Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Χριστός Ανέστη, Χρόνια Πολλά με υγεία σε όλους .

Εύχομαι το Άγιο Φως που η κα Γεροβασίλη έφερε από τα Ιεροσόλυμα

να μας φωτίσει όλους .

Γιατί περιμένουμε εδώ και μήνες να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και η αξιολόγηση δεν ολοκληρώνεται!

Έχει βάλει η κυβέρνηση σε αναπνευστήρα τη χώρα και η κοινωνία, αιχμαλωτισμένη στην αβεβαιότητα, παρακολουθεί μια «νέα Βαρουφακειάδα».

Εραστές πλέον της βίαιης δημοσιονομικής προσαρμογής, οι αριστεροί υπουργοί περικόπτουν παροχές και βάζουν εισφορές εκεί που είχαν δεσμευθεί για ελαφρύνσεις.

Έφεραν ένα ασφαλιστικό οδοστρωτήρα . Επικρατεί το δόγμα «έλα μωρέ, αρκεί να βγαίνουν τα νούμερα» .

Θέλουν να ψηφιστεί μέσα στο Σαββατοκύριακο για να ικανοποιήσουν τους δανειστές για το EUROGROUP.

Και ο λαός; Σας ερωτώ: πότε θα ικανοποιήσετε τον Ελληνικό λαό;

Είναι απογοητευτικό – το επεσήμανε και ο Γιάννης ο Κουτσούκος στην Επιτροπή- να βλέπουμε παλιούς αγωνιστές της Αριστεράς που έχουν παλέψει για την τριμερή χρηματοδότηση, τα ποσοστά αναπλήρωσης, το άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων, για τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του συστήματος, κόντρα στην ιδιωτική ασφάλιση,

να πανηγυρίζουν και να το υπερψηφίζουν.

Οι πρωθυπουργοί όμως, οι κυβερνήσεις, οι υπουργοί και οι βουλευτές δεν κρίνονται από τις προθέσεις τους, αλλά από τις πράξεις τους.

Και εσείς, κύριοι της Κυβέρνησης, αποδεικνύετε καθημερινά ότι μπροστά στη δίψα σας για την εξουσία, παραμερίζετε κάθε αρχή και κάθε αξία.

Επικράτησε το φάσμα των ιδεών του Σόιμπλε στη Γερμανία και αρχίσατε τις μετάνοιες και τους ταχείς συμβιβασμούς.

Εσείς που θα σκίζατε τα μνημόνια… Που θα παίζατε λύρα και οι αγορές θα χόρευαν.

Το δυστυχές για την πατρίδα είναι ότι είστε 16 μήνες κυβέρνησης και δεν έχει προχωρήσει καμιά από τις προγραμματικές σας δεσμεύσεις!

Είπατε για Παραγωγική Ανασυγκρότηση του τόπου και μόλις σήμερα καταθέσατε σε Δημόσια Διαβούλευση τον Νέο Αναπτυξιακό.

Μόλις για 11 ημέρες! Αυτό τα λέει όλα!

Το πιο επικίνδυνο είναι αυτή η κατάσταση που ζούμε σήμερα, να μας οδηγήσει σε μια καθαρή «στασιμοχρεοκοπία».

Κάτι τέτοιο χωρίς ρευστότητα, με κλειστές τις τράπεζες, την αγορά σε παρατεταμένη ανασφάλεια και τους πολίτες εξαντλημένους οικονομικά και ηθικά κυρίως, θα ανοίξει ένα νέο μελανό κεφάλαιο στην ιστορία των τελευταίων χρόνων.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Να περάσουμε στο παρόν νομοσχέδιο που υποτίθεται ότι αφορά την Έρευνα, αλλά μονοπωλούν το ενδιαφέρον οι «άλλες διατάξεις», που έρχονται είτε στο κύριο σώμα του είτε με τροπολογίες.

Το λυπηρό είναι ότι ακούσαμε τον Υπουργό κ. Φίλη, τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Φωτάκη και τον Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ και Επικεφαλής του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία τον κ. Γαβρόγλου να μιλούν για ένα περιβάλλον φιλικό προς την έρευνα και την καινοτομία, δίχως να λογαριάζουν ότι το περιβάλλον αυτό πρέπει να είναι φιλικό και για τους ερευνητές.

Και το λέω αυτό, γιατί εκείνοι που πλήττονται περισσότερο με το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που κατέθεσε προ ολίγων ημερών ο Υπουργός κ. Κατρούγκαλος,  είναι αυτοί που ως ελεύθεροι επαγγελματίες, – απασχολούνται στον κλάδο της έρευνας με το μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών .

Σ’ αυτούς απευθύνεται η περίφημη εισφορά 20% επί των ετήσιων εισοδημάτων από 1.1.2017 για τον κλάδο σύνταξης, η οποία σε συνδυασμό με τις άλλες ασφαλιστικές και φορολογικές επιβαρύνσεις, ανέρχεται αθροιστικά στο 55-56% του ακαθάριστου εισοδήματός τους!

Μη μας κοροϊδεύετε λοιπόν, αγαπητοί κύριοι Υπουργοί, ότι ενδιαφέρεστε για την ανάπτυξη του κλάδου της έρευνας στην Ελλάδα.

Αν αναγκάζεται ένας ερευνητής- επιστήμονας, να κάνει δυο και τρεις δουλειές για να βιοπορίσει και παράλληλα να ασχολείται με τα ερευνητικά του αντικείμενα από καθαρό πάθος, τότε μην περιμένετε να συστηματοποιηθεί η παραγωγή καινοτομίας και η διάχυση αυτής στην αγορά.

Τις προθέσεις σας άλλωστε, μαρτυρά και ο τρόπος κατάθεσης αυτού του νομοσχεδίου.

Μπλέκετε ζητήματα της έρευνας, με θέματα της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι παρεμβάσεις του Υπουργού Παιδείας με τα κεφάλαια Β’ και Γ’ βρίσκονται στο επίκεντρο. Αναστατώνουν την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική οικογένεια.

Σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά ανησυχητικό για τη χώρα μας, με το προσφυγικό ζήτημα να βρίσκεται σε αδιέξοδο, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας νομοθετούν, διαρρέουν και μονομερώς αποφασίζουν για μια σειρά ζητήματα που υποβαθμίζουν το Δημόσιο Σχολείο, αμφισβητούν εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και οδηγούν την ελληνική οικογένεια σε απόγνωση .

Φέρνετε έξι άσχετες υπουργικές τροπολογίες, μία εκ των υπουργικών μάλιστα τροπολογιών του Υπουργείου Παιδείας έχει και 6 άρθρα.

Μιλάμε δηλαδή για μίνι νομοσχέδιο.

Τοποθετηθήκαμε αναλυτικά στη συζήτηση κατ’ άρθρο και θέσαμε ουσιαστικά ζητήματα επί της αρχής του σχεδίου νόμου.

Με σεβασμό στη διαδικασία του διαλόγου, ζητήσαμε από τον κ. Υπουργό να αποσύρει το κεφαλαίο Γ’ και μετά από διαβούλευση,να έρθουν οι ρυθμίσεις που αφορούν την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ένα νομοσχέδιο.

Το Κεφάλαιο Β’ και κυρίως το Κεφάλαιο Γ’ του παρόντος σχεδίου Νόμου τορπιλίζει τη συναίνεση και δημιουργεί τεράστια ζητήματα.

Και τα δυο αυτά κεφάλαια θα μπορούσαν να αποτελέσουν θεματολογία του Εθνικού Διαλόγου,ώστε να υπάρξει και σχετική διαβούλευση.

Είμαστε πλήρως αντίθετοι ειδικά στις ρυθμίσεις του Γ΄Κεφαλαίου.

Δεν θα τις ψηφίσουμε.

Δεν είναι δυνατόν να βρίσκεται σε εξέλιξη ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία και να τίθενται στο νομοσχέδιο αυτό της Έρευνας και χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, ρυθμίσεις για ζητήματα υπηρεσιακής κατάστασης και διαχείρισης των σχολικών μονάδων, για κατανομή οργανικών θέσεων, για μετατάξεις εκπαιδευτικών και αποσπάσεις, για τον θεσμό της προσχολικής αγωγής.

Είναι αδιανόητο!

Από την άλλη μεριά, οι ρυθμίσεις που φέρνετε στην Έρευνα βρίσκονται σε θετική κατεύθυνση.

Στο πλαίσιο αυτών, καταθέσαμε ως Δημοκρατική Συμπαράταξη τροπολογίες τις οποίες σας καλούμε να αποδεχθείτε.

 Πρώτον:

Καταθέσαμε τροπολογία για τη χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε υπαλλήλους ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων του άρθρου 13α του ν. 4310/2014 .

Με τη ρύθμιση αυτή, αντιμετωπίζεται το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί σε πολλούς ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς αναφορικά με τη χορήγηση του επιδόματος.

Έως σήμερα, το επίδομα αυτό χορηγείται σε λίγους μόνο δικαιούχους,λόγω της μη έκδοσης των προβλεπόμενων υπουργικών αποφάσεων.

Με την επίμαχη ρύθμιση, αίρεται η αδικία της μη καταβολής του σε προσωπικό που πράγματι επιτελεί επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία.

Ζητάμε να εφαρμοστεί ο νόμος 4024/2011 και να εκδοθούν οι αντίστοιχες Υπουργικές Αποφάσεις .

Να σημειώσω ότι η Υπουργική Απόφαση που είχε εκδοθεί για τη χορήγηση του επιδόματος, αφορούσε μόνο τα Ερευνητικά Κέντρα Δημοσίου Δικαίου.

Δεύτερον:

Καταθέσαμε τροπολογία για τη σύσταση Υπηρεσιακών Συμβουλίων σε Ερευνητικά Κέντρα, Ινστιτούτα και Τεχνολογικούς Φορείς Ιδιωτικού Δικαίου.

Με σκοπό την ευρύτερη προστασία των εργαζομένων των Ερευνητικών Ιδρυμάτων/Τεχνολογικών Φορέων ιδιωτικού δικαίου, προτείνουμε να συγκροτηθούν σε αυτά,  υπηρεσιακά συμβούλια.

Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η δημοκρατική λειτουργία των Ερευνητικών Κέντρων, η διαφάνεια, η αντικειμενικότητα των κρίσεων και η δυνατότητα ένστασης και προσφυγής του κρινόμενου.

Να θυμίσω ότι σήμερα απολύονται ακόμα και ερευνητές αορίστου χρόνου!

Τρίτον:

Σχετικά με τις Μη μισθολογικές παροχές των Ερευνητικών Κέντρων.

Πρόκειται για μια ρύθμιση που έρχεται για να δώσει κίνητρα σε επιστήμονες να ασχοληθούν με την έρευνα.

Δυστυχώς, το εργασιακό περιβάλλον των Ερευνητικών Κέντρων στην Ελλάδα δεν είναι καθόλου ελκυστικό.

Οι μνημονιακές πολιτικές έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στον ερευνητικό ιστό της χώρας και στο ανθρώπινο δυναμικό.

Έχουν οδηγήσει μεγάλο αριθμό νέων επιστημόνων σε αναγκαστική μετανάστευση.

Είναι επιτακτική ανάγκη να περιληφθούν στο παρόν νομοσχέδιο ρυθμίσεις που στόχο έχουν τη διατήρηση αλλά και την προσέλκυση υψηλού επιπέδου προσωπικού.

Καταθέσαμε λοιπόν τροπολογία και ζητάμε να δοθεί η δυνατότητα στα Ερευνητικά Κέντρα να παράσχουν έστω και τις ελάχιστες «μη μισθολογικές παροχές» που μπορούν.

Χωρίς επιβάρυνση του Τακτικού τους Προϋπολογισμού, αλλά με δαπάνες ερευνητικών έργων ή έσοδα από τρίτες πηγές.

Μας είπε ο κ. Φωτάκης στην Επιτροπή, χωρίς όμως να διευκρινίσει περαιτέρω, ότι κάποια από τα ζητήματα που θέτουμε με τις τροπολογίες τα έχουν ήδη απορρίψει οι θεσμοί.

Θα θέλαμε διευκρινίσεις επ’ αυτού, καθώς και για τον τρόπο που κοστολόγησαν τις προτάσεις αυτές και τις παρουσίασαν στους θεσμούς.

Ειδικά όσον αφορά στη δυνατότητα των Ερευνητικών Κέντρων να παρέχουν μη μισθολογικές παροχές στους επιστήμονες που εργάζονται σε αυτά, ζητάμε η τροπολογία να γίνει αποδεκτή, καθώς οι παροχές χρηματοδοτούνται από ίδιους πόρους και δεν επιβαρύνουν τον τακτικό τους προϋπολογισμό.

Κύριε Υπουργέ, η στήριξη της έρευνας και η παροχή κινήτρων στους ερευνητές ώστε να συνεχίσουν το έργο τους και να παραμείνουν στη χώρα είναι ένας στόχος που πρέπει να γίνει ο φάρος μας τα επόμενα χρόνια.

Ολοκληρώνοντας, όσον αφορά, κυρίες και κύριοι βουλευτές το Γ΄κεφάλαιο και τις ρυθμίσεις για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση,όλοι οι φορείς εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους για τις επιχειρούμενες αλλαγές.

Εμείς ζητούμε για ακόμη μια φορά να αποσυρθεί.

Δεν έχουν καμία συνάφεια τα ζητήματα που ανοίγονται με την Έρευνακαι θεωρούμε ότι είναι προκλητικό ο Υπουργός να επιβάλει τέτοιες αλλαγές χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση.

Ταυτόχρονα, έρχεστε με Υπουργική Απόφαση, μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα για να είναι τα σχολεία κλειστά και να μην έχετε μεγαλύτερες αντιδράσεις, να τροποποιήσετε τη μέχρι τώρα δομή λειτουργίας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο σύνολό της.

Και είναι πραγματικά στο σύνολό της, γιατί πίσω από τη διαφοροποίηση του ωρολογίου προγράμματος και τον Ενιαίο Τύπο Σχολείου, αλλάζει όλη η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Θα γίνουν μεταθέσεις και αποσπάσεις φέτος ;

Πώς θα υπολογισθούν τα κενά ;

Τι θα γίνει με τα Τμήματα Ένταξης ;

Τι θα γίνει με τις ειδικότητες που έχουν μεταταχτεί από τη Δευτεροβάθμια;

Ανακοινώνετε συνεχώς τα αυτονόητα. Να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς κενά.

Πώς ; Με τη μείωση των οργανικών θέσεων των Νηπιαγωγείων ; Με την κατάργηση της πρωινής ζώνης ; Τη συρρίκνωση της λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου ;

Στην Επιτροπή Διαλόγου –του κατ’ επίφαση Διαλόγου που  εξελίσσεται σε φαρσοκωμωδία με χαρακτηριστικά αρχαίας ελληνικής τραγωδίας,  ξαφνικά εμφανίζεται ο από «μηχανής θεός» Υπουργός και λύνει τα προβλήματα-, υπάρχουν προτάσεις που θυμίζουν το Πρόγραμμα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ το 2007 (Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών – ενεργοποίηση τοπικών κοινωνιών) .

Την ίδια ώρα που ο Πρόεδρος της Επιτροπής και ο Πρόεδρος του ΙΕΠ μιλούν για «παιδαγωγική αυτονομία» των σχολείων και των εκπαιδευτικών, εσείς κ. Υπουργέ εκδίδετε Υπουργική Απόφαση με νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα για το Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο.

Καταργείτε τα 1337 σχολεία ΕΑΕΠ που το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας αποδέχτηκε με θετικό πρόσημο .

Μιλάτε για ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση ενώ :

  • Δεν υπάρχει πρόβλεψη για διδασκαλία των ειδικών μαθημάτων (αγγλικών, πληροφορικής κλπ) για τα σχολεία που είναι κάτω από 4/θεσια
  • Βάζετε δύο διαφορετικές προϋποθέσεις εγγραφής στο Ολοήμερο αναλόγως του εάν είναι πάνω ή κάτω από 6/θεσιο .
  • Περιορίζετε τις ώρες παραμονής στο σχολείο πλήττοντας κυρίως μαθητές από τα πιο αδύναμα κοινωνικά και μορφωτικά οικογενειακά περιβάλλοντα, οι οποίοι έχουν ουσιαστική ανάγκη το Ολοήμερο σχολείο.

 

Κύριε Υπουργέ,

Οι ίσες ευκαιρίες τελικά οδηγούν σε ισοπέδωση προς τα κάτω.

Το σχολείο επιστρέφει στο παρελθόν.

Οδηγούνται σε ανεργία 4000 περίπου αναπληρωτές.

Καταργείται η πρωινή ζώνη.

Και εξαιτίας της υποβάθμισης του Ολοήμερου προγράμματος, σε συνδυασμό με τη λήξη του υποχρεωτικού ωραρίου στη 1.15,περίπου 4000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων θα αναγκαστούν να μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο.

Το χειρότερο είναι ότι η όποια διαδικασία μελλοντικής πιστοποίησης, για επάρκεια ξένης γλώσσας και πληροφορικής, δεν θα μπορεί να υποστηριχθεί στο σχολείο.

Θα αναγκάζει έτσι τους γονείς να συνεχίσουν να πληρώνουν σε ιδιώτες και φροντιστήρια.

 

Κύριε Υπουργέ,

Δεν υπάρχει ακριβό και φτηνό σχολείο

Υπάρχει ένα σχολείο Δημόσιο που προσφέρει ίσες ευκαιρίες μόρφωσης και απαντά στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους.

Αντί να μιλάμε για τη βελτίωση και γενίκευση του θεσμού των ΕΑΕΠ, όπου φοιτούν το 65% των μαθητών τη πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το εξισώνουμε με το 35% που φοιτά στο κλασικό ολοήμερο . Και σήμερα μαθαίνουμε ότι προχωράτε και στην αλλαγή της Κεντρικής Επιτροπής Πανελλαδικών Εξετάσεων , αγνοώντας την εμπειρία και το επιστημονικό κύρος των μελών της μέχρι σήμερα.

Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να παίζετε με τις αγωνίες 103.000 χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους.

Στήνετε και εδώ συνωμοτικά το μηχανισμό σας , γιατί μάλλον φοβηθήκατε την οργή της εκπαιδευτικής κοινότητας από την πολιτική σας και τη ψήφιση του ασφαλιστικού;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η Παιδεία και ο τομέας της Έρευνας πρέπει να είναι συγκοινωνούντα δοχεία, για να μπορούν να διαμορφώνονται πολιτικές που θα δώσουν σάρκα και οστά στην αναγκαία παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου.

Την παραγωγική ανασυγκρότηση που υποσχεθήκατε στον Ελληνικό λαό και δυστυχώς έως σήμερα δεν έχετε κάνει βήμα προς αυτή.

Εύχομαι για το λαό μας ο Γολγοθάς που από την πρώτη μέρα της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είναι ανηφορικός, να έχει ένα τέλος.

Να επικρατήσει η λογική κι αυτό θα γίνει μόνο αν τελικά δεχτείτε της Προέδρου της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κας Φώφης Γεννηματά για κυβέρνηση εθνικής ευθύνης από την παρούσα Βουλή.

Για να βγάλουμε τη χώρα από τα τραγικά αδιέξοδα που την έχετε οδηγήσεις.

Έχετε την ευθύνη και εσείς αποφασίζετε.