“Φυσιολογικές” θεωρεί η Κυβέρνηση τις αυξήσεις στις λιανικές τιμές των καυσίμων και δεν προτίθεται να λάβει μέτρα μείωσής τους, όπως προκύπτει από απάντηση της σε κοινή ερώτηση των Βουλευτών Γ. Καμίνη και Μ. Κατρίνη.
Σε απάντηση ερώτησης που κατέθεσαν ο αρμόδιος τομεάρχης καθώς και ο Βουλευτής Επικρατείας του Κινήματος Αλλαγής με την οποία ζητούσαν να ενημερωθούν τι μέτρα προτίθεται να λάβει η Κυβέρνηση για την αύξηση των λιανικών τιμών των καυσίμων εν μέσω πανδημίας, τα πιθανά φαινόμενα αισχροκέρδειας και αν εξετάζεται η μείωση της σχετικής φορολογίας, η απάντηση της Κυβέρνησης είναι ότι όλα είναι φυσιολογικά και για τα όποια προβλήματα φταίνε οι άλλοι.
Συγκεκριμένα για τα φαινόμενα αισχροκέρδειας παρ’ ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού αναφέρεται σε σχετική γνωμοδότηση της κατά την οποία οι λιανικές τιμές των καύσιμων στην Ελλάδα προσαρμόζονται πολύ γρήγορα στις αυξήσεις και πολύ αργά στις μειώσεις, εντούτοις δεν αναφέρει καμία περίπτωση για την οποία να επιβλήθηκαν πρόστιμα.
Το ίδιο και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή καθώς και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, που αναφέρουν στις απαντήσεις τους ότι γίνονται έλεγχοι, χωρίς όμως να παραθέτουν κανένα στοιχείο των αποτελεσμάτων αυτών των ελέγχων.
Τέλος για το Υπουργείο Οικονομικών για όλα φταίει η Ευρώπη! Σύμφωνα με την απάντηση του ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και ο ΦΠΑ προκύπτουν ως υποχρέωση της χώρας ενσωμάτωσης αντίστοιχων Ευρωπαϊκών οδηγιών που καθορίζουν τα ελάχιστα όρια στα αυτούς τους δύο φόρους. Όμως το Υπ. Οικ. Λέει τη μισή αλήθεια γιατί η ΕΕ θέτει τους ελάχιστους συντελεστές. Για παράδειγμα σύμφωνα με την οδηγία 2003/96 ο ελάχιστος ΕΦΚ στην αμόλυβδη βενζίνη είναι 359 ευρώ για 1000 λίτρα την ώρα που ο αντίστοιχος ΕΦΚ στην Ελλάδα είναι 700 ευρώ στα 1000 λίτρα! Ομοίως στο πετρέλαιο θέρμανσης ο ελάχιστος ΕΦΚ σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ είναι 21 ευρώ / 1000 λίτρα ενώ στην Ελλάδα είναι περίοδο 280 ευρώ / 1000 λίτρα!
Σύμφωνα δε με την επιτροπή ανταγωνισμού και την αναφερόμενη στο έγγραφο της απάντηση, η φορολογία στην Ελλάδα ξεπερνάει το 70% των λιανικών τιμών των καυσίμων! Φόροι δηλαδή που εκτός από υπέρογκοι είναι αντιαναπτυξιακοί καθώς τα καύσιμα είναι βασική παράμετρος στην οικονομία καθώς επίσης και κοινωνικά άδικοι αφού επιβαρύνουν εξίσου τους πάντες, ανεξαρτήτως οικονομικής τους κατάστασης.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι οι τελευταίες αυξήσεις της τάξης του 10% και 13% γίνονται εν μέσω πανδημίας όπου τα εισοδήματα των πολιτών έχουν υποστεί ραγδαία μείωση, πολλώ δε μάλλον των επιχειρήσεων πολλές εκ των οποίων απώλεσαν 70% και 80% του τζίρου τους.
Δείτε την ερώτηση καθώς και τις σχετικές απαντήσεις στον παρακάτω σύνδεσμο: