Σε Ανακοινώσεις, Ρυθμός Επικαιρότητας

Ν. Ανδρουλάκης: Δεν πρόκειται να στηρίξουμε διευθετήσεις οικονομικών συμφερόντων

Τη θέση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής ως προς το νομοσχέδιο Πιερρακάκη, ανέδειξε ο Πρόεδρος του Κινήματος, Νίκος Ανδρουλάκης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, τονίζοντας πως «το καθαρό μας “όχι” έχει να κάνει με το ότι εμείς δεν πρόκειται να στηρίξουμε διευθετήσεις οικονομικών συμφερόντων». Σε αυτό το πλαίσιο, έθεσε δύο ερωτήματα στον Υπουργό Παιδείας και στον κ. Μητσοτάκη. Αρχικά, πώς είναι δυνατόν αυτοί που ενδιαφέρονται – βάσει αυτού του νόμου – να ιδρύσουν ιδιωτικά κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, εδώ και δύο χρόνια, να έχουν ήδη κάνει πολύ μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα. «Άρα, ήξεραν πως ο κ. Μητσοτάκης δεν θα πάει σε συνταγματική αναθεώρηση, – όπως ο ίδιος υποστήριζε  τα προηγούμενα χρόνια και σήμερα έχει αλλάξει θέση-, αλλά θα πάει απευθείας σε νόμο, ο οποίος θα τους επιτρέπει να κάνουν συγκεκριμένες κερδοσκοπικές επενδύσεις στην Ελλάδα», συνήγαγε, προχωρώντας στο δεύτερο ερώτημα, εάν είναι δυνατόν ένα fund κι ένα κερδοσκοπικό ίδρυμα από το εξωτερικό να ιδρύσουν ΜΗ κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, όπως υποστηρίζει ο αρμόδιος υπουργός. Ο κ. Ανδρουλάκης σημείωσε πως σε αυτά τα ερωτήματα η Νέα Δημοκρατία δεν δίνει απαντήσεις, υπογραμμίζοντας πως είχε βολευτεί με την εποχή του ΣΥΡΙΖΑ, που όπως και σήμερα προτείνει ακινησία. «Εδώ, όμως, έχει απέναντί της ένα κόμμα, που έχει άποψη και πρόταση» πρόσθεσε, παραθέτοντας κάποιες βασικές παραμέτρους: «Να αναθεωρηθεί το άρθρο 16. Να ιδρυθούν μη κρατικά μη κερδοσκοπικά. Γιατί ξεκινάμε από αυτά; Γιατί σε όλον τον κόσμο τα μεγαλύτερα μη κρατικά πανεπιστήμια είναι τα μη κερδοσκοπικά για έναν και μόνο λόγο: Τα έσοδά τους επανεπενδύονται στην έρευνα, στην ακαδημαϊκή λειτουργία, με αποτέλεσμα να παρέχουν πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσίες».

Υπενθύμισε πως το ΠΑΣΟΚ λέει εδώ και 20 χρόνια «ναι» στα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια με αναθεώρηση του άρθρου 16, σεβόμενο το Σύνταγμα. «Έχουν χρέος όλοι οι βουλευτές, που κατέβηκαν και ζήτησαν την ψήφο του ελληνικού λαού με αυτό το πρόγραμμα, να σεβαστούν τις ιδέες και τις θέσεις μας και δεν θα ανεχτώ κανένα ρήγμα στην κοινοβουλευτική μας ομάδα» πρόσθεσε. Εξήγησε ότι ένα κόμμα της αντιπολίτευσης μπορεί να μπει εμπόδιο μόνο στη συνταγματική αναθεώρηση, που απαιτεί πλειοψηφία των 180 βουλευτών, άρα για την αναθεώρηση του άρθρου 16 απαιτούνται συναινέσεις, τις οποίες όμως δεν επιδιώκει η κυβέρνηση, η οποία δεν έκανε κανέναν διάλογο για το θέμα. Ο κ. Ανδρουλάκης αποδόμησε το κυβερνητικό επιχείρημα περί ευρωπαϊκής εξαίρεσης, εξηγώντας γιατί ακριβώς αυτό που νομοθετεί ο κ. Μητσοτάκης συνιστά εξαίρεση. Έφερε ως παράδειγμα το «Ίδρυμα Νιάρχος», το οποίο εάν θέλει να επενδύσει σ’ ένα μη κρατικό μη κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο, του απαγορεύεται με τον νόμο Μητσοτάκη. «Ελληνικό μη κρατικό μη κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο δεν μπορεί να υπάρξει με τον νόμο του κ. Πιερρακάκη, αλλά αντίθετα μπορεί να ιδρύσει παράρτημα ένα fund με ένα κυπριακό κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο. Και είναι αυτό σοβαρό επιχείρημα;» αναρωτήθηκε. Ως προς το

κυπριακό μοντέλο, υπογράμμισε ότι το 46% των Κύπριων φοιτητών φεύγουν στο εξωτερικό και επέμεινε στη θέση του ΠΑΣΟΚ για «ισχυρό δημόσιο πανεπιστήμιο και μη κρατικό μη κερδοσκοπικό για να έχουν οι Έλληνες και τις δύο αυτές επιλογές. Αλλά πανεπιστήμια με προτεραιότητα στην έρευνα και παρέχοντας εφόδια στους νέους μας και όχι πανεπιστήμια της κερδοσκοπίας».

