Άνιση μεταχείριση επικουρικών εργαζομένων στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ
Το θέμα της άνισης μεταχείρισης των επικουρικών εργαζομένων των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας ως προς την αναγνώριση της ειδικής εμπειρίας COVID-19 στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ, ανέδειξαν τα μέλη της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής με Ερώτησή τους προς την Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, κ. Δόμνα Μιχαηλίδου, ύστερα από πρωτοβουλία του Βουλευτή Ιωάννη Τσίμαρη.
Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το επικουρικό προσωπικό των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας εργάστηκε υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, προσφέροντας πολύτιμο έργο για την προστασία των πλέον ευάλωτων συμπολιτών μας. Ωστόσο, ενώ η Πολιτεία αναγνώρισε την ειδική εμπειρία COVID-19 σε άλλες κατηγορίες επικουρικών εργαζομένων, οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας εξαιρέθηκαν αδικαιολόγητα από την αντίστοιχη μοριοδότηση στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ.
Οι ερωτώντες βουλευτές ζητούν από την κα Υπουργό να απαντήσει για ποιους λόγους το επικουρικό προσωπικό των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας εξαιρέθηκε από την αναγνώριση της ειδικής εμπειρίας κατά την πανδημία, εάν προτίθεται η Κυβέρνηση να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση για την ισότιμη αναγνώρισή της και με ποιο χρονοδιάγραμμα, καθώς και ποια μέτρα θα ληφθούν για τη διατήρηση και αξιοποίηση του προσωπικού προς διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των δομών.
Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, η απώλεια έμπειρου προσωπικού θα επιβαρύνει περαιτέρω τη λειτουργία των Παραρτημάτων ΑμεΑ και των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας της χώρας, ενώ η αρχή της ίσης μεταχείρισης επιβάλλει την αναγνώριση της πραγματικής προσφοράς όλων των εργαζομένων που υπηρέτησαν κατά την περίοδο της πανδημίας.
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, παραμένει σταθερά προσηλωμένο στην ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και στη διασφάλιση δίκαιων συνθηκών εργασίας για όλους τους εργαζομένους στις δομές κοινωνικής πρόνοιας.
Ακολουθεί το πλήρες κέιμενο της Ερώτησης
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
Την Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, κ. Δόμνα Μιχαηλίδου
Θέμα: «Άρση της άνισης μεταχείρισης των επικουρικών εργαζομένων των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας ως προς την αναγνώριση της ειδικής εμπειρίας COVID-19 στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ»
Κυρία Υπουργέ,
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας της χώρας βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της προστασίας ιδιαίτερα ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως άτομα με αναπηρία, χρονίως πάσχοντες και ηλικιωμένοι. Για την κάλυψη των αυξημένων και έκτακτων αναγκών τους προσλήφθηκε επικουρικό προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων, το οποίο εργάστηκε επί σειρά ετών υπό συνθήκες αυξημένης ευθύνης, επαγγελματικής επιβάρυνσης και υγειονομικού κινδύνου.
Η Πολιτεία, αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη συμβολή του επικουρικού προσωπικού που απασχολήθηκε στις δημόσιες δομές υγείας κατά την πανδημία, προχώρησε με το άρθρο 2 του Ν. 4889/2022 στην πρόβλεψη ειδικής μοριοδότησης της σχετικής εμπειρίας στις διαδικασίες πρόσληψης μόνιμου προσωπικού. Ωστόσο, από τη συγκεκριμένη ρύθμιση εξαιρέθηκαν οι εργαζόμενοι των δομών Κοινωνικής Πρόνοιας, παρότι παρείχαν αντίστοιχης σημασίας υπηρεσίες σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης.
Η εξαίρεση αυτή δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης μεταξύ εργαζομένων με ίδια προσόντα, ίδιες ειδικότητες και αντίστοιχη προσφορά, με μοναδικό κριτήριο τον φορέα στον οποίο απασχολήθηκαν. Παράλληλα, η μη αναγνώριση της ειδικής εμπειρίας αποδυναμώνει τη θέση έμπειρων εργαζομένων στις επικείμενες προκηρύξεις του ΑΣΕΠ, θέτοντας σε κίνδυνο τη διατήρηση πολύτιμου ανθρώπινου δυναμικού στις δομές πρόνοιας και επιτείνοντας τα ήδη σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης.
Δεδομένου ότι, η αρχή της ίσης μεταχείρισης επιβάλλει την αναγνώριση της πραγματικής προσφοράς όλων των εργαζομένων που υπηρέτησαν κατά την περίοδο της πανδημίας,
Δεδομένου ότι, οι εργαζόμενοι των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας ανταποκρίθηκαν με αυταπάρνηση σε ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες, συμβάλλοντας καθοριστικά στην προστασία ευάλωτων συμπολιτών μας,
Δεδομένου ότι, η απώλεια έμπειρου προσωπικού θα επιβαρύνει περαιτέρω τη λειτουργία των Παραρτημάτων ΑμεΑ και των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας της χώρας
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε κα Υπουργέ:
1. Για ποιους λόγους το επικουρικό προσωπικό των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας που προσλήφθηκε και εργάστηκε κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19 εξαιρέθηκε από την πρόβλεψη αναγνώρισης της ειδικής εμπειρίας και της αντίστοιχης αυξημένης μοριοδότησης στιςπροκηρύξεις του ΑΣΕΠ ;
2. Προτίθεται η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε σχετική νομοθετική ρύθμιση, ώστε να αναγνωριστεί ισότιμα η ειδική εμπειρία που αποκτήθηκε από το επικουρικό προσωπικό των δομών Κοινωνικής Πρόνοιας κατά την περίοδο της πανδημίας ; Και αν ναι, με ποιό ακριβές χρονοδιάγραμμα.
3. Ποια μέτρα προτίθεστε να λάβετε για τη διατήρηση και αξιοποίηση του έμπειρου επικουρικού προσωπικού που υπηρετεί σήμερα στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των δομών και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ωφελούμενους;
Αθήνα, 22.6.2026
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Τσίμαρης Ιωάννης
Παππάς Πέτρος
Καζάνη Αικατερίνη
Αποστολάκη Μιλένα
Γιαννακούρας Ευάγγελος
Πουλάς Ανδρέας
Χρηστίδης Παύλος







