Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μιας και αναφέρθηκε και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί να μας εξηγήσει; Αυτή η σκληρή διαπραγμάτευση που λέει ότι κάνει η Κυβέρνηση, πώς οδήγησε στο να ανοίξουμε θέματα ιδιαίτερα σημαντικά, όπως αυτό των κύριων συντάξεων, τα οποία δεν ήταν πάνω στο τραπέζι –και ξέρω τι λέω- στη διαπραγμάτευση στην προηγούμενη φάση;

Πώς κατάφερε η Κυβέρνηση με τη σκληρή διαπραγμάτευση, αντί για περίπου 2,5 δισεκατομμύρια που ήταν η συζήτηση με την τρόικα πριν υπάρξει διαφωνία και ρήξη για τους λόγους που έχουμε επανειλημμένα εξηγήσει, να συζητάμε τώρα για μέτρα από 4,5 έως 6,5 δισεκατομμύρια;

Πώς μπορεί να ερμηνεύσει κανείς αυτά τα non paper του Μαξίμου που βγαίνουν κάθε τρεις και λίγο και τη Δευτέρα λένε ότι κοντεύουμε να τα βρούμε, μέχρι να φτάσουμε στην Παρασκευή «τα έχουμε σπάσει» και το Σαββατοκύριακο κάνει μία σύσκεψη ο κ. Τσίπρας με το οικονομικό επιτελείο και τους διαπραγματευτές και τα ξαναβρίσκουμε;

Αποκορύφωμα είναι το χθεσινό non paper που μας είπε ότι μπλοκάρεται η διαπραγμάτευση γιατί έχουν –λέει- διαφορετικές γραμμές το ΔΝΤ, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λες και δεν ξέρουμε ότι κάθε θεσμός –έτσι τους λέει τώρα η Κυβέρνηση- έχει διαφορετικές αναφορές.

Το ΔΝΤ, παραδείγματος χάρη, από το καταστατικό του –τα έλεγε χθες ο κ. Βενιζέλος- έχει θέμα με τα ζητήματα που συνδέονται με εκταμίευση δόσεων αν το χρέος δεν είναι βιώσιμο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή οφείλει τουλάχιστον το ευρωπαϊκό κεκτημένο να το υπερασπίζεται.

Είναι γνωστά πράγματα. Άλλοθι είναι αυτά και καταλαβαίνουμε ότι η Κυβέρνηση ακόμα δεν έχει πάρει τη σημαντική απόφαση. Διαπραγματεύεται ακόμα στο εσωτερικό της. Όμως αυτή δεν είναι σκληρή διαπραγμάτευση. Σκληρή διαπραγμάτευση είναι να έχεις επιχειρήματα, να είσαι αξιόπιστος και να φέρεις κάτι καλύτερο από αυτό που θα έφερνε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό ήταν το μήνυμα που δώσαμε στις 25 του Γενάρη στην Κυβέρνηση και ακόμη περιμένουμε, αλλά η χώρα έχει φτάσει στα όρια του γκρεμού.

Τώρα, μιας και ο Πρωθυπουργός αποφάσισε να εγκαινιάσει –το καλωσορίζουμε αυτό- την Παρασκευή που μας έρχεται την «Ώρα του Πρωθυπουργού», θα είχε μία ιδανική ευκαιρία να απαντήσει, μιας και η συζήτηση για τη διαπραγμάτευση, στην ερώτηση του κ. Βενιζέλου με θέμα την πορεία της διαπραγμάτευσης. Κι επέλεξε να απαντήσει στον Αρχηγό του «Ποταμιού» κ. Θεοδωράκη για θέματα της παιδείας, την ώρα που θα συζητείται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος εδώ το νομοσχέδιο της παιδείας, μετά την «υποχώρηση» του αρμόδιου Υπουργού, ο οποίος στο νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα έβαλε δύο διατάξεις, σαν να έχει σχέση η βία με το πώς προάγονται τα παιδιά και την Τράπεζα Θεμάτων. Άρα, θα γίνει γενικευμένη συζήτηση για την παιδεία.

Και δεύτερον, επέλεξε να απαντήσει στον κυβερνητικό του εταίρο των ΑΝΕΛ, τον Πρόεδρο του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, για τη διαπλοκή για να ευλογήσουν τα γένια τους για τις σκιαμαχίες που ετοιμάζουν.

Και είχαμε και εχθές το βράδυ αυτή την υπόθεση με τις πενήντα εφτά συν εννιά, συνολικά εξήντα έξι τροπολογίες, που έφερε και την κυρία Πρόεδρο την Βουλής στην κατάσταση να καταγγέλλει και την Κυβέρνηση και την πρώιμη μετατόπιση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ από τις θέσεις που εξέφραζαν πριν λίγο καιρό.

Αυτά δεν θα τα είχα πει, γιατί πιστεύω ότι έπρεπε να κουβεντιάσουμε επί της ουσίας για τη βία, γιατί δεν συνδέεται με το μνημόνιο και το αντιμνημόνιο και το απέφυγε ο κύριος Υπουργός.

