπερκέρδη από τους έμμεσους φόρους λόγω της ακρίβειας», είπε, κάνοντας λόγο για «στρατηγική Λατινικής Αμερικής», αφού έκαναν τον πληθωρισμό δημοσιονομικό εργαλείο. «Όταν τελειώσει ο πληθωρισμός και η ακρίβεια -και εύχομαι να τελειώσει γρήγορα προς όφελος του ελληνικού λαού- θα χαίρεται ο λαός και θα κλαίει ο κ. Μητσοτάκης διότι δεν θα έχει υπερέσοδα από τον ΦΠΑ», σχολίασε. Ως προς το πολιτικό περιβάλλον, ο κ. Ανδρουλάκης υπογράμμισε τον μεγάλο αγώνα που έδωσαν ο ίδιος και το ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να καταστεί ο «δεύτερος ισχυρός πόλος που φιλοδοξεί να γίνει κυβέρνηση». Περιέγραψε το χάσμα μεταξύ του σύγχρονου πολιτικού συστήματος που περίμεναν οι πολίτες, μετά το τέλος των μνημονίων, μακριά από πελατειακές νοοτροπίες, τοξικότητα και διχασμούς, και αυτού που βλέπουν σήμερα. «Αντ’ αυτού έχουμε στρατούς της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ στα social media, κουκουλοφόρους του διαδικτύου, πληρωμένες πένες, αποδόμηση του αντιπάλου, ανήθικα χτυπήματα κάτω από τη μέση. Εκπροσωπώ κάτι άλλο», τόνισε, αποδίδοντας σε αυτό την ενόχληση τόσο της Νέας Δημοκρατίας που μας χαρακτηρίζει «πράσινο ΣΥΡΙΖΑ», όσο και του ΣΥΡΙΖΑ που λέει «τα κάνουν αυτά για να συγκυβερνήσουν». «Και οι δύο θα αποκαλυφθεί ότι έχουν λάθος. Το ΠΑΣΟΚ ήρθε όχι για να μείνει ένα κόμμα της αντιπολίτευσης, ήρθε για να γίνει κυβέρνηση με ένα αξιόπιστο προοδευτικό πρόγραμμα, που θα μπορέσει να βελτιώσει τη ζωή του λαού μας, να εγγυηθεί τη διάκριση των εξουσιών, το κράτος δικαίου και ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος, καθώς σήμερα δυστυχώς καταρρέει η δημόσια Υγεία και η δημόσια Παιδεία», ξεκαθάρισε.
Κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση του Αλέξη Τσίπρα στο ίδιο συνέδριο ότι θα είναι αυτοεκπληρούμενη προφητεία η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε αιχμηρά: «Ο κ.Τσίπρας πρέπει να κάνει ένα συνέδριο για να αποφανθεί πώς για πρώτη φορά στη μεταπολίτευση ένα κόμμα ηττήθηκε δύο φορές -και μάλιστα τη δεύτερη φορά με πάνω από 20% διαφορά-, να αποφανθούν γιατί η πολιτική και το στυλ αντιπολίτευσης τους ηττήθηκε με τέτοιο πρωτοφανή για τα δεδομένα της μεταπολίτευσης τρόπο. Το θεωρώ λίγο παράλογο να έρχεται το ίδιο πρωταγωνιστικό πρόσωπο να μου κάνει μαθήματα αντιπολίτευσης». Ως προς το δικό του στυλ αντιπολίτευσης, σημείωσε πως θα συγκρούεται μετωπικά με τη Νέα Δημοκρατία όταν πιστεύει ότι υπονομεύει το δημόσιο συμφέρον και θα ζητά συναίνεση από όλα τα κόμματα επί θεμάτων στα οποία όλοι πρέπει να συνεργαστούν.
