Ανακοίνωση Στέφανου Παραστατίδη, Βουλευτή Κιλκίς και υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής
Αποκαλυπτική αποδείχθηκε η χθεσινή ημέρα σχετικά με τα πολλαπλά προβλήματα και τις καθυστερήσεις που έχουν παρουσιαστεί στη διαδικασία αξιολόγησης και συγγραφής των νέων διδακτικών πακέτων στο πλαίσιο του θεσμού του πολλαπλού βιβλίου.
Η υφυπουργός κα Μακρή, υποστήριξε στη Βουλή ότι η διαδικασία εξελίσσεται κανονικά και οι όποιες μικρές καθυστερήσεις οφείλονται στην ανάγκη διασφάλισης της ποιότητας βιβλίων. Την ίδια ώρα, σε διπλανή αίθουσα της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας κατέθετε τροπολογία για να ψηφισθεί εσπευσμένα σήμερα, για την επιτάχυνση της διαδικασίας.
Συγκεκριμένα από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ τέθηκε το ζήτημα της προχειρότητας και της ανεπάρκειας των αρμοδίων φορέων, επισημαίνοντας τα λάθη στη διαδικασία της αρχικής αξιολόγησης που οδηγούν σε νέες παρατάσεις και τονίζοντας ότι μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον χωρίς αρχή, μέση και τέλος δεν μπορούμε πλέον να ξέρουμε όχι μόνο το πότε αλλά και το εάν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Στην απάντησή της η αρμόδια υφυπουργός μετέθεσε την ευθύνη στις επιστημονικές επιτροπές που έχουν συγκροτηθεί για την αξιολόγηση των προτάσεων, ισχυριζόμενη ότι οι παλινωδίες στη διαδικασία εξασφαλίζουν την ποιότητα εγχειριδίων, αποφεύγοντας παράλληλα να απαντήσει στο εάν και πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες.
Αγνοούσε προφανώς ότι ο υπουργός Παιδείας κατέθετε εκείνη την ώρα τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σύμφωνα με την οποία αφενός μεν οι εκπρόθεσμοι φορείς μπορούν να επανυποβάλουν το υλικό στην πλατφόρμα του ΙΤΥΕ Διόφαντος, αφετέρου η συγγραφή των βιβλίων δύναται να γίνεται και με απευθείας ανάθεση σε ομάδες εκπαιδευτικών, που απαρτίζονται από́ εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο Ι.Ε.Π. ή αποσπώνται στο Ι.Ε.Π. ή σε φυσικά́ ή νομικά́ πρόσωπα με σύναψη προγραμματικών συμβάσεων, μεταξύ́ του Ι.Ε.Π. και Α.Ε.Ι.
Η συγκεκριμένη τροπολογία επιβεβαιώνει -πριν αλέκτορα φωνήσαι τρις – τις ενστάσεις και τις επιφυλάξεις που διατύπωσε το ΠΑΣΟΚ αλλά και αποκαλύπτει την ασυνεννοησία και προχειρότητα μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.
Συνοψίζοντας, ζητούμενο και όχι δεδομένο για την κυβέρνηση παραμένει η τήρηση της δέσμευσής της για την εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία. Το ΠΑΣΟΚ θα επιμείνει κοινοβουλευτικά διότι θεωρούμε ότι το πολλαπλό βιβλίο ενισχύει την αυτονομία του εκπαιδευτικού και τον πλουραλισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.