Και θέλω να πω, όπως είπε η Εισηγήτριά μας κ. Χριστοφιλοπούλου, ότι η δική μας πρόθεση, που φάνηκε όλο αυτό το διάστημα και στην Επιτροπή και στις συναντήσεις θεσμικού χαρακτήρα, είναι να συμβάλλουμε και να στηρίξουμε την Κυβέρνηση στις αποφάσεις που θα πάρει.

Εγώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν θα πω στον κ. Κοντονή ότι έχω κι έναν ιδιαίτερο λόγο, μιας και είμαι συμπατριώτης του πρώτου Ολυμπιονίκη, του Κόροιβου του Ηλείου κι επειδή προέρχομαι από την ολυμπιακή γη της Ηλείας, τη διοργανώτρια των Ολυμπιακών Αγώνων, την Ήλιδα και την Αρχαία Ολυμπία, για να κάνουμε μία ιδεολογικού και πολιτικού χαρακτήρα συζήτηση πώς το ευ αγωνίζεσθαι μετατράπηκε σε σύγκρουση σκληρών και αδυσώπητων συμφερόντων.

Προφανώς φταίει η εμπορευματοποίηση. Προφανώς φταίει το γεγονός ότι μεγάλα συμφέροντα έχουν επενδύσει στο χώρο του επαγγελματικού αθλητισμού. Όμως, αγαπητές συναδέλφισσες και συνάδελφοι, το να το εξυγιάνεις αυτό και να βάλεις κανόνες δεν συνδέεται με τη μάχη κατά του νεοφιλελευθερισμού, διότι η πλέον νεοφιλελεύθερη στην Ευρώπη, αυτή δηλαδή που μετέφερε τον ριγκανισμό και το νεοφιλελευθερισμό στην Ευρώπη, η κ. Θάτσερ, είναι αυτή που πήρε σκληρά μέτρα και επέβαλε την τάξη.

Άρα, συζητούμε στο πλαίσιο μιας κοινωνικής οργάνωσης που λειτουργεί με τους κανόνες που όλοι γνωρίζουμε και που η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τους αποδέχεται.

Μπορεί να μας λένε πολύ ωραία ιδεολογήματα οι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ουσιαστικά αποδέχονται το πλαίσιο που λειτουργεί σήμερα ο χώρος. Θέλουμε να βάλουμε τάξη και να χτυπήσουμε τον χώρο που γεννά τη βία.

Ξέρει ο κ. Κοντονής, που είναι από τη Ζάκυνθο, όπως κι εγώ που είμαι από την Ηλεία πόσες χιλιάδες παιδιά, και μεγαλύτεροι ακόμα, κάθε σαββατοκύριακο στα χωριά μας ασχολούνται με το ποδόσφαιρο και βάζουν χρήματα και από την τσέπη τους και διαπαιδαγωγούνται τα παιδιά με βάση το «νους υγιής εν σώματι υγιεί». Μπορεί και να μαλώνουν -δεν είναι πάντα ειδυλλιακές οι συνθήκες- όπως μαλώναμε κι εμείς όταν ερχόταν η Ζάκυνθος στην Αμαλιάδα. Όμως, το βράδυ πάνε στην ταβέρνα, κουβεντιάζουν, συμμετέχουν στην ίδια κοινωνική δραστηριότητα. Γιατί; Γιατί δεν είναι το συμφέρον που τους χωρίζει. Πρόχειροι ανταγωνισμοί είναι, προσωρινοί κ.ο.κ..

Άρα, ναι, η σύγκρουση των συμφερόντων είναι αυτή που οδηγεί στη βία και έχουν τη δυνατότητα αυτοί που έχουν τα συμφέροντα μέσω των οπαδικών σχέσεων που δημιουργούν, όπου προφανώς διακινείται και χρήμα, να έχουμε και υποστηρικτές αυτής της οπαδικής βίας.

Για σκεφθείτε, αγαπητοί συνάδελφοι, σε τι κοινωνία ζούμε. Όταν ένας πρόεδρος μιας ΠΑΕ κατηγορήθηκε για φοροδιαφυγή στα καύσιμα –αν θυμάμαι- για παραβάσεις του Τελωνειακού Κώδικα και παραπέμφθηκε, πήγαν οι φίλαθλοι της ομάδας να του συμπαρασταθούν. Θα μπορούσα να πω και άλλα παραδείγματα για τη σχέση που δημιουργούν αυτοί με το οπαδικό κοινό.

Άρα, εκείνο που πρέπει να συζητήσουμε είναι, πρώτον, το μήνυμα που θα δώσουμε και οι κανόνες που θα βάλουμε.

Εμείς, κύριε Υπουργέ, όπως είπε η εισηγήτριά μας, τα μέτρα τα διοικητικά θα τα στηρίξουμε, αρκεί να μην είναι «ενός ανδρός αρχή», γιατί αυτό έχει κινδύνους, δημιουργεί υπερεξουσίες, δηλαδή, που οδηγούν σε κινδύνους. Δεν θέλουμε να είναι κανένας χώρος μακριά από τον έλεγχο της Πολιτείας.