Σχετικά με την αυξημένη επιρροή του ΠΑΣΟΚ στον χώρο του κέντρου, ο κ. Ανδρουλάκης ανέφερε ότι «ο κόσμος του κέντρου αποστρέφεται την αλαζονεία της Νέας Δημοκρατίας και τη διαφθορά. Όπως αποστρέφεται και την τοξικότητα κομμάτων της αντιπολίτευσης. Το ΠΑΣΟΚ έχει έναν καθαρό πολιτικό λόγο με προτάσεις». Έφερε ως παραδείγματα τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ που αρνείται η κυβέρνηση, όπως τα βαρέα και ανθυγιεινά στους υγειονομικούς. «Μας λένε ότι δεν μπορούν όλοι να ενταχθούν. Πάμε μόνο για τους νοσηλευτές, που στον ιδιωτικό τομέα έχουν ήδη υπαχθεί. Λέει πάλι “όχι” η Νέα Δημοκρατία. Ο κόσμος καταλαβαίνει ότι δεν θέλουν να δώσουν κίνητρα ενώ καταρρέει το ΕΣΥ σε επίπεδο προσωπικού», επισήμανε. Όσο για το θέμα των τραπεζών, όπου η πρόταση για έκτακτη εισφορά στα κέρδη θα απέφερε 480 εκατ. ευρώ, πάλι δεν έγινε δεκτή από τη Νέα Δημοκρατία. «Πάμε σε νέο πακέτο προτάσεων για καταχρηστικές χρεώσεις, προμήθειες και για να υλοποιηθεί η απόφαση του Αρείου Πάγου ως προς τα δάνεια με κυμαινόμενο επιτόκιο τα οποία ανεβαίνουν όταν ανεβαίνει το Euribor, αλλά όταν πέφτει το Euribor δεν έχει υποχρέωση η τράπεζα να τα κατεβάσει. Πάλι διαφωνεί η Νέα Δημοκρατία, λέγοντας ότι δήθεν θέλουμε να καθορίσουμε διοικητικά τα επιτόκια. Ας τα πουν αυτά στον ελληνικό λαό, που πληρώνει υπερχρεώσεις, υπερπρομήθειες και έχουμε τη μεγαλύτερη διαφορά επιτοκίου καταθέσεων – επιτοκίου χορηγήσεων», σχολίασε, συμπεραίνοντας ότι η κυβέρνηση λέει συνεχώς «όχι» γιατί δεν θέλει να συγκρουστεί με τους μεγάλους παίκτες στην ιδιωτική υγεία, τους μεγάλους παραγωγούς ενέργειας, τις μεγάλες τέσσερις τράπεζες και ζητήματα που αφορούν στην εμπορία τροφίμων.
Ελληνοτουρκικά
Ως προς τον ελληνοτουρκικό διάλογο, ο κ. Ανδρουλάκης επανέλαβε τη θέση του ότι πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία χωρίς αυταπάτες. Εκτίμησε ότι οι προσδοκίες που καλλιέργησαν ο κ. Γεραπετρίτης, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά ο κ. Μητσοτάκης είναι υψηλές χωρίς να υπάρχει ανάλογο περιβάλλον. «Δηλαδή, υπάρχει περιβάλλον να πάμε στη Χάγη για το ένα και μόνο θέμα που είναι η οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας; Κατά την άποψή μου, είναι τόσα πολλά τα θέματα που βάζει η Τουρκία στην ατζέντα, που δεν βλέπω πόσο μεγάλες είναι οι πιθανότητες να συμβεί αυτό», υπογράμμισε. Όσο για τις έντονες εσωκομματικές διαφοροποιήσεις εντός Νέας Δημοκρατίας για το θέμα, σημείωσε πως δεν είναι η πρώτη φορά που εσωτερικά ζητήματα της Νέας Δημοκρατίας μεταφράζονται σε ζητήματα στην εξωτερική μας πολιτική.
Συρία
Ακόμη, επέστησε την προσοχή στο ενδεχόμενο να προκύψει στη Συρία μία κυβέρνηση – δορυφόρος προς την Τουρκία, καθώς μπορεί τότε να έχουμε ένα «τουρκοσυριακό» σύμφωνο, όπως είδαμε στο παρελθόν και το παράνομο τουρκολιβυκό σύμφωνο. Ο κ. Ανδρουλάκης εξέφρασε την ανησυχία του, μιας και τις τελευταίες ημέρες οι ευρωπαϊκές ηγεσίες έχουν δείξει τεράστια αμηχανία για τα ζητήματα της Συρίας.
