Ν. Ανδρουλάκης: Εγγυόμαστε την ελπίδα με λύσεις. Όραμά μας μια Αθήνα με ποιοτική καθημερινότητα για τον πολίτη
Την ολιστική πρόταση του ΠΑΣΟΚ για το κορυφαίο ζήτημα του κυκλοφοριακού στο λεκανοπέδιο παρουσίασε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, στη ομιλία του κατά τη χθεσινή εκδήλωση που διοργανώθηκε μαζί με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών του ΤΕΕ. «Στεκόμαστε δίπλα στον εργαζόμενο. Στον εργαζόμενο σε όλη τη χώρα, στον εργαζόμενο στο λεκανοπέδιο, που ασφυκτιά εγκλωβισμένος καθημερινά στην κίνηση», ανέφερε, υπογραμμίζοντας πως το ΠΑΣΟΚ καταθέτει προτάσεις για όλα τα κρίσιμα ζητήματα, αλλά η κυβέρνηση δεν έχει διάθεση να βρεθούν λύσεις, όπως συνέβη και στην περίπτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ και του κόστους παραγωγής. Σχολιάζοντας, μάλιστα, το ερώτημα που θέτουν τα «παπαγαλάκια» της Νέας Δημοκρατίας για το κλείσιμο των δρόμων, απάντησε: «Κλείνουν τους δρόμους γιατί τους κλείνουν το σπίτι και τους οδηγούν να αλλάξουν επάγγελμα. Και εμείς στεκόμαστε στο πλευρό τους. Γιατί χρειάζονται λύσεις, χρειάζονται περιφερειακή ανάπτυξη, χρειάζονται χαμηλό κόστος παραγωγής. Δεν εργαλειοποιούμε την κοινωνική αντίδραση στο βωμό των πολιτικών παιχνιδιών, αλλά προτείνουμε λύσεις για να δουν αυτοί οι άνθρωποι μέλλον και προοπτική». Όσο για την πόλωση και τον διχασμό που επιλέγει η Νέα Δημοκρατία, μέσω του ψευτοδιλήμματος «σταθερότητα» ή «χάος», ο κ. Ανδρουλάκης διέβλεψε πως αυτό θα είναι το μότο της Νέας Δημοκρατίας ως τις εθνικές εκλογές. «Αυτό το ψευτοδίλημμα δείχνει ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι εκτός της καθημερινής πραγματικότητας του ελληνικού λαού. Δεν “καίγεται” ο λαός μας να του δώσει τρίτη ευκαιρία, ενώ του έχει δώσει ήδη δύο, που είχαν ως αποτέλεσμα τις ανισότητες, το αυξημένο κόστος ζωής, τις αυξήσεις των ενοικίων, την κατάρρευση της δημόσιας υγείας και της δημόσιας παιδείας», επισήμανε, διακρίνοντας το πραγματικό δίλημμα για τους πολίτες: «Απλή επιβίωση ή ζωή με προοπτική και ελπίδα. Και η απάντηση σε αυτό το δίλημμα είναι ΠΑΣΟΚ και Δημοκρατική Παράταξη, με ένα πρόγραμμα προοδευτικό, συγκεκριμένο και υπεύθυνο. Εγγυόμαστε την ελπίδα με λύσεις. Εγγυόμαστε μία αξιόπιστη και προοδευτική εναλλακτική επιλογή για κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα».
Ως προς την καθημερινότητα που βιώνουν οι Αθηναίοι, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στάθηκε στο γεγονός ότι ο μέσος οδηγός χάνει στον δρόμο 100 ώρες ετησίως, ενώ το κυκλοφοριακό χάος εκτιμάται πως κοστίζει στην εθνική οικονομία 80-90 εκατομμύρια ευρώ. Παρέθεσε σειρά κρίσιμων έργων που καθυστερούν δραματικά, όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, ο άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα, οι παρεμβάσεις για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στον Κηφισό, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης και της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο. Αναφερόμενος στον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά, έκανε λόγο για προχειρότητα από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών, η οποία έχει «κανονικοποιήσει το μοντέλο ΒΟΑΚ» των υψηλότατων αποζημιώσεων στους αναδόχους. «Έχουν λεφτά για τους ισχυρούς. Γιατί η Νέα Δημοκρατία, αυτούς υπηρετεί. Αυτούς και τα ολιγοπώλια», σχολίασε ο κ. Ανδρουλάκης. Ακόμη, καυτηρίασε το γεγονός ότι, στις 16 Νοεμβρίου 2023, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για την ανάγκη μίας πολιτικής αστικής βιώσιμης κινητικότητας, με αποθάρρυνση χρήσης του αυτοκινήτου και περισσότερα και ποιοτικότερα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, προσδιορίζοντας ότι όλα αυτά θα γίνονταν από τον «επόμενο μήνα». «Ο “επόμενος μήνας”… πήρε στον Πρωθυπουργό δύο χρόνια», σημείωσε, αναδεικνύοντας την αναξιοπιστία των «αρίστων» της Νέας Δημοκρατίας. «Ακούσαμε χθες και τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Κυρανάκη, να μας λέει ότι “δεν χωράμε άλλοι στην Αθήνα”. Στο τέλος θα μας πουν ότι δεν φταίνε αυτοί, αλλά εμείς που κυκλοφορούμε… Αυτή θα είναι η απάντηση της Νέας Δημοκρατίας. Να καθίσουμε στα σπίτια μας για να λυθεί το κυκλοφοριακό…», συμπλήρωσε. Ως προς τις κυβερνητικές υποσχέσεις για νέες προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες, έκανε λόγο για ανηθικότητα και ανορθολογισμό, όταν ανακοινώνονται 300 προσλήψεις, ενώ υπάρχει ανάγκη για 910. «Χρειάζονται ασφαλείς συνθήκες εργασίας και ανθρώπινα ωράρια. Όλα αυτά, όμως, δεν είναι στο “ραντάρ” της σημερινής κυβέρνησης. Η λύση για τη Νέα Δημοκρατία περνά είτε μέσω κάποιου εργολάβου είτε μέσω πανάκριβων προμηθειών», σημείωσε ο κ. Ανδρουλάκης, ασκώντας κριτική στις προμήθειες και μισθώσεις, αξίας 913 εκατομμυρίων ευρώ, νέων αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με μηδενική προστιθέμενη αξία για την εγχώρια οικονομία.
Εν συνεχεία, ο κ. Ανδρουλάκης παρουσίασε τους άξονες της πρότασης του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αθήνας:
– Για τον Κηφισό:
- παρεμβάσεις χαμηλού κόστους αλλά μεγάλης αποτελεσματικότητας, με έξυπνα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας τόσο στις εισόδους του Κηφισού, ώστε να αποτραπεί η υπερφόρτωση του δικτύου, όσο και στις λωρίδες κυκλοφορίας, ώστε τα όρια ταχύτητας να προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο στον φόρτο της κίνησης.
- έξυπνος μηχανισμός ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων από ατυχήματα, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα ώστε ένα μικρό συμβάν να μην προκαλεί τεράστια συμφόρηση.
- στοχευμένες μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις: αναβάθμιση των κομβικών ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης, Αχαρνών, Π. Ράλλη με λωρίδες εκτόνωσης της κυκλοφορίας. Εξετάζεται και η επαναχάραξη των λωρίδων συνολικά.
– Άμεση εκκίνηση της ωρίμανσης των κρίσιμων έργων υποδομών, με μελέτες, αδειοδοτήσεις και με εξεύρεση και καθορισμό χρηματοδοτικών πηγών.
– Ενιαίος μητροπολιτικός σχεδιασμός της κυκλοφορίας και στάθμευσης για όλο το λεκανοπέδιο Αττικής.
– Συντονισμός όλων των φωτεινών σηματοδοτών του Λεκανοπεδίου από ενιαίο κέντρο ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας.
– Θέσπιση ως προαπαιτούμενων των μελετών κυκλοφοριακών επιπτώσεων για κάθε νέο πόλο οικιστικής, εμπορικής και διοικητικής δραστηριότητας.
– Σχεδιασμός ενός διαφοροποιημένου ωραρίου προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων και δυνατότητα τηλεργασίας σε ζώνες κορεσμού.
– Εκτεταμένες πεζοδρομήσεις για ανθρώπινες γειτονιές.
– Οικονομικά κίνητρα για την κατασκευή περιφερειακών -προς το κέντρο- χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, υπόγειων και υπέργειων, με ταυτόχρονη απελευθέρωση χώρου για πάρκα τσέπης και χώρους πρασίνου.
– Μεταφορά δημόσιων οργανισμών και υπουργείων εκτός Αττικής και κίνητρα για μετακίνηση επιχειρήσεων σε βιοτεχνικά και εμποροβιομηχανικά πάρκα της περιφέρειας.
«Αυτό είναι το σχέδιο του ΠΑΣΟΚ και αυτό το σχέδιο ζητώ από τον ελληνικό λαό να μας δώσει τη δύναμη να υλοποιήσουμε για μια πιο ανθρώπινη ζωή για όλους τους Έλληνες, για όλους τους πολίτες», κατέληξε.
Περισσότερα ΕΔΩ
Ν. Ανδρουλάκης: Η ειδική αγωγή είναι ο καθρέφτης του σεβασμού της κοινωνίας μας στα δικαιώματα κάθε παιδιού στη μάθηση, την αξιοπρέπεια και την αυτονομία
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας της ειδικής αγωγής, όπου το εκπαιδευτικό σύστημα εμφανίζεται ελλειμματικό και άνισο, βρέθηκαν στο επίκεντρο της επίσκεψης του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκου Ανδρουλάκη, στο 10ο ειδικό σχολείο Αθηνών, ανήμερα της παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία. Όπως αναδείχθηκε, σήμερα, η πρώιμη παρέμβαση υπολειτουργεί, τμήματα ένταξης υπάρχουν μόνο σε κάποια σχολεία, στην παράλληλη στήριξη εντοπίζεται σημαντική υποστελέχωση και τα Ειδικά Σχολεία συχνά στεγάζονται σε ακατάλληλες αίθουσες. «Η σημερινή ημέρα μας δίνει την ευκαιρία να δούμε τον καθρέπτη της κοινωνίας μας. Γιατί πάνω απ’ όλα είναι μία ημέρα λογοδοσίας. Είμαστε μια κοινωνία που γυρνάει την πλάτη σε αυτές τις μεγάλες αδικίες ή τις βάζει στο επίκεντρο του διαλόγου για να αναληφθούν πρωτοβουλίες;», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρουλάκης, βάζοντας στην κορυφή της ατζέντας τα θέματα των δικαιωμάτων στην πρόσβαση, στην αυτονομία και στην εκπαίδευση. «Ό,τι χειρότερο έχω συναντήσει στα χρόνια που είμαι πρόεδρος, είναι η αγωνία νέων ανθρώπων 40-45 ετών “τι θα κάνουν τα παιδιά μας με αναπηρία, αφού πεθάνουμε”. Δηλαδή, όταν βλέπεις έναν άνθρωπο ο οποίος είναι τόσο νέος να σκέφτεται τι θα κάνει το παιδί του με το πέρας της δικής του ζωής, αυτό είναι μία τραγωδία για την κοινωνία μας. Για αυτό, θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να βελτιωθούν τα πράγματα» κατέληξε.
Περισσότερα ΕΔΩ
Δηλώσεις Μητσοτάκη: Ο Πρωθυπουργός έχει μπερδέψει τον αγροτικό κόσμο με τους «φραπέδες» και τους «χασάπηδες»
Ο Πρωθυπουργός δήλωσε σήμερα πως «το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης έχει πάντα την πόρτα του ανοιχτή για τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου…». Μάλλον έχει μπερδέψει τον αγροτικό κόσμο με τους «φραπέδες», τους «χασάπηδες» και τη συντονίστρια κοινοτικών πόρων της Νέας Δημοκρατίας με τη φεράρι, που αλώνιζαν στο Υπουργείο και το Μέγαρο Μαξίμου σύμφωνα με όσα και οι ίδιοι λένε. Για τους πραγματικούς αγρότες επιφύλαξε μειωμένες ενισχύσεις, καθυστερήσεις στις πληρωμές, κατασχέσεις και χρεοκοπία. Ο κ. Μητσοτάκης διαφημίζει ότι φέτος θα δώσει περισσότερα χρήματα στους αγρότες, αλλά αποκρύπτει ότι μισό δισεκατομμύριο τους οφείλεται από πέρυσι!
