Ρυθμός Επικαιρότητας 26.06.2026

 In Ανακοινώσεις, Ρυθμός Επικαιρότητας

Ν. Ανδρουλάκης: Η Δημοκρατία δεν λειτουργεί με μαθηματικές πατέντες. Το ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη του λαού ως κυβέρνηση, δεν θα επιτρέψει να εφαρμοστεί αυτός ο κατάπτυστος εκλογικός νόμος για την Αυτοδιοίκηση

Στην αποδυνάμωση της Αυτοδιοίκησης από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που οδηγεί σε πελατειακή εξάρτηση ώστε να λειτουργεί χωρίς κανέναν έλεγχο το λεγόμενο «επιτελικό κράτος», αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, μιλώντας στη Βουλή. «Τι λέτε; Η ευθύνη στους δήμους και η εξουσία σε εσάς; Αυτό είναι μη βιώσιμο και μακριά από τα ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά», είπε, απευθυνόμενος στη συμπολίτευση. Και συνέχισε: «Το πρόβλημά σας δεν είναι να αντιμετωπίσετε τη γραφειοκρατία, να έχουν καλύτερες υπηρεσίες οι πολίτες με διαφάνεια και να καταπολεμήσετε τη διαφθορά. Αλλά να ελέγχετε τη διαφθορά οι ίδιοι. Αυτό είναι το στοίχημα. Όχι η καταπολέμηση της διαφθοράς. Αλλά να κρατάτε τα ηνία της διαφθοράς». Στον αντίποδα, ανέδειξε τηδιαχρονική αντίληψη του ΠΑΣΟΚ για τη δημοκρατία και την περιφερειακή ανάπτυξη. «Εμείς κάναμε ακριβώς το αντίθετο. Μια άλλη αντίληψη για τη δημοκρατία. Γιατί είναι πυρήνας της δημοκρατίας αυτά τα ζητήματα. Αιρετή Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. “Καποδίστριας.Καλλικράτης”. Περισσότερες αρμοδιότητες.Περισσότεροι πόροι. Μεγαλύτερη δημοκρατική νομιμοποίηση», θύμισε. Σε αυτό το πλαίσιο, άσκησε κριτική στον «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης» που έφερε η κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι αποδυναμώνει τη δημοκρατική νομιμοποίηση. Έκανε λόγο για ένα εκλογικό σύστημα περίπλοκο και δυσνόητο, που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ευρώπη. «Γιατί το κάνετε; Για να ελέγξετε τα εσωτερικά σας ζητήματα. Δηλαδή, νομοθετείτε όχι βάσει της καλύτερης δημοκρατίας και της πιο ισχυρής αυτοδιοίκησης, αλλά του πώς θα αντιμετωπίσετε τους εσωτερικούς σας κραδασμούς», επέμεινε ο κ. Ανδρουλάκης. «Η Δημοκρατία δεν λειτουργεί, κύριε Υπουργέ, με μαθηματικές πατέντες. Δεν λειτουργεί με αλγόριθμους που ελάχιστοι καταλαβαίνουν.Η Δημοκρατία χρειάζεται καθαρή λαϊκή εντολή. Και δεσμεύομαι ότι, επειδή μεσολαβούν εθνικές εκλογές, το ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη του λαού ως κυβέρνηση, δεν θα επιτρέψει να εφαρμοστεί αυτός ο κατάπτυστος εκλογικός νόμος», ξεκαθάρισε. Ακόμη, τόνισε ότι με τον νέο Κώδικα η κυβέρνηση συγκεντρώνει ακόμα περισσότερη εξουσία στα μονοπρόσωπα όργανα, εγκαταλείπει τις τοπικές κοινότητες και δεν διασφαλίζει πραγματική οικονομική αυτοτέλεια. Ειδικά, στο θέμα της χρηματοδότησης έθεσε το ερώτημα: «Θέλετε ισχυρή αυτοδιοίκηση ή αυτοδιοίκηση-σάκο του μποξ της εκάστοτε κυβέρνησης;». Και δίνοντας την απάντηση, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση επιθυμεί προφανώς το δεύτερο, καθώς στον νέο Κώδικα, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι οι διαθέσιμοι πόροι θα επαρκούν για το πραγματικό κόστος των νέων αρμοδιοτήτων, τις αυξημένες ανάγκες πολιτικής προστασίας και τις πιέσεις ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων δήμων. «Τους θέλετε μακρύ σας χέρι. Μακρύ χέρι του Μαξίμου θέλετε τον κάθε δήμαρχο και το κάθε δημοτικό συμβούλιο και όχι αυτόνομους πυρήνες δημοκρατίας και προσφοράς στις τοπικές κοινωνίες», επέμεινε. Ο  αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης σκιαγράφησε, στη συνέχεια, την ολοκληρωμένη πρόταση του ΠΑΣΟΚ:

– ξεκάθαρες αρμοδιότητες ανάμεσα στο κράτος, στις περιφέρειες και στους δήμους. 

– πραγματική οικονομική αυτοτέλεια, με σταθερούς πόρους και πιλοτική απόδοση του ΕΝΦΙΑ στην Αυτοδιοίκηση, με ενεργοποίηση τοπικών εσόδων, διαφάνεια και αντικειμενικούς κανόνες χρηματοδότησης.

– καμία νέα αρμοδιότητα χωρίς την αντίστοιχη χρηματοδότηση και το αναγκαίο προσωπικό.

– ισχυρή Αυτοδιοίκηση που θα μπορεί να στηρίξει την κοινωνία, με ισχυρές κοινωνικές υπηρεσίες και δημοτικές ενεργειακές κοινότητες, για τη δίκαιη πράσινη μετάβαση χαμηλού κόστους και την αντιμετώπιση ενεργειακής φτώχειας.

– ένα πραγματικό Ταμείο Περιφερειακής Ανθεκτικότητας για αντιπλημμυρικά έργα, για αντιπυρική προστασία, για πρόληψη των φυσικών καταστροφών.

Κλείνοντας, ο κ. Ανδρουλάκης διέκρινε δύο ριζικά διαφορετικές επιλογές για τον ελληνικό λαό στις επόμενες εθνικές εκλογές: «Από τη μία, είναι η αντίληψη της Νέας Δημοκρατίας που μεταφράζεται με τη λειτουργία του επιτελικού κράτους. Ένα κράτος που συγκεντρώνει όλες τις εξουσίες, που παράγει διαφθορά, ατιμωρησία, αναξιοκρατία. Ένα κράτος με τα ίδια χαρακτηριστικά που έφεραν την Ελλάδα στα μνημόνια. Ρουσφέτι, ρουσφέτι, ρουσφέτι. Και από την άλλη, είναι μια άλλη αντίληψη που θέλει τη δημοκρατική αποκέντρωση. Αυτή την αντίληψη που εκπροσωπεί το ΠΑΣΟΚ που θέλει να εμπιστευτούμε  την Αυτοδιοίκηση, να εμπιστευτούμε τις τοπικές κοινωνίες, να έχουμε ισχυρό κράτος δικαίου, διαφάνεια, έλεγχο εγχώριο και ευρωπαϊκών πόρων. Προτεραιοποίηση έργων συζητώντας με αυτούς και όχι με τις κατασκευαστικές και τους ολιγάρχες. Με αυτούς. Αυτοί γνωρίζουν τα προβλήματά τους καλύτερα από αυτούς που έχουν προτεραιότητα τις μπίζνες». 

Περισσότερα ΕΔΩ

Κτηματολόγιο: Η κυβέρνηση συνεχίζει και παίζει με τη νοημοσύνη των πολιτών

Για ακόμη μία φορά, ο κ. Μητσοτάκης, μέσα από μια οργανωμένη επικοινωνιακή φιέστα στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, επιχειρεί να παρουσιάσει ένα δήθεν μεταρρυθμιστικό έργο και μια υποτιθέμενη συμβολή στην καταπολέμηση της διαφθοράς. Κι αυτό μόλις λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη κυκλώματος διαφθοράς σε πολεοδομίες και γνωμοδοτικά όργανα (ΣΑ, ΣΥΠΟΘΑ, ΚΕΣΑ), τις παραιτήσεις δύο Γενικών Γραμματέων και τις συλλήψεις επίορκων υπαλλήλων. Η πραγματικότητα είναι όμως διαφορετική. Το έργο της κυβέρνησης στο Κτηματολόγιο περιορίζεται στο βιαστικό κλείσιμο μιας διαδικασίας που ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν, αφήνοντας πίσω χιλιάδες εκκρεμότητες και λάθη. Εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες ταλαιπωρούνται, επιβαρύνονται οικονομικά και καλούνται να διορθώσουν προβλήματα που δεν δημιούργησαν οι ίδιοι. Αντί το Κτηματολόγιο να αποτελεί εργαλείο ασφάλειας και προστασίας της ιδιοκτησίας, έχει μετατραπεί σε πεδίο γραφειοκρατίας, ασφυκτικών προθεσμιών και αβεβαιότητας. Χιλιάδες ακίνητα παραμένουν «αγνώστου ιδιοκτήτη», οι αιτήσεις διόρθωσης συσσωρεύονται, οι αλληλοεπικαλύψεις με τους δασικούς χάρτες παραμένουν άλυτες και η αγορά ακινήτων βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές δυσλειτουργίες. Την ίδια στιγμή, ο Πρωθυπουργός επαναφέρει, εννέα μήνες μετά, την εξαγγελία για μεταφορά των Υπηρεσιών Δόμησης (ΥΔΟΜ) στο Ελληνικό Κτηματολόγιο. Τι ακριβώς έχει γίνει από τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα; Γιατί επαναλαμβάνεται η ίδια εξαγγελία χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο και αποτελέσματα; Η μεταφορά των ΥΔΟΜ σε έναν επίσης υποστελεχωμένο φορέα, χωρίς την απαιτούμενη εμπειρία και οργανωτική προετοιμασία, απλώς μεταφέρει και διαιωνίζει το πρόβλημα. Δεν αντιμετωπίζει τα πραγματικά προβλήματα των ΥΔΟΜ: την υποστελέχωση, τις ανεπαρκείς ψηφιακές υποδομές, τις νομικές ασάφειες, την ανάγκη ενιαίων διαδικασιών αδειοδότησης και αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας. Η κυβέρνηση επιλέγει για ακόμη μία φορά την επικοινωνιακή διαχείριση αντί των ουσιαστικών παρεμβάσεων. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι δεν αντιμετωπίζεται η ανάγκη θεσμικής θωράκισης των πολεοδομικών υπηρεσιών και ουσιαστικής καταπολέμησης της διαφθοράς. Ούτε υπάρχει πρόβλεψη για τους πολίτες που κινδυνεύουν να βρεθούν σε νέα παρατεταμένη ομηρία εξαιτίας των πρόχειρων και βεβιασμένων επιλογών της κυβέρνησης, με το άρον άρον κλείσιμο του κτηματολογίου. Η χώρα χρειάζεται σοβαρό σχέδιο, διαφάνεια και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση. Οι πολίτες έχουν κουραστεί από την κοροϊδία και απαιτούν λύσεις στα πραγματικά τους προβλήματα, που μόνο το ΠΑΣΟΚ μπορεί να τις δώσει. 

Περισσότερα ΕΔΩ

Ενέργεια: Η ΔΕΗ απαντά…αντί του ΑΔΜΗΕ και της κυβέρνησης

Η πρόσφατη ανακοίνωση της ΔΕΗ, με αφορμή το ξήλωμα των εκσκαφέων στη Μαυροπηγή, αποτελεί μνημείο πρόκλησης, διοικητικής αυθαιρεσίας και ωμής ομολογίας. Πρώτον, η ΔΕΗ ντύθηκε Διαχειριστής Συστήματος. Μας διαβεβαιώνει με τη σιγουριά του αλάθητου ότι η «Πτολεμαΐδα 5» δεν χρειάζεται για τη σταθερότητα του δικτύου. Και αναρωτιόμαστε: ποιος ακριβώς της ανέθεσε αυτόν τον ρόλο; Διότι ο ΑΔΜΗΕ –ο μόνος θεσμικά αρμόδιος– έχει ζητήσει εγγράφως από την κυβέρνηση την παράταση λειτουργίας της μονάδας, ακριβώς λόγω του κινδύνου μπλακ άουτ. Η ΔΕΗ, λοιπόν, υποκαθιστά τον Διαχειριστή και την κυβέρνηση και αποφασίζει επί παντός επιστητού για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας. Είναι μάλιστα «σίγουρη» ότι η μονάδα δεν θα χρειαστεί «ποτέ». Προφανώς διαθέτει και προφητικές ικανότητες – αλλιώς δεν εξηγείται πώς δεν βλέπει τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή, τους κλειστούς αγωγούς και την παγκόσμια αναταραχή στις τιμές ενέργειας. Δεύτερον, η ΔΕΗ προχώρησε σε μια κυνική ομολογία. Εκτιμά ότι το κόστος ρύπων με τις σημερινές τιμές διαμορφώνεται στα 92€/MWh. Πόσο, άραγε, ανεβάζει αυτό το συνολικό κόστος χονδρικής για την παραγωγή; Εμείς εκτιμούμε ότι δεν υπερβαίνει τα 140€. Είναι νωπή η μνήμη της περιόδου 2022-2023, με τιμές που άγγιξαν τα 450€/MWh, με τη χονδρική να παραμένει για ενάμιση χρόνο σε μεγέθη πολύ πάνω από τα 150€.Με τα δικά της νούμερα, η ΔΕΗ ομολογεί ωμά ότι αν λειτουργούσε τότε η μονάδα, ο Έλληνας καταναλωτής θα είχε εξοικονομήσει εκατομμύρια ευρώ. Και είναι, βεβαίως, αξιοσημείωτο ότι η ΔΕΗ βρήκε χρόνο να αναλύσει το κόστος των ρύπων, αλλά εξακολουθεί να μην έχει δώσει καμία απάντηση στην ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ της 22ας Ιουνίου 2026, όπου με βάση τις ίδιες τις παρουσιάσεις της προς τους επενδυτές και την έκθεση της Goldman Sachs, αναδεικνύεται ότι υπάρχει σαφές περιθώριο για χαμηλότερους λογαριασμούς ρεύματος. Σε αυτό το ερώτημα, που αφορά την τσέπη κάθε νοικοκυριού, η απάντηση παραμένει  απούσα.Πρόκειται για προμελετημένο ενεργειακό αφοπλισμό. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η διοίκηση της ΔΕΗ επιμένουν, με αξιοθαύμαστη συνέπεια, να δένουν τη χώρα στο άρμα των εισαγωγών και των εργολαβικών συμφερόντων, παίζοντας εν ου παικτοίς με την ασφάλεια των πολιτών. Κι αν αύριο κλείσουν οι στρόφιγγες του αερίου, ποιος θα σηκώσει την ευθύνη; Η ΔΕΗ που έπαιξε τον Διαχειριστή ή η κυβέρνηση που σιωπά; Η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας δεν είναι αντικείμενο εταιρικών ανακοινώσεων. Είναι Εθνική Ευθύνη.

Περισσότερα ΕΔΩ

Μεταφορικό Ισοδύναμο επιχειρήσεων: Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής συνεχίζει τον έλεγχο των ατασθαλιών

Το μεταφορικό ισοδύναμο επιχειρήσεων είναι κρατική χρηματοδότηση που δίνεται σε επιχειρήσεις με έδρα τα νησιά για αντιστάθμιση της διαφοράς στο κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων τους με το κόστος μεταφοράς τους στην ηπειρωτική χώρα. Από ελέγχους εκατοντάδων επιχειρήσεων, αποδείχτηκε προ ημερών ότιαυτή τη χρηματοδότηση η Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του ΥΝΑΝΠ την προκατέβαλε σε επιχειρήσεις, ζητώντας τα απαραίτητα αποδεικτικά έγγραφα μεταγενέστερα και μόνο σε περίπτωση ελέγχου.Αυτό αποκαλύφθηκε από την απάντηση του υπουργείου (18/6/2026) σε Κοινοβουλευτική Ερώτηση του βουλευτή Χίου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Σταύρου Μιχαηλίδη, από την οποία προκύπτει η προεκλογική εργαλειοποίησητου μέτρου, αφού το ΥΝΑΝΠ παραδέχτηκε ότι σε 11.316 νησιωτικές επιχειρήσεις έδωσε στις 8-5-2023, δηλ. λίγες μόλις ημέρες πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου 2023, σχεδόν 16 εκατομμύρια ευρώ. Αναφέρει, επίσης, ότι στις 12-5-2026, (μια μέρα μετά την κατάθεση της ερώτησης) υποβλήθηκε ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Μυτιλήνης, διά του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έγκληση κατά 804 εταιρειών που δεν ανταποκρίθηκαν στην υποβολή αποδεικτικών εγγράφων και δεν προέβησαν στην άτοκη επιστροφή του χρηματικού ποσού των 4.147.023,16 ευρώ που έλαβαν ως αντιστάθμισμα νησιωτικού κόστους (Α.ΝΗ.ΚΟ). Ο βουλευτής κ. Μιχαηλίδης, με χθεσινή αίτησή του στον Υπουργό Ναυτιλίας, ζήτησε αντίγραφο της μήνυσης για την πληρότητα της ενημέρωσής του.

Περισσότερα ΕΔΩ

Ταμείο Ανάκαμψης: Οι απεντάξεις έργων Υγείας εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για την πορεία αναβάθμισης του ΕΣΥ

Οι αποφάσεις απένταξης έργων του Υπουργείου Υγείας από το Ταμείο Ανάκαμψης προκαλούν εύλογη ανησυχία. Αναδεικνύουν προβλήματα σχεδιασμού, προετοιμασίας και υλοποίησης σημαντικών παρεμβάσεων που είχαν παρουσιαστεί ως κομβικές για τον εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Πρόσφατα, ανακλήθηκε η ένταξη δύο σημαντικών έργων, με αιτιολογία τη μη ολοκλήρωσή τους εντός των αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων του Ταμείου Ανάκαμψης. Πρόκειται για τα έργα «Υλοποίηση Προληπτικών Διαγνωστικών Τεστ Μαστογραφίας κατά του Καρκίνου/Κινητές Μονάδες», προϋπολογισμού 4,56 εκατ. ευρώ, και «Προμήθεια Ιατροτεχνολογικού Εξοπλισμού για όλα τα Νοσοκομεία» μέσω της ΕΚΑΠΥ, αρχικού προϋπολογισμού 77,87 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η εξέλιξη στον τομέα της πρόληψης. Η πρόληψη και ο προσυμπτωματικός έλεγχος δεν μπορούν να εξαρτώνται αποκλειστικά από έκτακτους ευρωπαϊκούς πόρους ούτε να αντιμετωπίζονται ως πολιτικές περιορισμένου χρονικού ορίζοντα. Απαιτούν σταθερή χρηματοδότηση, θεσμική συνέχεια και ένταξη σε ένα ολοκληρωμένο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Πρόληψης, το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιαστεί. Το ΠΑΣΟΚ έχει επανειλημμένα επισημάνει την ανάγκη συγκρότησης ενός συνεκτικού πλαισίου πολιτικών πρόληψης με διασφαλισμένη δημόσια χρηματοδότηση, σαφείς στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα. Η δημόσια υγεία αποτελεί κορυφαία κοινωνική προτεραιότητα. Κάθε απώλεια ευρωπαϊκών πόρων που προορίζονται για την αναβάθμιση του ΕΣΥ συνιστά απώλεια ευκαιριών για τους ασθενείς, τους επαγγελματίες υγείας και τη χώρα συνολικά. Η κυβέρνηση οφείλει να διασφαλίσει ότι καμία κρίσιμη παρέμβαση δεν θα μείνει ανολοκλήρωτη

Περισσότερα ΕΔΩ

ΛαγοκέφαλοςΜετά από επτά χρόνια διακυβέρνησης, η κυβέρνηση λαμβάνει αποσπασματικά μέτρα για την Ελληνική Αλιεία

Μετά από επτά χρόνια και ενώ η ελληνική αλιεία βρίσκεται σε οριακό σημείο, η κυβέρνηση θυμήθηκε να ανακοινώσει αποσπασματικά μέτρα για την στήριξη του κλάδου. Το ΠΑΣΟΚ έχει επανειλημμένως καταθέσει ερωτήσεις στη Βουλή, με τις οποίες ζητούσε από την κυβέρνηση να προωθήσει την επιδοτούμενη αλίευση του λαγοκέφαλου. Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος στην Κρήτη και στο Νότιο Αιγαίο πρέπει να επεκταθεί και σε άλλες πληττόμενες περιοχές, όπως η Νότια Πελοπόννησος, η Εύβοια και η Αττική. Δυστυχώς, ο αρμόδιος Υπουργός δεν ανέφερε τίποτα για την αποζημίωση των αλιέων και την αποκατάσταση των αλιευτικών εργαλείων τους που έχουν πληγεί από τον λαγοκέφαλο, όλο αυτό το διάστημα. Για ακόμα μία φορά, ο κ. Υπουργός δεν τοποθετήθηκε για τις παράνομες ελληνοποιήσεις και την παράνομη αλιεία που πραγματοποιείται καθημερινά από τουρκικά αλιευτικά σκάφη στα ελληνικά ύδατα. Η κατάσταση αυτή έχει φτάσει στο απροχώρητο με άμεσες συνέπειες στην προστασία των ιχθυοαποθεμάτων και κατ’ επέκταση στο εισόδημα των Ελλήνων ψαράδων. Αναφορικά με τα θαλάσσια πάρκα, είναι δεδομένο ότι η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί προτεραιότητα μείζονος σημασίας. Όμως, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε οριζόντια απαγόρευση αλιείας, χωρίς να στηρίζεται σε επιστημονική τεκμηρίωση και διαβούλευση με τον αλιευτικό κλάδο της χώρας. Έχει η Κυβέρνηση πράγματι την βούληση και το σχέδιο να προστατεύσει τα συμφέροντα και την βιωσιμότητα της ελληνικής αλιείας; Το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό των ανθρώπων της παραγωγής, αναδεικνύοντας έγκυρα τα προβλήματα και καταθέτοντας τεκμηριωμένες προτάσεις για την ανάπτυξη και την προάσπιση των συμφερόντων του πρωτογενούς τομέα και κατ’ επέκταση των Ελλήνων αλιέων.

Περισσότερα ΕΔΩ και ΕΔΩ

Ναρκωτικά: Η πρόληψη δεν μπορεί να περιμένει – Η απεξάρτηση δεν μπορεί να αποδυναμώνεται

Οι εξαρτήσεις δεν αντιμετωπίζονται με επικοινωνιακές εξαγγελίες ούτε με αποσπασματικές διοικητικές παρεμβάσεις. Απαιτούν μια ολοκληρωμένη εθνική πολιτική, βασισμένη στην επιστημονική γνώση, στη συνέχεια της φροντίδας και στο σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Τα Κέντρα Πρόληψης, ένα πανελλαδικό δίκτυο 75 δομών με σχεδόν 30 χρόνια παρουσίας στις τοπικές κοινωνίες, εξακολουθούν να λειτουργούν μέσα σε περιβάλλον θεσμικής και χρηματοδοτικής αβεβαιότητας. Δεδομένου ότι η λειτουργία τους στηρίζεται στην Προγραμματική Σύμβαση 2021–2027, καθίσταται επιτακτική η έγκαιρη διασφάλιση της χρηματοδότησης και της θεσμικής τους σταθερότητας μετά το 2027.  Την ίδια στιγμή, η εφαρμογή του νέου μοντέλου που θεσπίστηκε με τον ν. 5129/2024 και την ίδρυση του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (ΕΟΠΑΕ) δημιούργησε ανασφάλεια στους εργαζόμενους, προκάλεσε σοβαρές αντιδράσεις σε λήπτες υπηρεσιών, οικογένειες, εργαζόμενους και επιστημονικούς φορείς του πεδίου των εξαρτήσεων και τεράστια αγωνία για το μέλλον των θεραπευτικών προγραμμάτων. Η κατάργηση της διοικητικής αυτοτέλειας ιστορικών θεραπευτικών φορέων, η ομογενοποίηση διαφορετικών θεραπευτικών φιλοσοφιών και η υπερσυγκέντρωση των αποφάσεων αποδυνάμωσαν έναν κρίσιμο χώρο. Η πρόληψη και η απεξάρτηση δεν είναι διοικητικές δομές. Είναι κοινωνικό αγαθό, δικαίωμα των πολιτών και δείκτης πολιτισμού μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής πολιτείας. Γιατί για το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, η πρόληψη και η απεξάρτηση αποτελούν βαθιά κοινωνική πολιτική επιλογή και προτεραιότητα.

Περισσότερα ΕΔΩ

Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Start typing and press Enter to search

ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.