Όπως, επίσης, σας είπε η εισηγήτριά μας, υπάρχουν και άλλα μέτρα από το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Υπουργείο Οικονομικών, όπως ο έλεγχος, η τήρηση των διατάξεων του ν. 2190 για τις ανώνυμες εταιρείες, αν αυτές είναι υπερχρεωμένες, από πού αντλούν τα κεφάλαιά τους, που βρίσκονται τα χρήματα που διακινούνται στην αγορά των ποδοσφαιριστών, οι μάνατζερς, οι προπονητές, όλο αυτό το σύστημα. Ναι, υπάρχουν κι άλλες διαδικασίες, όπως τα στοιχήματα κ.ο.κ. που πρέπει επίσης, να ασχοληθούμε.

Άρα, μπορούμε να πάρουμε και άλλες πρωτοβουλίες και να δώσουμε και ένα μήνυμα ως Βουλή, αγαπητοί συνάδελφοι, από κοινού, με μία πρωτοβουλία που θα μπορούσε να πάρει η Κυβέρνηση, για να συζητήσουμε τι σημαίνει το αυτοδιοίκητο. Δηλαδή γίνονται εκλογές σε σωματεία- «μαϊμού» και με τις εξουσιοδοτήσεις που εξαγοράζονται; Είναι αυτό αυτοδιοίκητο; Είναι δημοκρατία; Είναι με βάση το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους;

Θα πάμε παραπέρα. Όμως, προσέξτε, να μην φέρουμε σε αντίθεση τις πρωτοβουλίες μας με αυτό που το λαϊκό αίσθημα απαιτεί να διασφαλίσει με τη συμμετοχή των εθνικών ομάδων, αλλά και των συλλόγων στην Ευρώπη.

Άκουσα προσεκτικά τον κύριο Υπουργό στην ομιλία του να μας λέει για τις διαπραγματεύσεις που έκανε με τους «Θεσμούς». Όπως έχουμε θεσμούς τώρα στη διαπραγμάτευση για το χρέος, έχουμε θεσμούς και στο ποδόσφαιρο, και θεσμούς στο εσωτερικό και θεσμούς στο εξωτερικό.

Αυτή η διαπραγμάτευση σωστό θα ήταν να γίνει πριν φτάσει το νομοσχέδιο στην Επιτροπή της Βουλής και όχι να περιμένουμε τις υπογραφές του κυρίου Μπαλτά για να έχουμε την επίσημη κατάθεση των νομοτεχνικών βελτιώσεων.

Υπάρχουν δύο θέματα, του άρθρου 5 και του άρθρου 15.

Για το μεν άρθρο 15 άποψη έχουν οι θεσμοί του εξωτερικού και περιμένουμε τη ρητή διαβεβαίωση, για να καθορίσουμε και τις θέσεις μας, του κυρίου Υπουργού ότι έχει διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρχει κανένα «ατύχημα».

Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τη λέξη που χρησιμοποιήθηκε και χρησιμοποιείται για την υπόθεση της χώρας μας, γιατί είδα πολλές επιφυλάξεις. Θέλουμε, λοιπόν, μια ρητή τοποθέτηση πάνω σε αυτό.

Εγώ δεν θέλω να γίνω σαν αυτούς που κατηγορούσατε ότι «στέλνουμε τα νομοσχέδια για να μας τα εγκρίνουν οι έξω», που είπε ο κ. Κουίκ. Έχω εμπιστοσύνη στην Κυβέρνηση και στον αρμόδιο Υπουργό.

Το δεύτερο ζήτημα, κύριε Υπουργέ, μια και είστε νομικός αφορά τους θεσμούς του εσωτερικού. Αυτή τη λίστα θα την εγκρίνει η ηγεσία της Δικαιοσύνης, το Δικαστικό Συμβούλιο και ο Άρειος Πάγος ως μια σωστή και συνταγματική διαδικασία; Εσείς τα ξέρετε πολύ καλύτερα.

Υπακούει, δηλαδή, σε αυτούς τους κανόνες, ώστε να μην έχουμε άλλου είδους εμπλοκές;

Με αυτά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα τελειώσω την τοποθέτησή μου και θα περιμένουμε τις απαντήσεις για να τοποθετηθούμε με την Εισηγήτριά μας επί των άρθρων.

Κύριε Πρόεδρε, αφού τώρα θα διακόψουμε για την ψηφοφορία, θέλω να υπενθυμίσω κάτι στο Σώμα.

Θέλω να υπενθυμίσω στο Σώμα ότι εμείς έχουμε αποχωρήσει από τη συζήτηση του νομοσχεδίου του κ. Κατρούγκαλου, για τους λόγους της σύγκρουσης συμφερόντων που ανέπτυξε χθες ο Εισηγητής μας και δεν θα πάρουμε μέρος στην ονομαστική ψηφοφορία επί των τροπολογιών.

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.