Περισσότερα ΕΔΩ
Πρωτογενής τομέας: Οι επιλογές της κυβέρνησης έχουν βάλει «μπλόκο» στον αγροτικό τομέα
Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι έχουν φτάσει στα όριά τους, εξαιτίας των πολιτικών που ακολουθεί εδώ και σχεδόν επτά χρόνια η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Έχει οδηγήσει σε απαξίωση την ελληνική ύπαιθρο. Όταν είναι να πληρωθούν 580 εκατομμύρια ευρώ -που αντιστοιχούν στο 70% της προκαταβολής- και πληρώνονται μόνο 363 εκατομμύρια, δηλαδή το 44%, αυτό σημαίνει ότι οι αγρότες έμειναν απλήρωτοι. Πολλοί παραγωγοί είδαν ακόμα μικρότερα ποσά, καθώς ο ΕΛΓΑ δέσμευσε αυτόματα χρήματα μέσα από τους λογαριασμούς τους, αφήνοντάς τους άδειους. Ακόμα, η κυβέρνηση χρωστάει εδώ και χρόνια αποζημιώσεις, όπως αυτές του Daniel, ενώ δεν έχει υλοποιηθεί η δέσμευση του πρωθυπουργού για την αναθεώρηση του κανονισμού του ΕΛΓΑ. Η αδυναμία της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει την ευλογιά, έχει οδηγήσει σε μείωση κατά 40% την παραγωγή κόκκινου κρέατος, ενώ έχουν θανατωθεί μισό εκατομμύριο ζώα. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και δεν αναπληρωθεί το ζωικό κεφάλαιο, η ελληνική κτηνοτροφία απειλείται με αφανισμό. Ενώ όταν έχουν πρόβλημα οι αγρότες, αγγίζει όλη την κοινωνία, που πληρώνει τις αυξήσεις στο ράφι. Ενόψει των εορτών, οι τιμές βασικών αγαθών, όπως το αρνί που φτάνει στα 17€/κιλό γίνονται απαγορευτικές για τους καταναλωτές. Το ΠΑΣΟΚ είναι δίπλα στους αγρότες, που αντιμετωπίζουν ουσιαστικό θέμα επιβίωσης. Τα αιτήματά τους είναι δίκαια. Απαιτείται μια εθνική στρατηγική για τον πρωτογενή τομέα.
Περισσότερα ΕΔΩ
Δόμηση: Κεντρικός έλεγχος, όχι μεταρρύθμιση η μεταφορά των ΥΔΟΜ στο Ελληνικό Κτηματολόγιο
Η εξαγγελία του Πρωθυπουργού για τη μεταφορά των Υπηρεσιών Δόμησης (ΥΔΟΜ) στο Ελληνικό Κτηματολόγιο δεν αντιμετωπίζει τα βαθιά, δομικά αίτια της κρίσης των ΥΔΟΜ ούτε ανταποκρίνεται στην ανάγκη για μια σοβαρή, συγκροτημένη μεταρρύθμιση που θα ενισχύει τον δημόσιο και τοπικό έλεγχο, τη διαφάνεια και την προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος. Η απόφαση ελήφθη χωρίς θεσμικό διάλογο, αγνοώντας τον συνταγματικό χαρακτήρα των ΥΔΟΜ και παρεκκλίνοντας από ευρωπαϊκές διοικητικές πρακτικές. Αποτελεί ένα ακόμη βήμα συγκεντρωτισμού και ανοίγει τον δρόμο για ιδιωτικοποίηση κρίσιμων διαδικασιών, συγκροτώντας έναν υπερ-φορέα με υπέρμετρη πολιτική ισχύ. Η συγκεκριμένη επιλογή είναι θεσμικά και τεχνικοοικονομικά ατεκμηρίωτη. Το Ελληνικό Κτηματολόγιο δεν διαθέτει πολεοδομικές δομές, έμπειρους μηχανικούς, μηχανισμό αξιολόγησης μελετών και ρόλο στον χωρικό σχεδιασμό, σε αντίθεση με την Αυτοδιοίκηση. Παρά ταύτα, η κυβέρνηση επικαλείται την υποστελέχωση των ΥΔΟΜ και επιλέγει τη συγχώνευσή τους με έναν εξίσου υποστελεχωμένο φορέα. Όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα, αλλά το μεταφέρει και το διαιωνίζει