Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Η ακρόαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για την ετήσια έκθεση της, ήταν αποκαλυπτική για την έλλειψη προστασίας των καταναλωτών έναντι των καταχρηστικών πρακτικών  των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, την επαύριο μάλιστα της Παγκόσμιας Ημέρας Προστασίας του Καταναλωτή.

Το θέμα είχε αναδειχθεί από τον Μάη του 2020 από το Κίνημα Αλλαγής, όταν είχε επισήμως ζητήσει να κληθεί η ΕΕΤΤ  για εξηγήσεις στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Μετά από 9 μήνες, σήμερα, στην συνεδρίασης της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής  Θεσμών και Διαφάνειας  παρουσιάστηκε η  ετήσια Έκθεση της ΕΕΤΤ και αποκαλύφθηκε ότι ούτε καν είχε ζητηθεί τον Μάϊο  από την ΕΕΤΤ να παρουσιαστεί στην Επιτροπή για να δώσει ενημέρωση. 

Επιπλέον, τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη συζήτηση είναι απογοητευτικά, αφού ο Καταναλωτής μένει ουσιαστικά απροστάτευτος έναντι όλων  των Εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε όλους τους τομείς των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, του φάσματος των ραδιοσυχνοτήτων και των ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν περισσότερα και απολαμβάνουν υποδεέστερες υπηρεσίες συγκριτικά με τους υπολοίπους Ευρωπαίους αλλά και έναντι των προβλεπόμενων στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει.

Συγκεκριμένα, ο Γραμματέας της Κ.Ο, Βασίλης Κεγκέρογλου ανέδειξε το σύνολο των προβλημάτων  και έθεσε σοβαρά ερωτήματα για την Κυβέρνηση και την ΕΕΤΤ, όμως :

-Δεν δόθηκαν απαντήσεις για το υψηλό κόστος πρόσβασης και χρήσης δεδομένων δικτύου αλλά ούτε  και για το θέμα της ταχύτητας του Internet, όπως αποτυπώθηκε στη μελέτη επιτροπής ανταγωνισμού που επιπλέον αναδεικνύει την υστέρηση στην ανάπτυξη των υποδομών ευρυζωνικών δικτύων που εμποδίζουν τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και δημιουργούν ένα ψηφιακό χάσμα, καθιστώντας την Ελλάδα ουραγό στην Ευρώπη και μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ.

-Δεν δόθηκαν εξηγήσεις για την διακοπή των τηλεπικοινωνιών κατά τη διάρκεια του καιρικού φαινομένου της Μήδειας κυρίως στην Αττική και δεν απαντήθηκε εάν η ΕΕΤΕ πρότεινε στον Υπουργό την αξιοποίηση του άρθρου 57  του Ν. 4070/2012, ώστε να καταστεί ρητή η υποχρέωση παροχής αδιάλειπτης ηλεκτρικής τροφοδοσίας της τηλεπικοινωνιακής εγκατάστασης του συνδρομητή και να του δοθεί ο κατάλληλος εξοπλισμός στο πακέτο της τηλεπικοινωνιακής του σύνδεσης, προκειμένου αυτός να έχει συνεχή σύνδεση τηλεπικοινωνιακής καθολικής υπηρεσίας στην σταθερή τηλεφωνική σύνδεση του.

-Η ΕΕΤΤ ενώ παραδέχθηκε ότι εισηγήθηκε στον Υπουργό την αλλαγή των κανόνων καθολικής υπηρεσίας που προβλέπει την αύξηση κατά 2 έως 3 ημέρες στον χρόνο παράδοσης, δεν εξήγησε τους λόγους που βέβαια  είναι προφανείς και αφορούν την μεταφορά μεριδίου της αγοράς  στις  ιδιωτικές  Εταιρείες, οι οποίες όμως αδυνατούν να καλύψουν όλη την επικράτεια αλλά και να εξυπηρετήσουν καταστάσεις, όπως αυτή που βιώνουμε στην περίοδο του lockdown.

Οι  Έλληνες Καταναλωτές έχουν δικαιώματα που η  Κυβέρνηση αλλά και η  Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, οφείλουν να διαφυλάξουν και όπως αποκαλύφθηκε, μέχρι σήμερα αδρανούν χαρακτηριστικά.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.

Ανδρέας Πουλάς: «Ερωτήματα αναφορικά με την αποζημίωση ιδιωτικής κλινικής από τον ΕΟΠΥΥ»Xαρά Κεφαλίδου: «Αδυναμία ολοκλήρωσης της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων»