Σε Ανακοινώσεις

Για την τροπολογία για τις αστικές μεταφορές

  • Κύριε Υπουργέ, έρχομαι σε μια τροπολογία, την οποία έχετε καταθέσει -με την γνώριμη πλέον τακτική της κυβέρνησή σας- την τελευταία στιγμή, χθες το βράδυ. Πρόκειται για μία τέτοια σημαντική τροπολογία που αφορά τον κόσμο, όλους όσους μετακινούνται με τις αστικές συγκοινωνίες. Θα έπρεπε τουλάχιστον να γίνει μια διαβούλευση στις Επιτροπές και να μπορούμε να έχουμε απαντήσεις σε μια ουσιαστική συζήτηση, αυτή δυστυχώς γίνεται στο πόδι και αυτό μας δημιουργεί πολλές αμφιβολίες.
  • Με την προτεινόμενη τροπολογία ορίζεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ επιτρέπεται η εκτέλεση αστικών και υπεραστικών δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ. Σε περίπτωση μη κατάρτισης της σύμβασης με το κατά τόπο αρμόδιο ΚΤΕΛ, αυτή μπορεί να καταρτίζεται, λέτε, με άλλους «οδικούς μεταφορείς επιβατών».
  • Ασάφεια το μεγαλείο σου! Δεν μας διευκρινίζετε ποιος είναι ο οδικός μεταφορέας επιβατών που, εκτός από άγνωστος, προτείνει δρομολόγια και όρους σύμβασης και εγκρίνει ο υπουργός. Χωρίς διαγωνισμό; Που είναι η διαφάνεια και το ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο;
  • Σε ένα θέμα για το οποίο έχει γίνει μεγάλη συζήτηση στη Βουλή συνεχίζετε ως κυβέρνηση τις παλινωδίες.
  • Και βεβαία διαβάζαμε δημοσιεύματα για την τροπολογία σας, πριν καν αυτή κατατεθεί. Δεν γνωρίζαμε ότι θα κατατεθεί. Διαβάζαμε σε χθεσινά δημοσιεύματα ότι φέρνετε τροπολογία για να φύγει ο ΟΑΣΘ από γραμμές της Θεσσαλονίκης. Γνώριζαν μάλλον, κύριε Υπουργέ, πριν από όλους μας το τι θα συμβεί.
  • Το πρόβλημα όμως είναι ότι ουσιαστικά, έναν περίπου χρόνο μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, συνεχίζετε το ‘ράβε-ξήλωνε’ του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης. Η λύση δεν ήταν να περάσουμε από το ιδιωτικό μονοπώλιο του ΟΑΣΘ σε ένα κρατικό μονοπώλιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τα ίδια προβλήματα. Σας το είχαμε πει και τότε στη Βουλή και σας τονίσαμε ότι δεν συμφωνούμε με την κατάσταση, η οποία υπήρχε.
  • Δεν μπορείτε να εφαρμόσετε ούτε αυτό που νομοθετήσατε και περνάτε σε μια κρατικοδίαιτη μεταφορά εκεί που θέλετε, χωρίς καν τους όρους της διαφάνειας. Πήρατε τις συγκοινωνίες από τους ιδιώτες, τώρα τις ξαναδίνετε πίσω μέσω μιας αδιαφανούς διαδικασίας.
  • Ομολογείτε την αποτυχία και κάθε κριτική που σας είχαμε ασκήσει επιβεβαιώνεται λέξη προς λέξη.
  • Η λύση για την Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε ανοιχτές, δημόσιες συγκοινωνίες, με καθοριστικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης.
  • Εμείς αυτό που λέγαμε και τότε και τώρα είναι ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρέπει να σχεδιάζονται από ανθρώπους της πόλης, και όχι από τους αρεστούς του εκάστοτε Υπουργού.
  • Δεν ήτανε καλή η προηγούμενη κατάσταση, έπρεπε να αλλάξει. Δεν είναι καλή η κατάσταση και σήμερα, κι από αυτά που κάνετε δείχνετε ότι παραμένει μια άρρωστη κατάσταση στην Θεσσαλονίκη.
  • Ζητάτε οι αστικές συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη να ανήκουν στο Υπουργείο σας ουσιαστικά, όχι στο κράτος και στην κοινωνία. Έρχεστε με μια Υπουργική Απόφαση fast-track! Να την αποσύρετε, να το συζητήσουμε κανονικά.
  • Καμία έγνοια και πρόβλεψη για την ποιότητα των υπηρεσιών, για καλύτερες προδιαγραφές και καινούργια λεωφορεία.
  • Θυμίζω ότι το περασμένο καλοκαίρι, εδώ στην Ολομέλεια, σας έλεγα, διαβάζω από τα πρακτικά της Βουλής, ότι το νομοσχέδιο για τον ΟΑΣΘ δεν φαίνεται να διασφαλίζει ποιοτικές υπηρεσίες μεταφορών, ότι είναι ένα νομοσχέδιο που βασίζεται στις προθέσεις του εκάστοτε Υπουργού. Κι αυτό ψάχνουμε σήμερα, τις προθέσεις του εκάστοτε Υπουργού! Σας λέγαμε ότι δεν αντέχουμε ούτε κρατικοδίαιτα ούτε νεοφιλελεύθερα μοντέλα και κυρίως δεν αντέχουμε λαϊκισμό. Κι εδώ, δυστυχώς συνδυάζονται όλα. Και το κρατικοδίαιτο, και το νεοφιλελεύθερο και ο λαϊκισμός.
  • Με αυτόν τρόπο η χώρα δεν πρόκειται να υπερβεί την κρίση. Για να υπερβεί την κρίση χρειάζεται άλλα μυαλά επιτέλους, για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε.

Απάντηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη

  • Πραγματικά, κύριε Υπουργέ, σας άκουσα αντιπολιτευτήκατε την αντιπολίτευση και δεν απαντήσατε ποιος είναι ο οδικός μεταφορέας αν δεν μπορεί το ΚΤΕΛ. Ποιος είναι; Σε ποιον ιδιώτη θα δώσετε που δεν το ξέρει σήμερα και χωρίς διαγωνισμό η Βουλή; Σε αυτά να απαντήσετε. Εμείς σας είπαμε ότι και εκείνο το μοντέλο δεν ήταν το σωστό και αυτό δεν είναι σωστό. Δεν απαντάτε. Αντί να απαντήσετε, κατηγορείτε για το τι έγινε στη χώρα πριν 10 χρόνια.
  • Αν είναι έτσι όπως τα λέτε, διορθώστε την τροπολογία και συμπληρώστε ότι εννοείτε για τους οδικούς μεταφορείς τα ΚΤΕΛ, αλλιώς αυτά που είπατε δεν ισχύουν. Γιατί δεν το προσθέτετε τότε για να λυθεί; Και δεύτερον, ξέρετε καλά ότι συμμετέχω στο Κίνημα Αλλαγής ως πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ. Εσείς προσωπικά ξέρετε καλά τι κάνατε εσείς προσωπικά και τότε και τώρα!

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.