σε κεντρικό επίπεδο. Η μεταφορά προωθείται χωρίς: σχέδιο στελέχωσης, πρόβλεψη για μόνιμο και επαρκές προσωπικό, βελτίωση αποδοχών, κωδικοποίηση της νομοθεσίας και μεταβατική περίοδο. Προσέγγιση που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους: διοικητική αποδιοργάνωση, καθυστερήσεις αδειοδοτήσεων, αναστολές έργων και αυξημένη ανασφάλεια για πολίτες και μηχανικούς. Αντί να λύσει πραγματικές παθογένειες, η κυβέρνηση επιλέγει μια επικοινωνιακή παρέμβαση. Δημιουργεί τουλάχιστον δύο σημεία αναφοράς, αντί του «onestopshop». Πρόκειται για άλλη μια πολιτική επιλογή που υποβαθμίζει συνειδητά τις δημόσιες υπηρεσίες. Το ΠΑΣΟΚ είναι αντίθετο στη μεταφορά των ΥΔΟΜ στο Κτηματολόγιο. Η λύση απαιτεί ολοκληρωμένο, τεκμηριωμένο μεταρρυθμιστικό πλαίσιο:
· ενίσχυση δημόσιου ελέγχου,
· αποκεντρωμένες και ενιαίες δομές αδειοδότησης,
· επαρκή στελέχωση μέσω ΑΣΕΠ,
· αξιοπρεπείς όρους εργασίας,
· κωδικοποίηση της νομοθεσίας
· πλήρη ψηφιακή αναβάθμιση του συστήματος πολεοδομικών αδειών.
Η πλήρης απαξίωση των δημοσίων υπηρεσιών αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη, προκειμένου να προωθηθούν λύσεις είτε συγκέντρωσης κρίσιμων λειτουργιών σε κεντρικούς φορείς είτε ανάθεσής τους σε ιδιώτες.
Περισσότερα ΕΔΩ
AntiNero: Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι καταγγελίες για αδιαφάνεια στα 400 εκατ. ευρώ προστασίας των δασών
Η Ελλάδα αντιμετωπίζει κάθε χρόνο καταστροφικές πυρκαγιές, με ανυπολόγιστες οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Μετά από καταγγελία 212 συλλογικοτήτων και πολιτών για το κυβερνητικό πρόγραμμα AntiNero, για την πρόληψη και προστασίας δασικών οικοσυστημάτων, ύψους 400.000.000 ευρώ, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το θέμα συζητήθηκε στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι χειρισμοί της κυβέρνησης σε ένα τέτοιο έργο ζωτικής σημασίας έχουν οδηγήσει στα εξής:
- Έργα του AntiNero δεν υλοποιούνται με βάση τις προβλεπόμενες δασικές μελέτες, αλλά χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση και με μόνο γνώμονα το κέρδος.
- Η εφαρμογή του προγράμματος παραβιάζει ευρωπαϊκούς κανονισμούς και οδηγίες, καθώς και διαδικασίες αδειοδότησης.
- Οι εργασίες «καθαρισμού» βιομάζας των δασών, πραγματοποιούνται στην καρδιά της αντιπυρικής περιόδου, δημιουργώντας πρόσθετους κινδύνους πυρκαγιών.
- Η αδιαφάνεια σχετικά με την οικονομική διαχείριση του προγράμματος είναι πρωτοφανής.
Πρόσφατα, μάλιστα, επιβλήθηκε δημοσιονομική διόρθωση – πρόστιμο σχεδόν 30.000.000 από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για παράνομη τεχνητή κατάτμηση συμβάσεων, στο πλαίσιο υλοποίησης του AntiNero. Την προχειρότητα, την αδιαφάνεια και τις παραβιάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας από την κυβέρνηση θα κληθούν για ακόμα μια φορά να πληρώσουν οι Έλληνες φορολογούμενοι.
Περισσότερα ΕΔΩ





