Έργα και Ημέρες ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στην Εκπαίδευση

Ι. Παντελής έλλειψη προετοιμασίας για τη νέα σχολική χρονιά

 

Κενά πέρα από κάθε προηγούμενο ·         Μια ανάσα πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα κενά σε εκπαιδευτικούς αναμένεται να υπερβούν τις 20.000!

·         Καθίσταται, έτσι, αδύνατη η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς.

 

Τι δεν έκανε το Υπουργείο Παιδείας της «πρώτης φοράς Αριστερά»; ·         «Πρώτη φορά» καθυστέρησε τόσο πολύ τη διαδικασίααποσπάσεων, μετατάξεων και μεταθέσεων.

·         «Πρώτη φορά» δεν εξασφάλισε επαρκή αριθμό αναπληρωτώνούτε τις αναγκαίες πιστώσεις

·         «Πρώτη φορά» δεν εξέδωσε την πάγια εγκύκλιο για τις συγχωνεύσεις, υποβαθμίσεις – αναβαθμίσεις οργανικών θέσεων, ιδρύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων.

·         «Πρώτη φορά» σταματά τις συγχωνεύσεις ακόμη και μονοθέσιων ή συστεγαζόμενων σχολείων που είχαν ολοκληρωθεί.

·         «Πρώτη φορά» αφήνει τα σχολεία χωρίς καθαρίστριες διότι δεν ανανέωσε τις συμβάσεις και δεν εξασφάλισε τις σχετικές πιστώσεις

·         «Πρώτη φορά» αφήνει το Λύκειο χωρίς προγράμματα σπουδών εναρμονισμένα με τις (νέες) κατευθύνσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια, ενώ βάζει στο συρτάρι τα έτοιμα αναλυτικά προγράμματα σπουδών δημοτικού και γυμνασίου.

·         «Πρώτη φορά» δεν πρόσθεσεούτε έναολοήμεροσχολείο! Αντίθετα, επιχείρησε να κλείσει όσα ολοήμερα είχαν δημιουργηθεί, αλλά σταμάτησε την τελευταία στιγμή υπό την γενικευμένη κατακραυγή της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Πώς και γιατί φτάσαμε ως εδώ;

 

•        Φτάσαμε εδώ γιατί η ηγεσία του Υπουργείου δεν ήθελε το ΕΣΠΑ που χρηματοδοτούσε «άθλιες ελαστικές σχέσεις εργασίας». Έτσι, με την ιδεοληψία τους,   μείναμε χωρίς αναπληρωτές και χωρίς λεφτά!

•        Φτάσαμε εδώ γιατί τοποθέτησε Περιφερειακούς Διευθυντές μόνο με κομματικά κριτήρια, χωρίς εμπειρία διοίκησης και επαρκή επιστημονικά εφόδια.

•        Φτάσαμε εδώ γιατί οι κομισάριοι του ΣΥΡΙΖΑ που τοποθετήθηκαν δεν έκαναν τίποτα μετά την τοποθέτησή τους. Τίποτα! Ούτε προετοιμασία της νέας χρονιάς, ούτε έκδοση των αναγκαίων πράξεων και εγκυκλίων, ούτε συσκέψεις με τα στελέχη της εκπαίδευσης (σχολικούς συμβούλους και Διευθυντές Εκπαίδευσης) ώστε να συζητηθούν εγκαίρως τα εκπαιδευτικά προβλήματα και να δοθούν λύσεις.

 

 

 

ΙΙ. Παιδεία ήσσονος προσπάθειας

 

 

Πόλεμος στην αριστεία. Κατάργηση προτύπων – πειραματικώνσχολείων. Κουλτούρα ισοπεδωτικής αντιμετώπισης των πάντων και ήσσονος προσπάθειας.
Πόλεμος στην αξιολόγηση Κατάργηση αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων
Πόλεμος στην αξιοκρατία Επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης με εκλογές αντί αξιοκρατικής ανάδειξης.

 

 

ΙΙΙ. Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήδη με τον πρώτο νόμο κουρελού -που αρχικά  ήταν εκατοντασέλιδη τροπολογία στο αθλητικό νομοσχέδιο-:

 

επανέφερε τους αιώνιους φοιτητές

επανέφερε το άσυλο ανομίας και    παραβατικότητας στα ΑΕΙ κατήργησε την ηλεκτρονικήψηφοφορία

•          … και θα έκανε ακόμα χειρότερα, με το δεύτερο νομοσχέδιο «κουρελού», αν δεν την προλάβαιναν οι εκλογές:

 

Προετοίμαζε το ξήλωμα του ν. 4009/11, φέρνοντας την τριτοβάθμια εκπαίδευση 33 χρόνια πίσω

Επεδίωκε τηνκατάργηση των Συμβουλίων Διοίκησηςτων ΑΕΙ, που αποτελούν μηχανισμούς εξωστρέφειας και λογοδοσίας.

·Σκόπευε να επαναφέρει τη συμμετοχή των φοιτητών στις εκλογές των Πρυτάνεωνκαι να ενισχύσει έτσι την υπάρχουσα δομή διαπλοκής και εκμαυλισμού των φοιτητών, συντελώντας στη συνολική αποδόμηση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.


Ι
V. Μνημόνιο στην Εκπαίδευση

 

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εντάσσειγια πρώτη φορά την εκπαίδευση στο Μνημόνιο.

Το Μνημόνιο «Τσίπρα»:

·         Καθιστά δεσμευτική την έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει:

o   Αύξηση των ωρών διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς

o   Αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη

·         Επιβάλλει ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.  Έτσι:

o   Οδηγούνται σε αιφνίδια αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος χιλιάδες μαθητές

o   Οδηγούνται στην ανεργία εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων