Ακρίβεια: Όσο ο κ. Μαρινάκης προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, οι πολίτες αντιλαμβάνονται πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε θέλει ούτε μπορεί
Ο κ. Μαρινάκης και οι συνεργάτες του άρχισαν…και τις τιμοληψίες -κατά δήλωση του. Θέλοντας να κάνει αντιπολίτευση στο ΠΑΣΟΚ πληροφόρησε τον ελληνικό λαό ότι θα είχε φθηνότερες επιλογές για 12 από τα 14 προϊόντα του βασικού καλαθιού του νοικοκυριού, με βάση τις τιμές που κατέγραψαν μέσα στο Σαββατοκύριακο και σήμερα σε δύο αλυσίδες σουπερμάρκετ και στο #posoKanei. Δηλαδή, συγκρίνουν το σήμερα με τις αθροιστικές ανατιμήσεις ομοειδών προϊόντων από το 2019 ως το 2026, προσπαθώντας να μας πείσουν ότι δεν υπάρχει ακρίβεια. Αμφισβητούν και την ΕΛΣΤΑΤ που προσδιορίζει στο 40% τον αθροιστικό πληθωρισμό τα τελευταία επτά χρόνια; Αμφισβητούν ότι σε επιμέρους κατηγορίες μάλιστα, όπως το κρέας, οι αθροιστικές ανατιμήσεις ξεπερνούν το 60%; Πώς σχολιάζουν πως μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2026 καταγράφεται αύξηση των τιμών στην αγροτική παραγωγή κατά 4,8% ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση έπεσε στο -2,9%; Πώς εξηγούν τις υπερδιπλάσιες τιμές πληθωρισμού σε κρέας, φρέσκο γάλα, εσπεριδοειδή και λαχανικά; Όσο ο κ. Μαρινάκης προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να πείσει πως η μετονομασία μιας πλατφόρμας είναι η λύση στο πρόβλημα της ακρίβειας, τόσο οι πολίτες αντιλαμβάνονται πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε θέλει ούτε μπορεί. Επτά χρόνια οι Έλληνες νιώθουν απροστάτευτοι:
- από το καρτέλ κερδοσκοπίας στα τρόφιμα και τα βασικά προϊόντα
- από τις αυξήσεις στο ρεύμα
- από την αύξηση του κόστους στέγασης
Τα προβλήματα αυτά χρειάζονται μεγάλες κρατικές παρεμβάσεις και κράτος ενεργό δίπλα στον πολίτη. Όχι το κράτος-θεατής της Νέας Δημοκρατίας που απλά καταγράφει τα προβλήματα. Το κράτος πρέπει να ξαναγίνει μέρος της λύσης και να παρέμβει για να λύσει τα μεγάλα προβλήματα προς όφελος των πολλών.
Περισσότερα ΕΔΩ
Email gate: Η επιτομή της «επιτελικής αριστείας» της ΝΔ: το κράτος λάφυρο στα χέρια του κόμματος
Η πρώην ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, ο πρώην γ.γ. του υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλης Σταυριανουδάκης, οι γραμματείς Αποδήμων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Θεοδωρόπουλος και Μένιος Κορομηλάς, δεν καταδικάστηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών για ένα email, όπως προπαγάνδισε σήμερα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος. Καταδικάστηκαν για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων 25.500 αποδήμων που είχαν εμπιστευτεί τα ευαίσθητα δεδομένα τους στο ελληνικό κράτος προκειμένου να ψηφίσουν επιστολικά. Αλλά στην αντίληψη της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας τα δεδομένα που ήταν ασφαλή στις κρατικές υπηρεσίες, έγιναν φέιγ βολάν στον κομματικό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος. Η επιτομή δηλαδή της «επιτελικής αριστείας» της Νέας Δημοκρατίας: το κράτος λάφυρο στα χέρια του κόμματος και των πολιτικών τους φίλων.
Υπερταμείο: Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε το Υπερταμείο του αλλιώς
Ο κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε σήμερα, με πανηγυρικούς τόνους, ότι το Υπερταμείο μετονομάζεται σε «Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο». Μόνο που η δημόσια περιουσία δεν προστατεύεται με λεκτικές ακροβασίες. Η εθνική κυριαρχία δεν αποκαθίσταται με αλλαγή ονόματος. Και η θεσμική αδιαφάνεια δεν εξαφανίζεται με την αντικατάσταση μιας ταμπέλας. Για να είναι ένα Ταμείο πραγματικά εθνικό, πρέπει πρώτα απ’ όλα ο έλεγχός του να είναι εθνικός, όπως έχει προτείνει το ΠΑΣΟΚ. Πρέπει να διαχειρίζεται τη δημόσια περιουσία, λογοδοτώντας στον ελληνικό λαό και στη Βουλή, όπως επίσης έχει ζητήσει το ΠΑΣΟΚ. Και για να είναι αναπτυξιακό, πρέπει να υπηρετεί ένα συγκεκριμένο εθνικό παραγωγικό σχέδιο και όχι αποσπασματικές εκποιήσεις και διευθετήσεις περιουσιακών στοιχείων. Τίποτε από αυτά δεν έκανε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Ενώ μέχρι το 2019 κατήγγελλε το Υπερταμείο της υποτέλειας και της υποθήκευσης της δημόσιας περιουσίας για 99 έτη, το οποίο γέννησε η αλήστου μνήμης «περήφανη διαπραγμάτευση» του κ. Τσίπρα, κατόπιν μερίμνησε ώστε να υπαχθούν στο χαρτοφυλάκιό του νέα περιουσιακά στοιχεία, το χρησιμοποίησε ως εργαλείο αποεπένδυσης του Δημοσίου από κρίσιμους τομείς και του ανέθεσε νέες αρμοδιότητες. Μάλιστα, με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, επεκτείνει τη δράση του Υπερταμείου στην εθνική άμυνα, στην εθνική ασφάλεια και στη δημόσια ασφάλεια. Να μας πει, λοιπόν, ο κ. Πιερρακάκης:
– Θα καταργήσει το Εποπτικό Συμβούλιο του Υπερταμείου, στο οποίο τον πρώτο λόγο έχουν οι πιστωτές της χώρας;
– Θα καταργήσει την υποχρεωτική διοχέτευση του 50% των εσόδων στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους;
– Θα αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία, η οποία απογράφεται επί επτά έτη, για να αντιμετωπίσει το οξύ στεγαστικό πρόβλημα των Ελλήνων;
– Θα φέρει στη Βουλή τη διοίκηση του Υπερταμείου, όπως έχει ζητήσει το ΠΑΣΟΚ, βάσει των σχετικών διατάξεων λογοδοσίας τις οποίες αγνοεί επί επτά έτη η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας;
– Θα δώσει επίσημη ενημέρωση για το κόστος των διοικήσεων, των εξωτερικών συμβούλων και των απευθείας αναθέσεων;
– Με ποια οικονομικά, κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια αποφασίζεται ποια περιουσιακά στοιχεία αξιοποιούνται, ποια παραμένουν αναξιοποίητα και ποια εκποιούνται;
– Μήπως, τελικά, η εξαγγελθείσα μετονομασία είναι ακόμη ένα νομικό τέχνασμα για τη συγκάλυψη των «σκελετών», όπως έγινε στις περιπτώσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, τα οποία απορροφήθηκαν από το Υπερταμείο χωρίς κανέναν απολογισμό;
Το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να προσφέρει πολιτικό άλλοθι σε αυτή την επικοινωνιακή επιχείρηση. Ο Πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης παρουσίασε στη ΔΕΘ, τον περασμένο Σεπτέμβριο, συγκεκριμένη πρόταση: τη δημιουργία Ομίλου Αναπτυξιακής Τράπεζας, ως ανεξάρτητου θεσμού με ενιαία διοίκηση, στον οποίο θα ενταχθούν η δραστικά αναβαθμισμένη Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και το Ταμείο Εθνικού Πλούτου, στο οποίο θα ενσωματωθεί το λεγόμενο «Υπερταμείο». Ο νέος θεσμός θα τελεί υπό ουσιαστικό εθνικό και κοινοβουλευτικό έλεγχο, με πλήρη διαφάνεια, δημόσια λογοδοσία και σαφή αναπτυξιακή αποστολή. Για να συμβεί, όμως, αυτό, δεν αρκεί να αλλάξει η μαρκίζα του Υπερταμείου. Πρέπει να αλλάξει κυβέρνηση η χώρα!
Περισσότερα ΕΔΩ
Λογαριασμοί ενέργειας: Το ρεύμα μπορεί να μειωθεί άμεσα — Η κυβέρνηση αρνείται
Η πρόσφατη έκθεση της Goldman Sachs για τη ΔΕΗ αποκαλύπτει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο αυτό που η κυβέρνηση επιμελώς αποκρύπτει: υπάρχει χώρος για χαμηλότερους λογαριασμούς ρεύματος. Η αλήθεια αποκαλύπτεται από τις ίδιες τις παρουσιάσεις της ΔΕΗ προς τους επενδυτές. Σ’ αυτές προέβλεψε για τα επόμενα χρόνια χονδρική τιμή γύρω ή και πάνω από τα 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα, δηλαδή μια αγορά που παραμένει ακριβή. Η Goldman Sachs στο βασικό της σενάριο θεωρεί ότι η χονδρική τιμή θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια κατά 30%, διαπιστώνει όμως ότι και με αυτές τις χαμηλότερες τιμές η ΔΕΗ μπορεί να συνεχίσει τις επενδύσεις και να διατηρήσει ισχυρά περιθώρια κέρδους. Κι εδώ τίθεται το κρίσιμο ερώτημα: αν η ΔΕΗ αντέχει φθηνότερη χονδρική και παραμένει κερδοφόρα, γιατί το νοικοκυριό, ο επαγγελματίας και η μικρομεσαία επιχείρηση δεν βλέπουν χαμηλότερο λογαριασμό; Και το ερώτημα αυτό δεν αφορά μια οποιαδήποτε εταιρεία: αφορά τη ΔΕΗ που δεν είναι βέβαια ο μόνος προμηθευτής, όμως παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές στο πελατολόγιό της. Η απάντηση βρίσκεται στην προκλητική στάση της κυβέρνησης. Το Ελληνικό Δημόσιο είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΔΕΗ και, παρότι μπορεί, δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον ώστε η στρατηγική της εταιρείας να περιλαμβάνει στις πρώτες προτεραιότητες και τα χαμηλότερα τιμολόγια. Να τεθεί δηλαδή το συμφέρον του καταναλωτή στο επίκεντρο. Αντ’ αυτού, το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να καλλιεργεί μια υπερβολική εικόνα επιτυχίας για τη διάσωση της ΔΕΗ, κρύβοντας επιμελώς ότι αυτή βασίστηκε αποκλειστικά στις πλάτες των καταναλωτών και στα αυξημένα τιμολόγια. Και επιλέγει να κλείνει τα μάτια η κυβέρνηση στις υπέρογκες αμοιβές των διοικούντων, στα μπόνους και τις δωρεάν μετοχές, αλλά και στα υψηλά έξοδα επικοινωνίας, διαφήμισης και προβολής. Η φθηνότερη παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές, η αποθήκευση, οι νέες επενδύσεις, η μείωση των πετρελαϊκών μονάδων στα νησιά χάρη στις διασυνδέσεις, θα πρέπει επιτέλους να περάσουν στον λογαριασμό και να τον μειώσουν. Το ΠΑΣΟΚ έχει ξεκάθαρη προτεραιότητα: σταθερά τιμολόγια, μειωμένα τουλάχιστον κατά 20%, διαφάνεια στα περιθώρια κέρδους, πραγματικός ανταγωνισμός και επιστροφή του οφέλους της φθηνότερης ηλεκτροπαραγωγής σε νοικοκυριά, επαγγελματίες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βιομηχανική παραγωγή. Και η πρόταση αυτή είναι απολύτως ρεαλιστική, γιατί βασίζεται στο αυτονόητο: όταν πέφτει το κόστος, πρέπει να πέφτει και ο λογαριασμός. Το ΠΑΣΟΚ δεν λέει όχι στις επενδύσεις. Η χώρα χρειάζεται ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση, δίκτυα και ενεργειακή ασφάλεια. Όμως η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να πληρώνεται από τους πολλούς και να αποδίδει στους λίγους. Οι λογαριασμοί μπορούν να μειωθούν τώρα. Όχι κάποτε…
Περισσότερα ΕΔΩ
Κόκκινα δάνεια: Στο ζήτημα του ιδιωτικού χρέους δεν μπορείς να είσαι και με τον χωροφύλακα και με τον αστυφύλακα
Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για τα κόκκινα δάνεια είναι ξεκάθαρη: επαναφορά προστασίας πρώτης κατοικίας στα πρότυπα του νόμου 3869/2010, δικαίωμα προαίρεσης των δανειοληπτών πριν ένα δάνειο πουληθεί, με υποχρέωση -όχι προαιρετική- ενημέρωσης του δανειολήπτη για το τίμημα ώστε να μπορεί να το αγοράσει σε παρόμοια τιμή, περιορισμός στις ενιαίες εγγυήσεις, υποχρεωτικός ο εξωδικαστικός μηχανισμός για όλους τους πιστωτές, ποινές στα funds και τους servicers όταν είναι σε υπερημερία, και ακυρότητα της αναγκαστικής εκτέλεσης όταν προχωρούν σε έκδοση διαταγής πληρωμής ενώ υπάρχουν διαπραγματεύσεις. Δεν γίνεται να κάνουμε τον Πόντιο Πιλάτο, ούτε φυσικά να αναζητούμε τη χρυσή τομή όπως ο κ. Πιερρακάκης. Χρυσή τομή μεταξύ νομιμότητας και παραβίασής της δεν υπάρχει. Όπως δεν υπάρχει χρυσή τομή μεταξύ των άκρως κερδοσκοπικών συμφερόντων των funds και των δίκαιων συμφερόντων των δανειοληπτών, όπως προτείνει το κόμμα ΕΛΑΣ. Όπως αναφέρεται, στο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», με παραπομπή στον πρόεδρο του κόμματος, θέλουν να βρουν μια win-win διαδικασία δανειοληπτών και funds. Κι εδώ γεννάται ένα ερώτημα: Γιατί θεωρούν ότι βασικό μέλημα είναι να καλύψουμε την κερδοφορία των επιχειρηματικών σχεδίων των funds; Αυτή είναι θέση που έχει η Νέα Δημοκρατία. Δεν θα περίμενε κανείς από ένα κόμμα της Αριστεράς να έχει παρόμοια θέση. Δεν μπορείς να είσαι και με τον αστυφύλακα και με τον χωροφύλακα.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ανάρτηση Γεωργιάδη: Το θέμα για τον υπουργό Υγείας δεν είναι να διορθωθεί η κατάσταση, αλλά να μην ανοίξει μύτη
Για την κατάσταση στο «Αττικόν», οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους και δεν περιποιούν τιμή σε κανέναν, πόσο μάλλον στον πολιτικό προϊστάμενο του ΕΣΥ, δηλαδή τον κ. Γεωργιάδη. Όσο για την απάντησή του, οι ασθενείς που καταγγέλλουν την κατάσταση, δεν λένε ψέματα. Αγωνιούν και φοβούνται από μια κατάσταση που θυμίζει έκτακτες συνθήκες, ενώ είναι απλά έξοδος από εφημερία. Είναι όμως αντιληπτό ότι το θέμα για τον υπουργό δεν είναι να διορθωθεί η κατάσταση, αλλά να μην ανοίξει μύτη. Τα έχει πει και ο πρωθυπουργός: τους ενδιαφέρει η επικοινωνία, όχι η ουσία.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ευρωκοινοβούλιο: Η ΝΔ υπέγραψε «λευκή επιταγή» στις πολυεθνικές των μεταλλαγμένων
Η Νέα Δημοκρατία οφείλει να σταματήσει επιτέλους να παριστάνει τον εκπρόσωπο τύπου των λόμπι της βιοτεχνολογίας. Με την ψήφο της υπέρ της απορρύθμισης των Νέων Γονιδιωματικών Τεχνικών, στήριξε την επέκταση των μεταλλαγμένων τροφίμων αγκαλιά με δυνάμεις της ακροδεξιάς. Στάση, βέβαια, απολύτως συνεπής με τη θέση του αρμόδιου Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ο οποίος υπερψήφισε την πρόταση στο Συμβούλιο. Αντίθετα, σύσσωμοι και χωρίς καμία διαρροή, οι ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ τάχθηκαν υπέρ της προστασίας των Ελλήνων καταναλωτών και εναντιώθηκαν στην ανεξέλεγκτη διείσδυση αυτών των τεχνικών στο πιάτο των πολιτών. Για να είμαστε δίκαιοι, υπάρχουν και εξαιρέσεις εντός της Νέας Δημοκρατίας που είχαν το σθένος και το πολιτικό θάρρος, έστω με τον τρόπο τους, να αντισταθούν στις πιέσεις και να υπερασπιστούν τη διαφάνεια και την αρχή της προφύλαξης. Οι Έλληνες πολίτες έχουν αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα:
– Να τρέφονται με ποιοτικά και ασφαλή τρόφιμα, χωρίς πειραματισμούς στην πλάτη τους.
– Να γνωρίζουν ακριβώς τι τρώνε, με πλήρη και υποχρεωτική σήμανση.
– Να μην γίνουν οι Έλληνες αγρότες όμηροι των πατεντών λίγων πολυεθνικών εταιρειών που θέλουν να ελέγξουν την τροφική αλυσίδα.
Η Νέα Δημοκρατία επέλεξε πλευρά. Και δεν είναι η πλευρά των Ελλήνων πολιτών και αγροτών που διαχρονικά έχει επιλέξει το ΠΑΣΟΚ.
Περισσότερα ΕΔΩ
Φεστιβάλ «Ολυμπίων»: Ο πολιτισμός δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με τέτοια απαξίωση τόσο για τους καλλιτέχνες όσο και για τα ιστορικά μας μνημεία
Η αιφνίδια αναβολή του Φεστιβάλ «Ολυμπίων» στο Ζάππειο μόλις λίγες ώρες πριν τα προγραμματισμένα εγκαίνια εγείρει σοβαρά ερωτήματα:
– Είναι δυνατόν η Επιτροπή Ολυμπίων και Ζαππείου Κληροδοτήματος να διοργανώνει και να ανακοινώνει Φεστιβάλ χωρίς να έχει λάβει τελική γνωμοδότηση από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ);
– Πότε έκαναν αίτηση για τη γνωμοδότηση και πώς επετράπη η ανέγερση μιας βαριάς, μεταλλικής αμφιθεατρικής σκηνής 1.000 θέσεων μπροστά από την πρόσοψη ενός εμβληματικού μνημείου;
– Γιατί δεν υπήρξε καμία πρόληψη με αποτέλεσμα η ακύρωση της τελευταίας στιγμής να αφήνει εκτεθειμένους δεκάδες καλλιτέχνες, τεχνικούς και παραγωγούς χωρίς την παραμικρή αποζημίωση;
Η έλλειψη συντονισμού και πρόληψης, κάτω από τη μύτη του ΥΠΠΟ, δείχνουν την απίστευτη προχειρότητα με την οποία στήθηκε αυτό το φιλόδοξο σχέδιο. Πρέπει να βρεθεί άμεσα ένας καινούργιος χώρος που να φιλοξενήσει τις εκδηλώσεις που ακυρώθηκαν, ώστε να περιοριστεί τουλάχιστον η οικονομική και καλλιτεχνική ζημιά των σχημάτων που θα συμμετείχαν. Ο Πολιτισμός είναι σοβαρή υπόθεση και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με τέτοια απαξίωση τόσο για τους καλλιτέχνες όσο και για τη χρήση των ιστορικών μας μνημείων.
Περισσότερα ΕΔΩ





