«Μόνο το ΠΑΣΟΚ μπορεί να εγγυηθεί την απαλλαγή της κοινωνίας από τις μεγάλες εξαρτήσεις»

 In Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Βασικά σημεία από την ομιλία του Πάρι Κουκουλόπουλου, Αντιπροέδρου της Βουλής, Βουλευτή Κοζάνης και Υπεύθυνου ΚΤΕ Οικονομικών, ως Εισηγητή του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής στην Ολομέλεια, επί του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών:

Καλούμαστε σήμερα να ψηφίσουμε έναν συμπληρωματικό προϋπολογισμό 800 εκατ. και -σύμφωνα με τον Υπουργό- τα επιπλέον μέτρα που πρόκειται να ανακοινωθούν στη ΔΕΘ θα κυμαίνονται τουλάχιστον στο 1 δις, ίσως και 1.5 δις

Ο τζάμπας δεν υπάρχει. Όποιος σας υπόσχεται, από κάπου θα σας τα πάρει”, δήλωσε ο Πρωθυπουργός. Ισχύει, το προσυπογράφουμε. 

Για να δούμε, λοιπόν, αυτά τα πάνω από 2 δις που πρόκειται να διανεμηθούν φέτος, πώς έχουν προκύψει; Από πού τα έχει πάρει η Κυβέρνηση; 

  • Σίγουρα δεν τα πήρε από τις προκλητικές φοροαπαλλαγές που συνολικά αθροίζονται στα 23 δις, συνιστώντας κεντρικό ζήτημα που επιβάλλεται να συζητήσει η Βουλή. Μέσα σε αυτές υπάρχουν φυσικά δίκαιες, αλλά ξεχωρίζουν οι ακραίες φοροαπαλλαγές των ισχυρών, όπως των υψηλών γονικών παροχών αθροιστικά ανά πλούσιο γόνο έως 4.800.000 , όπως η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ μεγάλης ακίνητης περιουσίας, κ.ο.κ.
  • Σίγουρα δεν πήρε από -τη χαμηλότερη στην ΕΕ- φορολογία μερισμάτων στο 5%. 
  • Σίγουρα δεν πήρε από τη φορολόγηση των υπερκερδών τραπεζών και ολιγοπωλίου ενέργειας, που συσσωρεύουν μυθικά κέρδη.

Αντίθετα, η Κυβέρνηση τα μαζεύει:

  • Από τους έμμεσους φόρους, που σε συνδυασμό με την ακρίβεια γονατίζουν τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. 
  • Από τη μη τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας μισθωτών και συνταξιούχων. 
  • Από την άδικη τεκμαρτή φορολόγηση, η οποία από τη μία οδηγεί σε κλείσιμο εκατοντάδες καφενεία στην ύπαιθρο και από την άλλη επιτρέπει να ζουν πιο …ήρεμα συγκεκριμένοι επαγγελματικοί κλάδοι που προκλητικά φοροδιαφεύγουν, αλλά αρκούνται να δηλώνουν το τεκμήριο. Τι δηλώνει ο ιδιωτικός τομέας υγείας, σε μια Xώρα όπου η ιδιωτική δαπάνη υγείας κοντεύει να αγγίξει το 50%, υπερδιπλάσια της 2ης ευρωπαϊκής χώρας;

Συνοψίζοντας, η Κυβέρνηση τα παίρνει παντοιοτρόπως από τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα, μοιράζει κάποια από αυτά (πολύ λιγότερα φυσικά) και θέλει έπαινο! Το κάνει δε με λάθος τρόπο, με μια συστηματικά επιδοματική πολιτική, που από ένα σημείο και πέρα θίγει την αξιοπρέπεια των πολιτών.

Η Κυβέρνηση υποστηρίζει ότι εξασφαλίζει τους πόρους:

  • Από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Όσα μέτρα έχουν θεσμοθετηθεί για τη φοροδιαφυγή, το ΠΑΣΟΚ τα έχει στηρίξει. Θα ήταν, όμως, πιο έντιμο να μιλάμε όλοι μας, ανεξαίρετα, για το ότι η υπεραπόδοση των εσόδων πρέπει να αναζητηθεί -πέραν αυτών που ήδη ανέφερα- στην επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, την οποία επίσης το ΠΑΣΟΚ έχει στηρίξει σε όλα τα βήματά της.
  • Από χρηστή διαχείριση. Υπερβολές. 

– Ποια χρηστή διαχείριση, όταν οι απευθείας αναθέσεις του Δημοσίου έγιναν κανόνας, ενώ αντίθετα οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Κράτους προς τους ιδιώτες, αντί να μειώνονται, αυξάνονται; 

– Ποια χρηστή διαχείριση, όταν δεν υπάρχει οικονομικό Ν/Σ χωρίς έστω ένα μικρό ή μεγάλο δώρο προς ισχυρούς;  Σε αυτό το Ν/Σ:

  • Είναι οι προκαταβολές στους παρόχους ενέργειας. Τους δώσατε “σωσίβιο” στην ενεργειακή κρίση, απορρίπτοντας την πρότασή μας για πλαφόν στη λιανική. Αυτοί διατήρησαν τα υψηλά τιμολόγιά τους και σήμερα τους δίνετε προκαταβολές. Με απλά λόγια: να μην οφείλει το Κράτος τίποτα σε αυτούς, όταν το ίδιο Κράτος χρωστάει 4-5 δις σε πλήθος συμβεβλημένων συμπολιτών μας που το εξυπηρετούν στη λειτουργία του.
  • Είναι τα μπόνους σε μεγάλες εταιρείες του άρθρου 116. Ρώτησα χθες τον Υφυπουργό Υποδομών, πόσο ακριβώς είναι το ανεκτέλεστο των έργων των μεγάλων εταιρειών, το οποίο ανέρχεται σε πολλά δις. Δεν ήξερε, δεν το έχουν μετρήσει. Με τόσο υψηλό ανεκτέλεστο, τους δίνετε “σωσίβιο” μπόνους για να εκτελέσουν έργο συμβασιοποιημένο, που ενώ καθυστέρησαν να το υλοποιήσουν, εσείς τους πληρώνετε κι από πάνω.
  • Είναι κι άλλα άρθρα, όπως τα 7, 8, 86, με ιδιαίτερα προνομιακή φορολογική μεταχείριση για διαχειριστές αμοιβαίων κεφαλαίων, επενδυτές τρίτων χωρών που διατηρούν αλλού τη φορολογική τους έδρα, κλπ.

Η Κυβέρνηση συστηματικά για κάθε πρόταση του ΠΑΣΟΚ, ρωτάει “από πού θα τα βρείτε;”. Ξεκαθαρίζω ότι οι προτάσεις μας δεν είναι επιπλέον, δεν έχουμε ανακαλύψει κανέναν άλλον δημοσιονομικό χώρο.  Είναι αντιπρόταση. Είναι η άλλη λογική στην αξιοποίηση του δημοσιονομικού χώρου.  Είναι οι προτεραιότητές μας που διαφέρουν.

Δεν θα μιλάτε σε εμάς για δημοσιονομική σταθερότητα. Αν έχετε επιλέξει να κάνετε αντίπαλο τον κύριο που ταύτισε την πολιτική του διαδρομή με το “ένα άρθρο και έναν νόμο”, είστε ελεύθεροι να το κάνετε, όμως δεν αλλάζει η ουσία των πραγμάτων. Αν σας βολεύει να αναβιώνετε δίπολα αδιεξόδου, τα οποία ζήσαμε από το 2015 μέχρι σήμερα, είναι δικαίωμά σας, αλλά είναι κακό για τη Χώρα.

Καθαρές κουβέντες. Με το ΠΑΣΟΚ μιλάτε. Εμείς είμαστε η Αξιωματική Αντιπολίτευση εδώ στη Βουλή, όχι στα χαρτιά. Και έχουμε υποχρέωση θεσμική, συνταγματική, να καταθέτουμε εναλλακτική πρόταση. Η εναλλακτική μας πρόταση, λοιπόν, δεν παίζει με τη δημοσιονομική σταθερότητα. Το έχω τονίσει επανειλημμένως, το επαναλαμβάνω ξανά: όποιος παίζει με τη δημοσιονομική σταθερότητα είναι αντίπαλός μας. 

Συνεπώς, όχι τέτοια παιχνίδια με το ΠΑΣΟΚ. Στην οικονομική κρίση, ο λαός πλήρωσε το βαρύτερο τίμημα, στις ζωές του. Πολιτικά, το ΠΑΣΟΚ ήταν το μόνο κόμμα που πλήρωσε ολόκληρο το πολιτικό τίμημα.  Επομένως, δεν είναι στη δημοσιονομική σταθερότητα η διαφορά μας, αλλά στις προτεραιότητες. 

Δεν είναι μονόδρομος η εφαρμοζόμενη από τη ΝΔ πολιτική. Με σεβασμό στη δημοσιονομική σταθερότητα και στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, μπορούμε να προχωρήσουμε σε ριζική αλλαγή προτεραιοτήτων, αλλάζοντας βήμα – βήμα τη ζωή των Ελλήνων, δίνοντας πνοή σ’ όλη την κοινωνία και -κυρίως- στη νέα γενιά. 

Ενδεικτικά παραδείγματα, για να γίνει κατανοητή η διαφορά προτεραιοτήτων, από νευραλγικούς τομείς διατάξεων του Ν/Σ:

  • Φέρνετε διατάξεις για το επίδομα συνταξιούχων. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι συνταξιούχοι κοντά στο όριο της φτώχειας έχουν αυξηθεί κατά 80% μεταξύ 2019 – 2025. Εμείς προτείνουμε, ήδη από την προεδρία της αείμνηστης Φώφης Γεννηματά και μετά με τον Νίκο Ανδρουλάκη, σταθερά και σθεναρά, μια απόλυτα επεξεργασμένη πρόταση για ένα νέο ΕΚΑΣ. Ποιος, εκ του αποτελέσματος, έχει δίκιο στην αντίληψη για την αντιμετώπιση των συντάξεων; Εσείς με τα 50 ευρώ ή εμείς με το νέο ΕΚΑΣ; 
  • Ρυθμίσεις Airbnb. Ξυπνήσατε πολύ αργά. Μήπως θυμάστε για το Airbnb και γενικότερα το στεγαστικό πότε σας μιλήσαμε; Ο Νίκος Ανδρουλάκης από το 2021 είχε αιφνιδιάσει όλους  αναδεικνύοντας το στεγαστικό. Δεν τον άκουγε κανείς. Δικαιώθηκε πικρά. Μήπως θυμάστε πότε σας προτείναμε διατάξεις για να μπει φρένο στη Golden Visa και σε όλη την μονοκαλλιέργεια του “real estate – τουρισμός – κατανάλωση” που αποτελεί το δικό σας “αναπτυξιακό” όραμα; Θυμάστε πόσες φορές εδώ στη Βουλή από το 2023 επιμένουμε σε αυτά; Εμείς θυμόμαστε και θέλω να πιστεύω πως θυμούνται και οι Έλληνες πολίτες. Ποιος, λοιπόν, είχε δίκιο; Εμείς που τα επισημαίναμε εγκαίρως ή εσείς με τα πυροσβεστικά μέτρα εκ των υστέρων;
  • Ιδιωτικό χρέος, η θηλιά που πνίγει τέσσερα εκατομμύρια ΑΦΜ, σχεδόν τη μισή κοινωνία. Θυμάστε πόσες φορές έχουμε καταθέσει την ολοκληρωμένη πρότασή μας; Καταθέσαμε ξανά και σε αυτό το Ν/Σ την Τροπολογία μας για 120 δόσεις έως τα τέλη του 2025, έναντι της δικής σας για 72 έως το 2023. Όπως και Τροπολογίες για τον εξωδικαστικό μηχανισμό και τον ακατάσχετο επαγγελματικό λογαριασμό. Μιλάμε για μια συμφωνία επανεκκίνησης της κοινωνίας και της οικονομίας. 
  • Ψηφιακή κάρτα για αγροτικό πετρέλαιο. Το 2015, ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, παραδώσαμε έτοιμη την πλατφόρμα της ψηφιακής κάρτας. Δεν την εφάρμοσε ούτε ο κ. Τσίπρας ούτε ο κ. Μητσοτάκης. Την εφαρμόζετε 11 χρόνια μετά και ζητάτε έπαινο, αντί να απολογηθείτε γιατί καθυστερήσατε τόσα χρόνια; 
  • Πρόγραμμα «Γαία». Δεν μπορεί να μην γνωρίζετε ότι η ΕΕ από το Φεβρουάριο 2025 έχει εκδώσει Ανακοίνωση με το «Σχέδιο δράσης για οικονομικά προσιτή ενέργεια», όπου περιλαμβάνεται η Δράση «Σύναψη τριμερούς σύμβασης για οικονομικά προσιτή ενέργεια στη βιομηχανία της Ευρώπης».  Αυτό το δρόμο, μετά την Ιταλία, ακολουθεί και η Ολλανδία, με απλά λόγια δίνοντας σε αγρότες και μεταποιητές ηλεκτρικό χώρο και εξασφαλίζοντας τιμολόγια με ενδιάμεσο φορέα για ρεύμα περίπου στα 2/3 της τιμής που εξασφαλίζετε στους αγρότες μας. Εσείς βέβαια δεν τους δίνετε ηλεκτρικό χώρο, καθώς τον δωρίσατε σε πέντε οικογένειες και τη ΔΕΗ. 
  • Ρυθμίσεις για επιμέρους επιδόματα και αποσπασματική ικανοποίηση ομάδων εργαζομένων σε συγκεκριμένους Φορείς. Σε κάποιες από αυτές δεν έχουμε αντίρρηση, τουναντίον έχουμε βελτιωτικές προτάσεις. Η μεγάλη διαφορά μας είναι ότι προτείνουμε, σταθερά και σθεναρά, να καταστεί μαχητό το πραγματικό δημοσιονομικό κόστος του 13ου μισθού, για να πάψουν οι Έλληνες Δημόσιοι Υπάλληλοι να είναι οι χαμηλότερα αμειβόμενοι σε όλη την ΕΕ.
  • Υπερταμείο. Δεν είναι για γέλια, είναι για κλάματα, η αλλαγή ονόματος που ανακοίνωσε ο κ. Πιερρακάκης. “Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε το Υπερταμείο του αλλιώς”, σας παραπέμπω στην αναλυτική ανακοίνωσή μας. Υπενθυμίζω ότι το Υπερταμείο ήταν η πιο οδυνηρή εξέλιξη του καταστροφικού πρώτου εξαμήνου του 2015 υπό τον κ. Τσίπρα. Παρέδωσαν τη δημόσια περιουσία στους δανειστές, κάτι που εμείς αρνούμασταν επίμονα σε πολύ πιο δύσκολες συνθήκες το 2010-2011. Αυτά έλεγε και ο κ. Μητσοτάκης ως αντιπολίτευση μέχρι το 2019, αλλά στη συνέχεια ως Πρωθυπουργός έδωσε τα πάντα στο Υπερταμείο και -κρίνοντας από τις διατάξεις του σημερινού Ν/Σ- λίγο μένει να του αναθέσει να φυλάει και τα σύνορα. 

Είναι ξεκάθαρο: H Xώρα χρειάζεται ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο, μια νέα κοινωνική συμφωνία, που θα περιβάλλεται από Δημοκρατία έναντι του αυταρχισμού, αταλάντευτα θα επιδιώκει πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας στην ΕΕ και θα έχει ως στόχο να απαλλάξει την κοινωνία από τις μεγάλες εξαρτήσεις:

  • Να την απαλλάξει από την ενεργειακή εξάρτηση και το σφιχταγκάλιασμα του ενεργειακού ολιγοπωλίου, εγκαθιδρύοντας την Ενεργειακή Δημοκρατία.
  • Να την απαλλάξει από τη θηλιά του ιδιωτικού χρέους, με τη συμφωνία επανεκκίνησης που ήδη ανέφερα, για να απελευθερωθούν εγκλωβισμένες κοινωνικές δυνάμεις. 
  • Να την απαλλάξει από τη μονοκαλλιέργεια του τουρισμού, που οδηγεί σε συρρίκνωση όλη την Ελλάδα που δεν την αγγίζει ο τουρισμός.

Μια νέα πολιτική που θα βασίζεται στη μεταποίηση, τη βιομηχανία, με επίκεντρο τον πρωτογενή τομέα, με νέα αναπτυξιακά εργαλεία, με πραγματικά χρηστή αξιοποίηση των πόρων, με ένα σύγχρονο Κράτος που θα λειτουργεί επιτελικά (το Κράτος, όχι το Μέγαρο Μαξίμου), γιατί στην καρδιά του θα έχει την αδιαπραγμάτευτη κατίσχυση έναντι παντός, αφενός των αρχών του Κράτους Δικαίου, αφετέρου της Αποκέντρωσης με ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση. 

Δεν είναι απλά ένας τρίτος δρόμος, όπως είχαμε πει κάποτε, απέναντι στον λαϊκισμό και την μονομερή δημοσιονομική πειθαρχία νεοφιλελεύθερης σκοπιάς. Είναι ο άλλος δρόμος για τη Χώρα, που δικαιούνται η πατρίδα και οι πολίτες της. Μόνο το ΠΑΣΟΚ μπορεί να τον εγγυηθεί. 

Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Start typing and press Enter to search

ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.