Περισσότερα ΕΔΩ
Προϋπολογισμός: Η κυβέρνηση επιμένει σε μοντέλα του χθες, απρόθυμη να λύσει τα προβλήματα του σήμερα
Ο έκτος κατά σειρά προϋπολογισμός της Νέας Δημοκρατίας δεν φέρνει επαρκή εισοδήματα για τους Έλληνες, μειώσεις τιμών στα τρόφιμα, την ενέργεια, τα ενοίκια, ενίσχυση του κοινωνικού κράτους. Αντιθέτως, η κυβέρνηση δεσμεύεται στην άδικη φορολόγηση, στη διατήρηση του παραγωγικού μοντέλου που οδήγησε στην χρεοκοπία, στη συρρίκνωση της μεσαίας τάξης. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι το 2024 οι Έλληνες θα πληρώσουν 15 δισ. συνολικά περισσότερους φόρους από το 2019, αύξηση άνω του 29%, τη στιγμή που το πραγματικό ΑΕΠ το 2024 θα είναι αυξημένο μόλις κατά 10% περίπου σε σχέση με το 2019. Δηλαδή, τα συνολικά φορολογικά έσοδα αυξάνονται με τριπλάσια ταχύτητα σε σχέση με το εθνικό εισόδημα και αυτή η πολιτική θα συνεχιστεί και το 2025. Η αγοραστική δύναμη των πολιτών ολοένα και συρρικνώνεται και το διαθέσιμο εισόδημα εξαφανίζεται, αλλά η κυβέρνηση δεν τολμά να λάβει γενναία μέτρα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του υπουργείου Οικονομικών, ο πληθωρισμός του 2024 θα είναι στο 2,7%, όμως οι αυξήσεις που θα δοθούν στις συντάξεις θα είναι 2,4%. Κι αυτές όχι σε όλους, αφού εξαιρούνται όσοι διατηρούν προσωπική διαφορά και θα περιοριστούν στο γνωστό «μποναμά» της κυβέρνησης, που κοροϊδεύει τους συνταξιούχους εδώ και πέντε χρόνια. Συγχρόνως, προβλέπει ότι θα αυξηθούν και οι τιμές το 2025 τουλάχιστον κατά 2,1%. Επίσης, χρειαζόμαστε ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα, που θα φορολογεί τον πλούτο αντί για το επάγγελμα. Υπάρχουν πια όλα τα εργαλεία για να πατάξουμε το μαύρο χρήμα στην οικοδομή, στο λαθρεμπόριο τσιγάρων και καυσίμων, αλλά η κυβέρνηση προτιμά να χτυπάει αδιακρίτως, αντί να τα βάλει με τους μεγάλους. Δεν χρειάζονται λεφτόδεντρα, χρειάζονται μεταρρυθμίσεις. Ο ίδιος ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ζητά ενίσχυση του ανταγωνισμού με τράπεζες που μπορούν να εξυπηρετήσουν τους μικρότερους παίκτες της οικονομίας. Υπό τις οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές συνθήκες του σήμερα, η κυβέρνηση επιμένει σε μοντέλα του χθες.
Ανακοινώσεις Πιερρακάκη για ΙΒ: Η επικοινωνιακή ένταξη του IB σε κάποια πρότυπα σχολεία επιχειρεί να κρύψει τα μεγάλα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης
H ένταξη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα νέων εκπαιδευτικών διαδρομών και ευκαιριών ή και δυνατότητων για την καλλιέργεια καινοτόμων παιδαγωγικών προσεγγίσεων προφανώς αποτελεί ζητούμενο. Εξάλλου η θεσμοθέτηση του «Διεθνούς απολυτηρίου» έγινε από τη κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ το 1995 (ν.2327/95). Στην αιτιολογική έκθεση αναφερόταν ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει σκοπό «την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών σε εκπαιδευτικά προγράμματα και την αντιμετώπιση των συνεχώς αυξανόμενων απαιτήσεων στον εκπαιδευτικό χώρο. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπονται οι βασικές αρχές για την έναρξη λειτουργίας του προγράμματος στα δημόσια σχολεία, με γνώμονα τη διαφύλαξη του ιστορικού και πολιτιστικού πλούτου της χώρας μας». Υπό αυτό το πρίσμα, η ένταξη του ΙΒ diploma στο δημόσιο σχολείο, στον βαθμό που μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων αυτών είναι μία πρωτοβουλία που πρέπει να τεθεί σε διάλογο και διαβούλευση. Η ένταξή του όμως σε πέντε πρότυπα σχολεία δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση απάντηση στα χρόνια και δομικά προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Το μέτρο αφορά ένα πολύ μικρό μέρος μαθητών και ειδικότερα όσους έχουν τη δυνατότητα συνέχισης των σπουδών τους είτε σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού είτε σε ιδιωτικά Πανεπιστήμια που θα λειτουργήσουν στη χώρα. Το IB Diploma ακόμη και σε πλήρη ανάπτυξη, δηλαδή στην προοπτική λειτουργίας του και στα 21 πρότυπα σχολεία, δεν θα αναφέρεται παρά σε ένα ποσοστό μικρότερο του 1% του συνολικού αριθμού των μαθητών της Β και Γ Λυκείου. Υπό αυτήν την έννοια δεν εισφέρει στη συνολική ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης ή στη διαμόρφωση μιας νέας στρατηγικής για το ελληνικό σχολείο. Αντίθετα, ο θόρυβος και το προπέτασμα καπνού που δημιουργεί η επικοινωνιακή διαχείριση της ένταξης του ΙΒ σε κάποια πρότυπα σχολεία κρύβουν τα μεγάλα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαίδευση. Παραμένει λοιπόν ζητούμενο ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο ίσων ευκαιριών, ανθρωπιστικής παιδείας, ανοιχτό στην κοινωνία και στις προκλήσεις της σημερινής εποχής.