Σε Κοινοβουλευτική Δραστηριότητα

Βασικά σημεία από την ομιλία του Πάρι Κουκουλόπουλου, Βουλευτή Κοζάνης και Υπεύθυνου ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, ως Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών «Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και άλλες διατάξεις»:

Στις 45 εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ. κυριάρχησαν μόνο αποσπασματικές μικρό-ρυθμίσεις, χωρίς κεντρική ιδέα που να οδηγεί σε αλλαγή σε οιοδήποτε τομέα της ζωής των πολιτών. Επαναλαμβάνετε το ίδιο μοτίβο που στηλιτεύσαμε από το 1ο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών πέρυσι τον Ιούλιο. Ήδη οι ένστολοι και οι συνταξιούχοι απάντησαν από την πλευρά τους. 

Ο κ. Μητσοτάκης, επίσης, επέλεξε να τοποθετήσει στο “κάδρο” της κριτικής του το ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας ότι δήθεν αφενός μεν καταψηφίζουμε “μεταρρυθμίσεις” που φέρνει στη Βουλή, αφετέρου καταστροφολογούμε. Του απαντάμε ότι διαπιστευτήρια προοδευτικότητας και “μεταρρυθμιστικού οίστρου” δεν δίνουμε στον Πρωθυπουργό, αλλά μόνο στο λαό και σε κανέναν άλλο. Η πολιτική μας αυτονομία είναι δεδομένη και δεν τη διαπραγματευόμαστε ούτε με πολιτικά ούτε με οικονομικά συμφέροντα.

Ο Πρωθυπουργός έχει αντιστρέψει τους ρόλους. Λησμονεί ότι εκείνος κυβερνά και οφείλει να απαντά στα ερωτήματα που θέτουμε, χωρίς να παίρνουμε απαντήσεις. Χρωστά απαντήσεις:

– για την παιδική φτώχεια, στην οποία έχουμε την καθόλου ζηλευτή τέταρτη χειρότερη θέση στην Ε.Ε., καθώς αγγίζει σχεδόν το 30%, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ζωή και το μέλλον αυτών των παιδιών,

– για την 26η θέση των Ελλήνων στην αγοραστική δύναμη και για την ακρίβεια που είναι πλέον αποδεκτό, με υπογραφή της Τράπεζας της Ελλάδος, ότι δεν αποτελεί πρόβλημα αποκλειστικά εισαγόμενο, αλλά και ενδογενές, 

– για το συσχετισμό κερδών και μισθών που διολισθαίνει από το 2019 μέχρι το 2023 εις βάρος των μισθών,

– για το εμπορικό έλλειμμα που διευρύνεται, με την Ελλάδα, στην κορύφωση της καλύτερης χρηματοδοτικής περιόδου μεταπολεμικά (με τους πόρους όχι μόνο του ΕΣΠΑ, αλλά και του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας) να βρίσκεται σε ακατάλληλα χέρια. 

Στον αντίποδα υπάρχει η εναλλακτική πρόταση του ΠΑΣΟΚ, που καταθέσαμε ήδη προεκλογικά. Μια πρόταση που βελτιώσαμε στο διάβα του χρόνου και παρουσιάστηκε ακόμα πιο συνεκτική και πιο επίκαιρη χθες από τον Πρόεδρο Νίκο Ανδρουλάκη στη Δ.Ε.Θ., με τους οκτώ εθνικούς στόχους για βιώσιμη ανάπτυξη. Μια πρόταση που θα εμπλουτιστεί έτι περαιτέρω μέσα από τον προεκλογικό διάλογο. Για εμάς προοδευτική μεταρρύθμιση, ενδεικτικά, είναι: 

– Το ΕΣΥ, το ΑΣΕΠ, ο εκσυγχρονισμός του οικογενειακού δικαίου.

– Η στοχευμένη διάθεση πόρων στα μεγάλα έργα της περιόδου διακυβέρνησης του Κώστα Σημίτη, τα οποία απολαμβάνει ακόμα σήμερα η κοινωνία.

– Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Ελλάδας στην Ευρώπη. Το κάναμε πράξη με τα ΜΟΠ, όταν το βέτο του Ανδρέα Παπανδρέου συμπαρέσυρε και άλλες Χώρες και προκάλεσε για 1η φορά την ίδρυση διαρθρωτικού ταμείου. Το καταφέραμε επί Κώστα Σημίτη, με την εθνική επιτυχία συμμετοχής της Κύπρου, χωρίς οριστική επίλυση του κυπριακού, στην Ε.Ε.

– Προοδευτική μεταρρύθμιση είναι να μιλάς 1η φορά για ευρωομόλογο, όπως ο 3ος Πρωθυπουργός του ΠΑΣΟΚ στη μεταπολίτευση, ο Γιώργος Α. Παπανδρέου. Τότε δεν ακουστήκαμε από το θόρυβο εντός και εκτός Βουλής στις πλατείες των “αγανακτισμένων”, θόρυβο στον οποίο συμμετείχε και η Ν.Δ. με τα “Ζάππεια”. Ήρθε, όμως, το Ταμείο Ανάκαμψης να μας δικαιώσει, γιατί έγινε για 1η φορά μια -μικρή μεν, σοβαρή δε- αμοιβαιοποίηση χρέους. Όπως ήρθε και η κορυφαία παρέμβαση του Μάριο Ντράγκι προχθές, για την ανάγκη να συνεχιστούν αυτές οι παρεμβάσεις, με ένα επενδυτικό πρόγραμμα 800 δις, ώστε να μην μείνει η Ευρώπη πίσω από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.

Ειδικά όσον αφορά την οικονομική – φορολογική πολιτική, προοδευτική μεταρρύθμιση είναι: 

– Η σταδιακή αλλαγή της σχέσης έμμεσης – άμεσης φορολογίας υπέρ των πολλών, καθώς έχουμε μια από τις δυσμενέστερες σχέσεις, που πλήττει τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα. 

– Η αλλαγή υπέρ των οικογενειών στη φορολογία, ώστε να μην τιμωρούνται φορολογικά όσοι έχουν παιδιά. 

– Η ολοκληρωμένη περιφερειακή ανάπτυξη, όπως έθεσε ως 1ο εθνικό στόχο χθες στη Δ.Ε.Θ. ο Πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης.

– Ένα φιλικό περιβάλλον για να προσελκύσουμε, επιτέλους, άμεσες ξένες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου και να καλύψουμε το επενδυτικό κενό.

Μεταρρύθμιση, λοιπόν, δεν είναι η ψηφιοποίηση. Η ψηφιοποίηση αποτελεί την αυτονόητη κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να προχωρούμε και γι’ αυτό έχουμε στηρίξει διαχρονικά όλες τις πρωτοβουλίες αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στο φορολογικό μηχανισμό και στις διασταυρώσεις. Από τις επιλογές σας, όμως, εγείρονται κομβικά ζητήματα. Πρώτον, το γεγονός πως μονίμως χάνετε προθεσμίες και προκαλείτε “πανικό” σε όλη την αγορά, στους επαγγελματίες και στους λογιστές. Δεύτερον, η αυξανόμενη εξάρτηση από ένα ολιγοπώλιο παρόχων. 

Κλείνοντας, σας καλούμε να κάνετε δεκτή την Τροπολογία που καταθέσαμε για να αρθεί η αδικία εις βάρος των εργαζομένων με “μπλοκάκι”, που εξαιρέθηκαν από τη μείωση του τέλους επιτηδεύματος. Μην επαναλάβετε την πολιτικά μίζερη αντιμετώπιση, να μην αποδέχεστε τις προτάσεις μας και έπειτα από μήνες να τις εμφανίζετε σαν δικές σας. Το πράξατε με την Τροπολογία που σας καταθέσαμε τον Απρίλιο, αναφορικά με την παράταση ρύθμισης για συγκεκριμένους οικισμούς – “φαντάσματα” της Δυτικής Μακεδονίας, οι οποίοι είναι σε αναγκαστική απαλλοτρίωση, σε μετεγκατάσταση ή πολεοδομικά ανενεργοί. Την απορρίψατε τον Απρίλιο και τώρα τη φέρνετε ακριβώς ίδια σε αυτό το Νομοσχέδιο.

Πληκτρολογήστε και πατήστε το enter.