H Αυτοδιοίκηση, από «πολύφερνη νύφη» γίνεται «πτωχός συγγενής»!

 In Ανακοινώσεις

Koινή δήλωση Τομέα Αυτοδιοίκησης Κινήματος Αλλαγής και υπεύθυνης ΚΟ Τομέα Εσωτερικών Ευαγγελίας Λιακούλη, για τους ΟΤΑ

H Αυτοδιοίκηση, από «πολύφερνη νύφη»  γίνεται  «πτωχός συγγενής»!

Η Αυτοδιοίκηση- Δήμοι και Περιφέρειες της χώρας, έχουν συνεισφέρει τα μέγιστα στην περίοδο της πανδημίας, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και στηρίζουν έμπρακτα τα μέτρα περιορισμού της,  αλλά και τις ευάλωτες ομάδες με πολιτικές που εκπονούν και εφαρμόζουν για το σκοπό αυτό.

Παρόλα αυτά, δυστυχώς δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι στιγμής καμία επιπλέον στήριξή τους.

Παρά τις βαρύγδουπες εξαγγελίες,  η πράξη νομοθετικού περιεχομένου με τίτλο  «Μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις»  που έρχεται αυτές τις μέρες προς ψήφιση στη Βουλή, ρυθμίζει τη διαδικασία για την αντιμετώπιση αδυναμίας κάλυψης λειτουργικών αναγκών των ΔΕΥΑ και των υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα αντιστοίχως, με μια  πρόβλεψη, που παραπέμπει σε ιδιότυπο-εσωτερικό δανεισμό.

Με απλά λόγια, η κυβερνητική εξαγγελία αφορά στα λεφτά των Δήμων της Χώρας, δηλαδή στους πόρους που είχαν ήδη προ της πανδημίας προϋπολογιστεί για τους ΟΤΑ,  τα οποία θα πρέπει να επιστρέψουν, σε συγκεκριμένο αριθμό δόσεων.

 Όταν λοιπόν ακούμε εξαγγελίες ότι χορηγούνται στο δήμο ή στην Περιφέρεια χιλιάδες ευρώ για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού,  πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτά δεν αποτελούν πρόσθετη χρηματοδότηση προς την Αυτοδιοίκηση, αλλά κατανομές ποσών από τους ΚΑΠ των ΟΤΑ, δηλαδή από τα δικά τους χρήματα.

Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, αυτή η πρόβλεψη όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα, αλλά αποτελεί εμπαιγμό της Αυτοδιοίκησης.

Αντιληπτό όμως επίσης είναι ότι οι ΟΤΑ,αντιμετωπίζουν σήμερα μεγάλα οικονομικά προβλήματα, λόγω κατάρρευσης των εσόδων τους και των ανταποδοτικών τελών.

Η επόμενη ημέρα, θα βρει τους ΟΤΑ πραγματικά καθημαγμένους!

Σε μια πληγωμένη χώρα, με φοβισμένους πολίτες, με παραπαίουσα οικονομία, πώς αλήθεια θα προχωρήσει η ζωή, αν ο πιο κοντινός στον πολίτη θεσμός, η αυτοδιοίκηση, που αποτελεί την πιο δυνατή θεσμική φωνή του, είναι καθημαγμένη;  

Γι’ αυτό επιβάλλεται άμεσα μια γενναία έκτακτη ενίσχυσή της από την Πολιτεία. 

Ηδη το Κίνημα Αλλαγής, πρότεινε να  δοθούν δυο ακόμη μηνιαίες δόσεις των ΚΑΠ, με ταυτόχρονη εκπόνηση ενός Ειδικού Προγράμματος στήριξης  – η καλύτερα – σωτηρίας! των ΟΤΑ,  καταρχήν βραχυπρόθεσμου-μέχρι το τέλος του 2020, αλλά και ενός δυναμικού προγράμματος, με βάθος χρόνου. Παράλληλα, η εξατομίκευση των αναγκών και των αντίστοιχων μέτρων του προγράμματος σε κάθε περιοχή με βάση την ένταση των τοπικών προβλημάτων που δημιουργεί η κρίση, είναι βασική προϋπόθεση ενός αποτελεσματικού και στοχευμένου προγράμματος.

Σήμερα και τώρα πρέπει να ξεκινήσει η εκπόνηση του προγράμματος αυτού, με τη συμμετοχή όλων των ΟΤΑ και τις προτάσεις όλων των πολιτικών δυνάμεων του τόπου.

 Δεν υπάρχει χρόνος για αμφιβολίες ή άλλου είδους ανιτσταθμιστικές αναζητήσεις και ακροβασίες  

Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, στην περιπέτεια της πανδημίας μπήκαν στο επίκεντρο ως πρωταγωνιστές και αποτέλεσαν για όλους , την «πολύφερνη νύφη»

Τώρα, που αρχίζει να κάθεται ο κουρνιαχτός, ξαναγίνονται ο «πτωχός συγγενής» Είναι τραγικά βέβαιο : Θα το βρούμε μπροστά μας…»    

Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Start typing and press Enter to search

Είναι η ώρα να δεσμευτούμε ότι το σχέδιο ανάκαμψης για την μετά COVID περίοδο θα βασίζεται στην Βιώσιμη ΑνάπτυξηΤομέας Αγροτικής Πολιτικής: Το Πάσχα πέρασε, η αδιαφορία συνεχίζεται
ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.