Κοινή Δήλωση Πέτρου Παππά Βουλευτή ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής,Υπευθύνου Κ.Τ.Ε. ΑμεΑ και Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων και Σοφίας Πουλοπούλου, Αναπληρώτριας Γραμματέως Ειδικής Αγωγής Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνεχίζει μια πολιτική απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης, μετατρέποντάς την σε επικοινωνιακό προϊόν χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό, χωρίς στήριξη και χωρίς όραμα. Η Παιδεία, θεμέλιο κάθε δημοκρατικής κοινωνίας, έχει αφεθεί στη μοίρα της.
Το ΕΕΕΕΚ Θέρμης παραμένει μέχρι σήμερα κλειστό. Το 2ο Ειδικό Σχολείο Πυλαίας επίσης δεν λειτουργεί, στερώντας από τα παιδιά το δικαίωμα φοίτησης σε ασφαλές και προσαρμοσμένο περιβάλλον. Τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία Κορδελιού και Ευόσμου εξακολουθούν να στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια και κοντέινερ, χωρίς προδιαγραφές προσβασιμότητας, εκθέτοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς σε συνθήκες που προσβάλλουν την έννοια της συμπερίληψης και της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση.
Τα χιλιάδες κενά στην Παράλληλη Στήριξη, δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, δεν είναι «αστοχίες». Είναι συνειδητή πολιτική επιλογή. Μετακύλιση ευθυνών σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Η εικόνα είναι αποκαλυπτική: κλειστές δομές, ελλείψεις προσωπικού, ολοήμερα που δεν λειτουργούν, κενά σε φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς. Και ενώ σε λίγες εβδομάδες τα σχολεία θα κλείσουν για τις γιορτές, η τρίτη φάση προσλήψεων δεν έχει ανακοινωθεί και η κυβέρνηση μετρά αριθμούς αντί για μαθητές.
Η απροθυμία του Υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει τη Γενική και την Ειδική Αγωγή ως θεμέλιο της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι ιδεολογική επιλογή. Η κυβέρνηση βλέπει το δημόσιο σχολείο ως κόστος – όχι ως επένδυση στο μέλλον.
Η Ειδική Αγωγή παραμένει παραμελημένη:
- δομές που δεν ανοίγουν λόγω γραφειοκρατίας,
- παιδιά χωρίς διάγνωση και στήριξη,
- Παράλληλες Στηρίξεις που δεν αποδίδονται πλέον ονομαστικά στους μαθητές, αλλά σε τμήματα ή σχολεία, με αποτέλεσμα ένας εκπαιδευτικός να «μοιράζεται» ανάμεσα σε πολλούς μαθητές.
Αυτό δεν είναι στήριξη. Είναι λογιστική εις βάρος των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι κατάλυση της έννοιας της συμπερίληψης και εντέλει της ίδιας της δημοκρατίας.
Η δήλωση της Υπουργού ότι «κενά θα υπάρχουν πάντα» δεν είναι ρεαλισμός. Είναι ομολογία. Η δημόσια Παιδεία δεν υποβαθμίζεται επειδή δεν υπάρχουν πόροι. Υποβαθμίζεται επειδή οι πόροι διοχετεύονται αλλού: σε ιδιωτικά σχολεία, σε ιδιωτικές Παράλληλες Στηρίξεις, σε εκπαιδευτικά franchise, σε προγράμματα βιτρίνας.
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής προτείνει:
Ένα συγκροτημένο πλαίσιο πολιτικών με επίκεντρο την ισότητα, την ποιότητα και τη δικαιοσύνη στην εκπαίδευση.
Θέσεις ΠΑΣΟΚ για τη Δημόσια Παιδεία και την Ειδική Αγωγή:
- Αύξηση της δημόσιας δαπάνης για την εκπαίδευση επί του ΑΕΠ, με στόχο τη σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
- Προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή, με μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό και σύγχρονα προγράμματα.
- Ασφαλείς και προσβάσιμες σχολικές υποδομές – κατάργηση των κοντέινερ.
- Ενίσχυση και επαναθέσμιση της Παράλληλης Στήριξης με σεβασμό στα δικαιώματα των μαθητών.
- Εθνικό Απολυτήριο με επίκεντρο τη γνώση και τις δεξιότητες.
- Ψηφιακός και παιδαγωγικός εκσυγχρονισμός κάθε σχολικής μονάδας.
- Ουσιαστική λειτουργία ολοήμερου σχολείου με ενιαίο πρόγραμμα και επάρκεια προσωπικού.
- Ειδική Αγωγή και στα Πανεπιστήμια – θεσμική στήριξη των φοιτητών με αναπηρία και προσβάσιμες υποδομές.
- Απλοποίηση διαδικασιών και έγκαιρες τοποθετήσεις.
- Θεσμικός διάλογος, διαφάνεια και λογοδοσία.
Η Παιδεία δεν είναι πεδίο πειραματισμών ή πελατειακών διευθετήσεων.
Είναι υπόθεση εθνικής ευθύνης.
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής υπερασπίζεται τη δημόσια εκπαίδευση, τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό ως θεμελιώδεις πυλώνες κοινωνικής συνοχής, δημοκρατίας και προόδου.