Πολιτικό περιβάλλον

Ως προς επερχόμενες ευρωεκλογές, ο κ. Ανδρουλάκης υπογράμμισε ότι «το ΠΑΣΟΚ βάσει ενός πολιτικού σχεδίου, με καθημερινό  αγώνα και σεβασμό σε αυτά που βιώνει ο ελληνικός λαός, θα είναι δεύτερο κόμμα με αυξημένα τα ποσοστά του και την επομένη των ευρωπαϊκών εκλογών θα πάμε στο επόμενο μεγάλο βήμα». Σημείωσε, δε, πως «πριν από δύο χρόνια ήταν αν θα υπάρχουμε. Πριν έναν χρόνο ήταν με ποιον θα πάμε. Και τώρα το ερώτημα είναι πότε θα κυβερνήσουμε. Όλα αυτά δεν είναι τυχαία. Έγιναν με αγώνα, με προσπάθεια, με νέο πολιτικό ήθος, χωρίς πελατειακές λογικές και με την πολιτική του συγκεκριμένου». Εστίασε στη βασική διαφορά του ΠΑΣΟΚ από την υπόλοιπη αντιπολίτευση. «Δεν λαϊκίζουμε. Λέμε ότι αυτό είναι λάθος και αντιπροτείνουμε κάτι άλλο. Η διαφορά μας στο θέμα της εκπαίδευσης είναι προγραμματική. Εμείς έχουμε ολοκληρωμένη πρόταση στη Βουλή. Ποια πρόταση κατέθεσαν οι άλλοι; Την ακινησία, να συνεχίσουμε να είμαστε ευρωπαϊκή εξαίρεση», είπε, επισημαίοντας πως αυτό δεν αρέσει προφανώς στον κ. Μητσοτάκη .«Δεν σας κάνει εντύπωση ότι η Νέα Δημοκρατία αντί να επιτίθεται λυσσαλέα στα κόμματα της ακινησίας, επιτίθεται στο ΠΑΣΟΚ που έχει πρόταση; Τι δείχνει; Αυτό φοβάται η Νέα Δημοκρατία. Το ΠΑΣΟΚ που έχει πρόταση. Γι’ αυτό χαίρομαι πάρα πολύ για το ότι ξαναβρίσκουμε τον στρατηγικό μας ρόλο στο πολιτικό σύστημα. Να είμαστε ο αντίπαλος της Νέας Δημοκρατίας».

Κυρώσεις Intellexa

Ως προς την απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης να επιβάλει οικονομικές κυρώσεις στον όμιλο Intellexa, ο κ. Ανδρουλάκης διερωτήθηκε αν είναι και αυτό συμπαιγνία. «Για τον κ. Μητσοτάκη είναι συμπαιγνία η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, είναι συμπαιγνία η απόφαση του Συμβουλίου της Ευρώπης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον τρόπο εκλογής των δικαστών. Το πρόσωπο που υπέγραφε τις εξαγωγές του Predator στην Αφρική, ο πρώην Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών είναι ο τωρινός διευθυντής της Νέας Δημοκρατίας. Η πολιτική του κ. Μητσοτάκη εκθέτει την Ελλάδα διεθνώς και δημιουργεί μια νέα εποχή τεράστιων κοινωνικών ανισοτήτων στην Ελλάδα», κατέληξε.

Περισσότερα ΕΔΩ

Πανεπιστήμια: Η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής δικαιώνει πλήρως τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ

Η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής δικαιώνει απόλυτα την κριτική του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τα fake μη κερδοσκοπικά παραρτήματα. Ως προς την καμουφλαρισμένη κερδοσκοπική δραστηριότητα όταν ένα κερδοσκοπικό μητρικό ίδρυμα ιδρύει «μη κερδοσκοπικό» παράρτημα.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ: Στην περίπτωση κατά την οποία το παράρτημα καταβάλλει αντάλλαγμα, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής συμφωνίας ή άλλης αντίστοιχης συμφωνίας, και δεδομένου ότι το αντικείμενο της εκπαιδευτικής συμφωνίας αποτελεί ουσιώδες τμήμα της παρεχόμενης από το παράρτημα ανώτατης εκπαίδευσης, το μητρικό κερδοσκοπικό ίδρυμα θα μπορεί να θεωρηθεί ότι ασκεί κερδοσκοπική εκπαιδευτική δραστηριότητα στο πλαίσιο της παρεχόμενης στην Ελλάδα ανώτατης εκπαίδευσης. 

Άρα, έχουμε κατ’ ουσία άσκηση κερδοσκοπικής εκπαιδευτικής δραστηριότητας από το μητρικό ίδρυμα, καθώς θα εισπράττει ανταλλάγματα (royalties), στο πλαίσιο συμφωνίας franchise με το παράρτημα. Παράλληλα, επιβεβαιώνει την άποψή μας ότι δεν διασφαλίζονται κανόνες αποφυγής έμμεσης διανομής κέρδους και νόθευσης του μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του παραρτήματος .

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ: Δεν καθορίζονται κανόνες τεκμηρίωσης των συναλλαγών του παραρτήματος, προς αποκλεισμό τυχόν έμμεσης αποκόμισης κέρδους, ούτε ρυθμίζεται η περίπτωση απόδοσης του προϊόντος της εκκαθάρισης της περιουσίας του παραρτήματος στους μετέχοντες σε αυτό σε περίπτωση λύσης.

Τέλος, επιβεβαιώνει την κριτική μας ότι παράρτημα υπό τη μορφή μη συμμετοχής του μητρικού ιδρύματος στην διοίκηση και το κεφάλαιο αποτελεί fake παράρτημα και πρακτικά επιτρέπει σε Έλληνα ιδιώτη να ανοίξει ιδιωτικό πανεπιστήμιο.

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ: Στην περίπτωση μόνης της εκπαιδευτικής συμφωνίας, χωρίς οποιαδήποτε οργανική (έστω μερική) σχέση του μητρικού ιδρύματος με το ημεδαπό νομικό πρόσωπο, το τελευταίο θα ανήκει καθ’ ολοκληρία στους ιδρυτές/μετέχοντες στο κεφάλαιό του, και δεν θα μπορεί να θεωρηθεί ούτε υποκατάστημα ούτε θυγατρική του πρώτου .

Περισσότερα ΕΔΩ

ΑΕΠ: Τίτλοι τέλους στο κυβερνητικό αφήγημα περί ελληνικού «θαύματος»

Στο 2% έκλεισε η ανάπτυξη το 2023, αισθητά χαμηλότερα από τις προβλέψεις του προϋπολογισμού που την τοποθετούσαν στο 2,4%. Ο κύριος λόγος της απόκλισης εντοπίζεται στην πτώση των επενδύσεων παγίου κεφαλαίου, αλλά και στο επίμονο έλλειμμα στο εξωτερικό ισοζύγιο. Κάπου εδώ μπαίνουν τίτλοι τέλους στους ισχυρισμούς της Κυβέρνησης περί δήθεν ελληνικού «θαύματος», καθώς αποδεικνύεται ότι η βελτίωση των βασικών δημοσιονομικών μεγεθών οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στον πληθωρισμό που συμπιέζει αφόρητα τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Η μονοσήμαντη στήριξη της ανάπτυξης στην κατανάλωση, στον τουρισμό και στο real estate, παράλληλα με το «παρκάρισμα» των ευρωπαϊκών κονδυλίων στις τράπεζες και την προκλητική εύνοια του ολιγοπωλίου της ενέργειας, είναι επιλογή της κυβέρνησης και αποδεικνύεται αδιέξοδη. Ευνοεί λίγους και πλήττει τα συμφέροντα των πολλών, υποθηκεύοντας τις προοπτικές της χώρας. Η κριτική του ΠΑΣΟΚ που καταλόγισε άγνοια κινδύνου στην κυβέρνηση κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού, δικαιώνεται πολύ γρήγορα από τα γεγονότα. Κυρίως όμως δικαιώνονται οι προτάσεις και οι πρωτοβουλίες μας, που τεκμηριωμένα και ρεαλιστικά συγκροτούν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την πατρίδα και τους πολίτες της.

Περισσότερα ΕΔΩ

Αγροτικό: Καμία δικαιολογία για να αποφύγει ο κ. Αυγενάκης τον τεκμηριωμένο διάλογο για την ΚΑΠ

Φαίνεται ότι για τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Αυγενάκη, η διαδικασία κατάθεσης και συζήτησης προτάσεων από όλα τα κόμματα και τους φορείς για μια εθνική πρόταση τροποποίησης της ΚΑΠ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, στην οποία τον καλέσαμε, είναι «αστεία», όπως προκύπτει από τις απαράδεκτες δηλώσεις του. Δεν απορούμε για τον τρόπο που αντιμετωπίζει τον κοινοβουλευτικό διάλογο, αφού είναι ο ίδιος ακριβώς τρόπος που ακολουθεί συνολικά το κόμμα του. Δεν αρκεί όμως καμία δικαιολογία για να αποφύγει τον τεκμηριωμένο διάλογο. Τον καλούμε, για ακόμη μία φορά, να αποδείξει στην πράξη ότι η επιστολή που απηύθυνε προς τα κόμματα και τους διάφορους φορείς δεν είναι προσχηματική και να έρθει άμεσα την αρμόδια Επιτροπή για έναν ουσιαστικό και ανοιχτό διάλογο, όπως αρμόζει στην ανάγκη διαμόρφωσης μιας εθνικής στρατηγικής για την αγροτική πολιτική.

Περισσότερα ΕΔΩ

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.